• LadyMaria

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej tjejer!

Vi gör det långa protokollet, jag började spraya suprecur 11e oktober. Detta är vårt 2a försök.. gjorde första försöket i juni satte in ett topp embryo men började blöda på dag 11 :( det var det enda embryot som överlevde så det blir äggplock och hela kittet igen.

• LadyMaria

Hej tjejer, det var ett tag sedan jag skrev i denna tråd.Glad
    Vi ska göra ICSI pga manlig faktor. Detta är vårt andra försök.
    Jag ska på ultraljud imorgon och om allt går bra blir det äggplock nästa vecka.
    Vad har ni fått ta för enheter? Jag är 28 år och började med 125 och sedan 150 enheter med Gonal F.

Hur har ni känt er under behandlingen? Jag kan känna mig sjukt ensam om vad man behöver gå igenom och känslomässigt är det väldigt jobbigt..
    Sådan lång procedur och förhoppningar.
    Har era män varit stöttande? Jag kan känna att min sambo tar allt lite för lätt... Jag är en positiv människa och jag brukar inte gnälla för saker. Men när jag har talat om hur dåligt jag mår vissa dagar kan han förringa mina känslor och säga att jag inbillar mig och inte ska tänka så mycket på hur det kommer att gå.
    Kan bli väldigt ledsen över det.

• LadyMaria
    Tgj skrev 2014-11-06 20:14:12 följande:
    Vi är ganska lika :) samma ålder och dos gonal-f fast vi ska inte göra icsi.

När började du spruta?

När gjorde du ditt vul?

Känner mig ibland ensam... Maken "glömmer bort" ibland och visar inte lika mycket intresse som mig. Men han drar ett större lass här hemma och ställer upp till tusen när jag ber om nått!

Kanske är man känsligare än vad man brukar vara nu också och uppfattar saker fel. I natt hade jag jättesvårt att somna, låg och tänkte massa.
    Jag började spruta med Gonal f 29:e Oktober. Igår var jag på VUL, hade sammanlagt runt 20 äggblåsor, men dem var runt 11mm och de skulle helst vara 17 mm sa dem.

Imorgon ska jag på nytt VUL och se hur mycket dem har växt och då får vi nog reda på när äggplocket blir.

Hur långt har du kommit i er behandling? Är detta ert första försök?
    Ha en bra kväll!

• LadyMaria
    Sjöblomman skrev 2014-11-07 16:39:23 följande:
    Hej!

Är också 28 år och ska göra ICSI på Sophiahemmet.

Första försöket och har tagit 225 IE Gonal-F från dag 2, ingen ändring av dosen nu eftersom läkaren tyckte att det såg så bra ut.

Imorn är det dags för VUL 2 och förhoppningsvis ÄP måndag eller tisdag.

Min man är ett superbra stöd och berömmer mig, talar om att jag är så duktig/modig osv. Han är spruträdd men försöker titta på och stötta ändå. Följer med på alla besök som jag vill, sist tyckte jag att jag kunde gå själv på VUL. Men imorn ska han med.

I övrigt mår jag illa, har huvudvärk, är öm i äggstockarna, blir lätt ledsen och är sjukt trött.

Jobbar som lärare för 25 elever i en ganska jobbig grupp så jag somnar direkt när jag kommer hem.

I samband med ÄP tänker jag vara hemma ett par dar och ta det lugnt. Det är inte så lätt att minska arbetsbelastningen i mitt yrke...

Samtidigt är det skönt att komma till jobbet och umgås med 8- åringarna som får mig på andra tankar.

Hur gick det på VUL 2? Fick ni någon tid för äggplocket?
    Ungefär samma symtom som jag har då, jag kan inte knäppa byxorna längre är svullen o blir ledsen till och från..

Det gör du verkligen rätt i att vara hemma några dagar från jobbet efter ÄP, det är man verkligen värd att unna sig! Ingen som tackar en för man går till jobbet och kämpar sig igenom dagarna..

Har ni berättat för er omgivning o jobb o så?

Jag har bara berättat för de två närmsta arbetskompisarna, syrran och två vänner.

• LadyMaria
    dumdummast skrev 2014-11-06 17:23:25 följande:
    Hej hej!

Nu gick vi avbryta efter två veckor med sprutor för att min kropp inte svarade .

Vi ska också göra ICSI, när det nu kommer så långt.

Jag tog menopur fick först 150 IE sen höjdes det till 225 IE.

Jag har humörsvägningar i massor, ont i äggstockarna.

Min man han är det som stöttar mig mest av allt. Han är spruträdd men har stått bredvid mig varenda spruta hålla om mig när jag tagit dom vissa dagar när det varit jobbigare. Han är helt klart utan tvekan mitt största stöd i allt Hormonkaos.

Förstår att du blir ledsen när han uttrycker sig så. Men som tur är finns vi alla här på forumet :).

Kramar

Ja, det är skönt att vi har varandra i det här forumet så man kan "prata" av sig med människor som är i precis samma situation!!

Så tråkigt att ni fick avbryta, är det er första behandling? kommer det bli ändringar på läkemedel till nästa gång? Får man vänta o ha en vanlig cykel emellan, eller kan man börja direkt i nästa cykel?

Kraam!

• LadyMaria
    Flygekorre skrev 2014-11-10 11:36:59 följande:

Tgj, Jag känner precis igen mig i det du skriver! Är nog jordens största pessimist! MEN det mesta i mitt liv har löst sig trots att vägen dit kan vara knagglig, jag försöker att avdramatisera det... Har bestämt mig för att ge detta 3 helhjärtade försök, lyckas vi inte denna gång kommer jag lägga detta på hyllan, att få barn är i alla fall inte -allt- även om det känns så nu... Men alla är ju olika, jag vägrar iaf att låta den här "besattheten" stjäla fler år av mitt liv... 

Jag hade också VUL idag, såg jättebra ut så det blir ÄP på onsdag och insättning på fre! Gud så spännande och nervöst!!! :)

Hej Flygekorre!
    Vilken go inställning du har :) Jag ska precis som du också göra äggplock på onsdag och insättning på fredag! :)

Riktigt spännande!

• LadyMaria
    Sjöblomman skrev 2014-11-08 20:35:51 följande:
    Det gick bra! Såg bra ut och slemhinnan var perfekt. Ska dock ta sprutor idag och imorn för att alla äggblåsor ska hinna växa till sig. Det blir ÄP på onsdag, så jag jobbar på måndag och är hemma från tisdag och resten av veckan. Är aldrig sjuk så jag unnar mig det nu.

Jag har berättat för mina två rektorer samt 6-7 pers på jobbet. Sen för mammorna (våra pappor lever tyvärr inte) samt för 5-6 vänner. Min man har berättat för sin chef samt en kollega. Det känns bra. Vi hymlar inte om det, men skriver inte ut det på fejjan direkt.

Hur känns det för dig?

Så härligt att allt såg bra ut! Hoppas de får ut många o fina ägg nu.
    Jag var nära att bli överstimulerad, så jag fick pausa en dag med alla mediciner.
    Var på nytt VUL idag och det såg bra ut. Ska också göra äggplock på onsdag!
    Så spännande... Känner mig öm o lite konstig i magen, mår lite illa ibland men vet inte om det är nervositet el biverkningar.
    Hoppas hoppas nu!

• LadyMaria
    Så vit skrev 2014-11-11 18:25:52 följande:

Visst var det väl några som skulle göra äggplock idag/imorgon? Spännande! Jag gör mitt andra vul imorgon, hoppas att äggen har vuxit som de ska, och så äggplock fredag isf. Annars måndag! :)

Det närmar sig för dig också!
    Jag ska göra äggplock imorgon. Är obehagligt nervös!! Inte bara för själva ingreppet utan resultatet också såklart.
    Gjort ett äggplock tidigare, då hade jag 11 äggblåsor men då var vissa av dem tomma och vissa omogna. Nu har jag mellan 20-25 st.

• LadyMaria
    Sjöblomman skrev 2014-11-11 18:55:09 följande:
    ÄP för min del imorn kl. 8:00!
    Jag är så nervös så jag kan svimma vilken sekund som helst!!

Snälla, berätta hur det går till! Helst från sekunden då man stiger innanför dörren på kliniken...

Jag ska göra ÄP kl 10 imorgon. Jag är också sjukt nervös fast det är andra gången för mig....
    På min klinik får man ta på sig typ som ett nattlinne och knästrumpor i ett rum med flera sängar med draperi emellan.
    Sedan får man en nål i handen där dem ger en morfin eller liknande och en lugnande tablett om man vill ha det.

Sedan får man gå in i själva rummet där det är en läkare, en barnmorska och någon som tar hand om de uttagna äggen.
    Jag tog även lustgas förra gången för jag tyckte det var så jobbigt. Men det var mycket situationen i sig, man är så nervös, spänd och förväntansfull. Personalen är supergulliga.

Efteråt får man vila en stund, sedan kommer dem med en kopp kaffe o smörgås och berättar om resultatet. :)
    Lycka till imorgon!

• LadyMaria

Hemkommen från ÄP nu. Det blev 16st ägg Glad
    ET blir på fredag. Hoppas nu att allt går bra med befruktningen och att man inte får vatten i buken, så man kan återföra ett embryo.
    Ingreppet gick mycket bättre denna gången, inte alls lika ont. Men jag har rejält ont när jag rör på mig nu. Kan inte gå upprätt, o rör mig i sniiiigel fart. Blir att ligga o vila några dagar nu.

Ni som gjort/ska göra ÄP, har ni också ET efter två dagar?

Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa