• Flygekorre

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Libra1 skrev 2014-11-20 17:00:18 följande:

Lutinus rinner tyvärr väldigt mycket. Jag tar binda på om jag ska gå ut.

10 dagar kan Ovitrelle finnas kvar och ge falskt utslag.

Vi har ju testdag samma dag. Hur gammalt var ditt embryo?

Jag måste ha binda 24/7 det rinner längs benen ibland ändå ex om jag precis går upp ur sängen och inte har tighta byxor :S

Ja, jag såg det! Vad kul! :) Mitt är 2-dagars, du hade ett av varje va?? :) Kan knappt bärga mig! Men är ju många dagar kvar och allt kan hända på vägen <3 Verkligen skräckblandad förtjustning det här!
  • Flygekorre
    Hanna31 skrev 2014-11-20 17:19:40 följande:

Åh jag hoppas såååå på alla er ruvare!!!

Tänk folk som bara: "Hoppsan, jag är visst gravid i vecka 12!" .... det är verkligen såååå avlägset, jag fattar inte att det ens händer! Här håller vi på med ett helt läkarteam och pratar läkemedel, blastocyster, ruvning, akupunktur, kaffe etc, helt galet egentligen....men ack så fantastiskt att det går att påverka ändå!

Tänk alla kärlekspar som oss för 100 år sedan, då fanns det inte så mycket att göra åt det.. <3

Du har så rätt! Man blir ju matad med enda från barnsben att graviditet e nåt man ska akta sig för och om man så missar ett endaste litet piller blir man gravid! Jotack! :)

Dubbla inställningar till ivf men är tacksam att det finns såklart! :)
  • Flygekorre
    Hanna31 skrev 2014-11-20 17:19:40 följande:

Åh jag hoppas såååå på alla er ruvare!!!

Tänk folk som bara: "Hoppsan, jag är visst gravid i vecka 12!" .... det är verkligen såååå avlägset, jag fattar inte att det ens händer! Här håller vi på med ett helt läkarteam och pratar läkemedel, blastocyster, ruvning, akupunktur, kaffe etc, helt galet egentligen....men ack så fantastiskt att det går att påverka ändå!

Tänk alla kärlekspar som oss för 100 år sedan, då fanns det inte så mycket att göra åt det.. <3

Du har så rätt! Man blir ju matad med enda från barnsben att graviditet e nåt man ska akta sig för och om man så missar ett endaste litet piller blir man gravid! Jotack! :)

Dubbla inställningar till ivf men är tacksam att det finns såklart! :)
  • Flygekorre
    Pommac1 skrev 2014-11-22 22:26:38 följande:

Mensvärk i benen idag! (Vilket jag brukar ha innan mens) Satte ju in ägget igår. Varför har jag redan mensvärk? Känns som att den kan komma närsomhelst. Suck! Så jobbig känsla att känna värken! Blir helt negativ!

Låter väldigt tidigt! Är inte så att det gjorde ont när de satte tillbaka? På mig fick de hålla på rätt länge o böka så var lite öm efterråt... Annars vet jag inte :/
  • Flygekorre
    Anermu skrev 2014-11-22 17:25:54 följande:

Hej ! Hoppar in här :)

Nu om ca 1 vecka ska vi påbörja första ivf behandling :) har försökt i många åt men inte lyckats ! Bor i Montenegro och va lite rädd för att det kanske inte fanns hjälp att få här men min man kollade upp det och vi påbörjade utredningen i mitten av oktober på en privatklinik:) fick väldigt bra kontakt med läkaren och vi kände oss trygga med honom , självklart fanns det mycket bra historia om kliniken på internet! Vi kom in på kliniken och väggarna var fulla av kort på nyfödda barn via ivf ! Efter all intensiv utredning var det dags för läkarbesöket som känndes skulle avgöra en stor del av våran framtid och läkaren sa självklart ska vi hjälpa er och en ivf skall påbörjas nästa menstruation ;) alltså 2/3-12 ! Jag är 27 år gammal och dom ska återföra 3 ägg på mig :) vill endast höra solsken historier , dom negativa tankarna har jag redan inom mig omedvetet! Vet att det är ovanligt med att återföra 3 ägg ! Men kan inget annat än att verkligen hoppas att ett ägg kan leda till en gravditet!

Välkommen! Gud vad häftigt men samtidigt läskigt med 3 ägg!!! Stort lycka till! Detta måste ju öka chanserna avsevärt för grav! :)
  • Flygekorre

Vet inte om det är tillfälligheter men kommer liksom inte "upp lika långt" med lutinus-staven? Nu har jag helt enkelt inte våldat upp den utan tryckt in tills det tar stopp, nån mer med detta besvär?? Hur ska man göra liksom, e rädd den inte kommer tillräckligt långt in...

• Flygekorre
    Tgj skrev 2014-11-24 19:38:48 följande:

Hur länge ska ni andra som ruvar använda lutinus el liknande?

Hur går det för er? Nån som tänker börja testa snart? :)

Jag har fått ordination 3ggr/dag fram till test, sen får vi väl se, antar att jag slutar om det är minus och ev fortsätter om jag e gravid?

Känns som det forsar blod typ 3ggr/dag men blir en lättnad varje gång det bara vart flytningar!! Dag 10 idag, första träningspasset på lääänge! Men e så feg med för tunga vikter :) Kommer ev tjuvtesta på fre! Kan nog inte hålla mig!! :) Om jag inte blodat tills dess då, de här dagarna e väl mest kritiska :/

Hur går det för dig?? :)
  • Flygekorre
    Hanna31 skrev 2014-11-24 20:56:42 följande:

Det är fantastiskt när folk blir gravida men när den sista barnlösa personen i hela bekantskapskretsen ringer och berättar att hon plussat.... då vill jag bara gå ut och lägga mig under en buske i skogen och gråta... hur f-n orkar man? :-O

Åh vad jobbigt <3 Har inget svar på hur man orkar, den här processen är så jäkla dryg :(
  • Flygekorre
    Linda8110 skrev 2014-11-24 21:17:44 följande:

Lyfta max 5kg fick jag som ordination :)

I vad?! Asså de ju ingenting... Nu får jag ångest, vrf sa de inte d till mig!!!??? De sa 1v sen va som vanligt?! Nu blir jag orolig... Körde rygg/axlar, körde uppåt 35 i ryggövningarna!
  • Flygekorre
    Pommac1 skrev 2014-11-24 21:46:04 följande:

Det verkar vara olika för olika kliniker. Som med sex. Vissa säger att de går bra medans andra rekommenderar att inte ha det. Googla på vetenskapliga sidor (baserat på forskning) och avgör hur du ska göra. Är man gravid ska man väl egentligen lyfta? Hmm... Jag fick order om att ta det lugnt göra lugna aktiviteter (tex gå promenad) 2-3 veckor framåt.

Usch, har haft både sex och träning, känns jättedåligt att de säger att d e ok när d inte är det :(
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa