• Flygekorre

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Pommac1 skrev 2014-11-24 22:01:58 följande:

Men det är ju olika. Lyssna på kroppen är det viktigaste som de sa till mig. Sex är mest för infektionsrisken tror jag?

Jag hoppas du har rätt! Jag hade ju inga prob alla efter ÄP, va på en föreläsning samma dag och lite öm dan efter, nu känner jag ingenting, många nämner svullnad och jag har gått ner i vikt :S
    Ssa skrev 2014-11-24 22:13:55 följande:

Ja, sex blev avrådd pga infektionsrisk. All träning etc mer för överstimuleringsrisk och inte behandlingen har jag fått veta. Men alla är olika och gör det du orkar. så länge din behandlare tycker det är ok så är det ok tror jag.

Det hoppas jag med! kanske ska hålla mig till crosstrainer och cykel de sista dgr innan est för säkerhetsskull, samt skippa sexandet!
    Linda8110 skrev 2014-11-25 06:46:59 följande:

Oj vad konstigt! De sa att helst skulle jag undvika träning helt, men om jag måste pga sjukgymnastik (har en dålig nacke) så MAX 5kg och känner jag av tryck över äggstockarna så skulle jag sluta direkt. Blev ingen träning alls för jag kände av allt även utan träning. Sex sa de var ok när jag inte har ont längre om vi använder kondom. Ingen sperma som kan orsaka infektion.

Var du överstimulerad?? Som sagt jag känner mig så "fit for fight" man kan bli, får snarare ont/blir stel nu när jag inte tränat på så länge...
  • Flygekorre
    Så vit skrev 2014-11-25 07:11:08 följande:

Äh, min klinik sa att man ska leva som vanligt. Träna om man orkar, ha sex om man vill, osv. Om du hade blivit gravid på naturlig väg hade du ju inte ens vetat det än och då hade du ju gjort det där. Träning sa de till mig att undvika om man blir öm bara, för det kan man ju bli när man tar sprutorna och så. Jag har också haft sex, utan kondom dessutom. Gick hur bra som helst, jag har inte dött än och jag blöder inte. Jag hade tränat som vanligt också om jag inte vore så lat och använde detta som en ursäkt för att slippa! Jag hade tänkt att lyfta vikter som vanligt, men hoppa över magövningarna bara. Men lat som sagt, så nu har jag inte tränat på 3 v :P! Så du behöver nog verkligen inte oroa dig! :)

Tack! Känns lugnare av ditt svar <3 är det här som är nackdelen med forum... Att man gör en grej av nåt som säkert inte är nån stor sak!
    Libra1 skrev 2014-11-25 07:12:33 följande:

Godmorgon tjejer!

Hur mår ni?

Rd10 för mig idag. Tar test men får antagligen bara utslag av Ovitrellen. I morse vaknade jag av mensvärk och att det drar i äggstockarna. Svårt att säga om det är positivt eller inte. Nattkissar fortfarande i alla fall. :)

En vecka till TD. Åh!!!

God morgon! Är det inte dag 11? Vi satte ju in samtidigt men man kanske inte räknar återföringsdagen? :)

För övrigt mår jag hur bra som helst fysiskt! Psykiskt e d värre! ;) Du har fått pos test mao?! :)
  • Flygekorre

Blir ju tom RD 12 isf kom jag på! Men vet som sagt inte riktigt hur man räknar dagarna haha...

• Flygekorre
    Libra1 skrev 2014-11-25 07:59:57 följande:

Man räknar inte återföringsdagen. :)

Usch ja. Psykiskt mår man inget vidare. Testen blir positiva men det är bara Ovitrellen. Tog en liten dos i söndags. Så svårt att veta vad som är vad. :O

Tack för infon! :)

Jobbigt! :( Får hoppas på ett staaaarkt plus den 2! <3 1v kvar!!! Känns som en evighet verkligen, tjuvtestar jag inte och tar bara "det riktiga testet" på tis funderar jag på om killen får kolla på d haha... Varje gång jag tagit test e de ju neg så detta kanske gör att cirkeln bryts ;)
  • Flygekorre
    EmyJ skrev 2014-11-25 08:05:24 följande:

Gud så spännande! Jag håller verkligen alla tummar jag har och katterna håller tassarna att det blir en bebis för dig!

Jag är lite besviken på att det inte blir något ET.. Å andra sidan är det ju för min egen säkerhet. Får ta det positiva med det hela, jag kan äta allt på julbordet och även dricka lite bubbel på nyår :D Nytt år, nya tag!

Härlig inställning! Hoppas du får ett lika milt äp som jag, kändes mest som medelstark mensvärk efteråt, jag verkar va den enda som tyckte återföringen va värre haha... Hon bökade så mkt och fick göra om, va SJUKT kissnödig med - om det blir nån nästa gång beh jag nog inte bälga i mig så mkt vatten :D Kommer gå bra <3
  • Flygekorre
    EmyJ skrev 2014-11-26 02:59:39 följande:

Sova? Glömt det... Klockan ringer om tre timmar och jag har inte sovit en blund.. Är nervös inför äggplocket och det spänner rejält i magen. Om det känns så här innan äggplock är jag glad över att dom har beslutat om totalfrys..detta måste ju fortfarande klassas som mild överstimulering, vill inte veta hur det känns när man måste in på sjukhus :/ Fy..

Lycka till idag! Vet hur nervös man är!! Men kan bara hålla med Libra, nervositeten avstannar inte! ;)

Va helt säker på att jag skulle blöda imorse, magknip och flytningar men 1h senare sitter jag här utan blod, hoppas det håller i sig!
  • Flygekorre
    Sjöblomman skrev 2014-11-26 08:15:40 följande:

Sen jag började med Lutinus har jag varit tvungen att använda binda hela tiden, det rinner ut så mycket. Usch! Hur som helst, på nätterna har jag ibland sovit utan för att "lufta" och har då en handduk i sängen ifall det skulle rinna ut då.

Imorse när jag vaknade så kändes det som om jag hade världens mens, ni vet hur det känns när man vaknar med det, och jag började nästan gråta. För det känns som att det är avgjörande idag och imorn (de dagar då jag skulle fått mens i ordinarie cykel). Tog mig upp efter en stund och gick in på toa, men inget blod! Yippi! Jag blev så glad att jag började gråta av den anledningen istället.

Sen när jag var på väg till jobbet, superdimmigt, så var det två små barn som sprang för att hinna med bussen som redan stod vid hållplatsen. Bussen var på väg att köra iväg men fick syn på barnen i sista stund och stannade. Så var vi där igen, började gråta för att jag blev så glad över att de hann med. Herregud, vad man påverkas av alla hormoner!

Lutinus e vidrigt - och att jag inte fått en hjärtinfarkt än är ett under haha... Som sagt man blir ju livrädd!!
  • Flygekorre

Blod här med... Ljusrosa/brunt mitt på dagen, blöder inget nu och har ingen värk men känns helkört... Gråter och gråter, vet inte hur jag ska orka ladda om....

• Flygekorre
    LadyMaria skrev 2014-11-26 19:01:05 följande:

Ruvardag 12:

Nu är det ett faktum, det har inte fungerat den här gången heller.... Började blöda så smått idag och testerna visar minus.

Är så ledsen och frustrerad :(

Lider med dig :( Alltså VARFÖR?!?! :(
  • Flygekorre
    Sjöblomman skrev 2014-11-26 19:27:45 följande:

Har du testat? KRAM

Nej... Tänkte vänta till fredag om jag inte blött fram tills dess, nu har jag ju gjort det så då väntar jag tills tisdag och testar för säkerhets skull... :(
  • Flygekorre

Kan ringa läkaren först imorgon, ni som blött och ringt vad har de sagt? Något man ska tänka på??

• Flygekorre
    Bellisa skrev 2014-11-26 19:47:39 följande:

Tack Cegesi!

Flygekorre: de säger alltid att man kan blöda lite och att det är väldigt vanligt vid IVF. Man får avvakta tills TD och ta ett nytt test... Håller tummarna för dig att det visar plus!

LadyMaria: Stor kram! Vet hur jävligt det är!

Tack för uppmuntran! Men känns nattsvart :(
    LadyMaria skrev 2014-11-26 19:53:19 följande:

Natten till tisdag hade jag extremt ont nere i magen, riktiga kramper som kom och gick. Då kände jag att nu är det kört, det var väl kroppen som stötte bort det lilla som fanns. Det andra jag har känt måste vart biverkningar från Lutinus, större bröst, lite yr, lite illamående.

Har inte känt av någon trötthet alls som jag läst att du och Libra1 känt av. Det måste ju vara ett positivt tecken.

Håller på er nu. KramJa fy fan va det här är hemskt. Försökte hålla skenet uppe på jobbet, började storgråta i bilen hem. O storlipar nu med.... Man får försöka tänka att det är okej att vara ledsen och att någon gång kommer det fungera. Ta hand om sig själv o göra roliga saker, jag har lätt att "fastna" i det negativa och det hjälper inte direkt.

Har du några embryon i frysen?

Kramar!

Jo :( Usch... Vill bara ta paus från mitt liv nu känner jag... Bara 1 :( Men visst nu e jag världens mest neg människa, förhoppningsvis är det min guldklimp som ligger där... Har du några? :)
  • Flygekorre

Vissa påstår att man ska äta som om man var gravid när man försöker, då ska man ju inte äta så mktlakrits, kanske är det? Jag undviker bara alkohol, tror de här första dagarna gör varken från lr till, man delar ju inte näring med det eventuella fostret då...

Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa