• LadyMaria

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Ruvardag 12:
    Nu är det ett faktum, det har inte fungerat den här gången heller.... Började blöda så smått idag och testerna visar minus.

Är så ledsen och frustrerad :(

• LadyMaria
    Sjöblomman skrev 2014-11-26 19:27:01 följande:
    Åh nej! Jäkla skit! Hur har du känt dagarna innan?
    Natten till tisdag hade jag extremt ont nere i magen, riktiga kramper som kom och gick. Då kände jag att nu är det kört, det var väl kroppen som stötte bort det lilla som fanns. Det andra jag har känt måste vart biverkningar från Lutinus, större bröst, lite yr, lite illamående.
    Har inte känt av någon trötthet alls som jag läst att du och Libra1 känt av. Det måste ju vara ett positivt tecken.
    Håller på er nu. Kram
    Flygekorre skrev 2014-11-26 19:28:10 följande:
    Lider med dig :( Alltså VARFÖR?!?! :(

Ja fy fan va det här är hemskt. Försökte hålla skenet uppe på jobbet, började storgråta i bilen hem. O storlipar nu med....
    Man får försöka tänka att det är okej att vara ledsen och att någon gång kommer det fungera. Ta hand om sig själv o göra roliga saker, jag har lätt att "fastna" i det negativa och det hjälper inte direkt.
    Har du några embryon i frysen?
    Kramar!

• LadyMaria
    Flygekorre skrev 2014-11-26 19:31:54 följande:

Kan ringa läkaren först imorgon, ni som blött och ringt vad har de sagt? Något man ska tänka på??

De frågade om jag hade tagit ett test, och det hade jag gjort. Annars var det inget, kan sluta med Lutinusen.
    Pommac1 skrev 2014-11-26 19:54:37 följande:
    Tråkigt! Man blir bara mer deprimerad när andra får mens. Hoppet känns större när folk lyckas! Fick ni några till frysen? Eller måste ni starta om? Vi pratar mycket om hur vi ska göra. Vi har ju tyvärr bara ett gratis försök i vårt landsting och 60 tusen är ju mycket pengar. Om jag får mens vill vi ju köra igen men samtidigt kanske det är smart att pausa några månader och spara ihop lite pengar. Svårt, svårt! Hur står man ut? Åldern tickar ju också på.

Vi fick 3st till frysen men de ska ha julstängt så om vi har lite flyt kan vi göra en FET i januari. Det räknades inte som ett separat försök, så det var ju bra.

Så orättvist att det är så olika beroende på vart man bor!! Ett försök visste jag inte ens att det var nått landsting som hade... Vart bor ni?
    60 tusen, är det ett paketpris på 3st behandlingar? Ja det är verkligen mycket pengar... Vi har funderat på om man kommer i den situationen hur man ska göra också.

Hur bor ni? Vi har hus och jag hade en fundering på att höja bostadslånet för att köpa ett "ivf paket" eftersom det är mkt bättre ränta på ett sådant lån. Säga att man ska renovera något =P
    Men nu lyckas du säkert, så slipper ni tänka på det :) Ska hålla mina tummar o tår

• LadyMaria
    EmyJ skrev 2014-11-26 20:05:05 följande:

KRAM på er tjejer!

Linda8110 skrev 2014-11-26 20:19:51 följande:
    Ledsen för din skull.... Kram

Tack tjejer, så skönt o skriva med er som också är i IVF svängen. Annars känner man sig väldigt ensam i detta..
  • LadyMaria
    Pommac1 skrev 2014-11-26 20:37:16 följande:
    Vi bor i Örnsköldsvik. Norrland vill inte försöka sig verkar det som. Ja det är grymt orättvist! Å vi fick ju inga till frysen heller. Suck! Vi bor i lägenhet men försöker spara till ett hus så det känns väldigt dumt att ta av de pengarna då vi behöver något större om vi blir gravida. Kontantinsatsen är ju så hög nu förtiden också.
    Hemskt att man ska behöva tänka på pengar, det är tillräckligt jobbigt som det är!Man får försöka spara så hårt det bara går och låna resten.
    Annars flytta till ett annat landsting med 3 försök, tills man lyckats =P Men det är ju lättare sagt än gjort..
  • LadyMaria
    Libra1 skrev 2014-11-27 06:09:29 följande:

LadyMaria: Åh nej! Så ledsen för er skull. :(

Vi går privat nu och har fått hjälp via våra jobb med bruttolöneavdrag. Då kan man få bort 30% av kostnaden. Kolla upp det om ni kan.

Själv känner jag mig väldigt deprimerad. Igår hade jag en sådan stark känsla av att det inte gått vägen. Men ska försöka att inte ge upp ännu.

Vilket bra tips! Det ska jag kolla upp. Ja gårdagen var riktigt tuff jag grät o grät o min kille jobbar borta varannan vecka så jag var själv :(
    Idag har jag kunnat tänka lite framåt men jag känner mig instabil, plötsligt kommer tårarna... och allt handlar om barn överallt. Jag är den enda på jobbet utan barn och nu även i vår bekantskapskrets.
    Förstår att du känner dig deprimerad när du gått igenom detta flera gånger och missfall.... fruktansvärt!! MEN någon gång ska det lyckas för oss också!

• LadyMaria
    Libra1 skrev 2014-12-03 10:22:50 följande:

Det blev inget här heller. Har nu gett upp detta försök.

Nu ska vi boka bröllopsresa och så blir det nya tag i feb/mars.

Ett stort lycka till!

Nejjj så tråkigt!

Ha en fantastisk bröllopsresa nu! Härligt med positiva händelser i livet under sådana jobbiga tider.

Vi ska göra ett FET försök i slutet av januari. Första gången vi fått något till frysen så det blir spännande, ska bli skönt att slippa alla hormoner och ÄP.

Kram

• LadyMaria
    Hanna31 skrev 2014-12-03 20:27:37 följande:

Vi satsar också på FET i januari! (Om våra frysta krabater klarar upptiningen) 2015 here we come!!!

Ja det får vi verkligen hoppas! Vi har tre st 5 dagars i frysen.
    Hur många har ni? Har du gjort FET tidigare? Vet du om det är vanligt att dem inte klarar upptinings processen?

• LadyMaria

Har inte varit inne här på nån vecka. Blev så jobbigt efter mitt minus.

Vill säga GRATTIS till dumdummast!!! ooooh va roligt! Så underbart att se att det kan bli ett plus på den där förbannade stickan för er som är i ungefär samma situation :) Det måste vara några fler som plussat?

Själv blir det FET i januari. Har haft riktigt svårt att sova och fått ta insomningstabletter, berättat det för läkaren som sa att det inte ska påverka inför en IVF el FET.. men får ändå "dåligt samvete" känns som man inte är någon renlevnadsmänniska då. Någon mer som haft samma problem?

• LadyMaria

Hej alla!

Jag har inte vart inne här sen IVF nr 2 som misslyckas. Mådde så dåligt efter det.

Hur som helst ska vi göra FET idag om de klarar upptiningen. Vi har 3st 5dagars i frysen.

Har det blivit några plus historier i tråden?

Kramar

• LadyMaria
    Kakan1976 skrev 2015-01-26 22:17:16 följande:

Och lycka till LadyMaria och Linda8110! Jag kör plock och ET nästa vecka.

Tack :) Detsamma!

• LadyMaria

Sådär, nu är man med på listan igen :)
    {#emotions_dlg.flower} Sprutstart
    13 okt - Sthlmsthlm (150 IE Gonal-f)
    23 nov - dumdummast (300 IE Menopur)
    23 Nov - Maka011 (112 Menopur)
    29 okt - Tgj
    31 okt - Sjöblomman (225 IE Gonal-F)
    1 nov - Libra1 (300 IE Menopur)
    4 nov - Så vit
    5 nov - EmyJ 
    (112,5 Menopur, höjd dos 12 nov till 150 Menopur) 
    7 nov - Hanna31
    8 nov - Pommac
    10 nov - Samira84 (150 Gonal-F höjd 14nov till 200 Gonal-F)
    11 Nov - 1983an
    12 Nov - HeyStella (150 Gonal-F)
    15 nov- Belissa ( 275 Puregon)
    15 nov - Gurkangrace (Elonva 150)
    20 noc - Kakan76 (300 Gonal-f)
    21 nov - Cegesi (175 Gonal-f)
    26 nov - Hokuspokus (187,5 Gonal-F)
    2 dec - Tiana (375 Gonal- F)

{#emotions_dlg.flower} VUL
    20 okt - Sthlmsthlm 
    31 okt - Maka011
    4 nov - Tgj
    5 nov - Sjöblomman
    7 nov - Libra1
    7 nov - LadyMaria
    10 nov - Så vit
    12+17+21+24 nov - EmyJ
    17 nov - Samira84
    17 nov - 1983an
    18 + 20 nov - HeyStella
    20 nov - Belissa
    26+28 nov+1+2 dec- Cegesi
    25+27 nov - Kakan76
    28 nov & 1 Dec Dumdummast
    1 dec & 5 dec - Hokuspokus
    9 dec - Tiana 

{#emotions_dlg.flower} ÄP
    25 okt - Sthlmsthlm (20 ägg)
    31 okt - MadArp
    12 nov - LadyMaria
    12 nov - Sjöblomman
    13 nov - Libra1
    14 nov - Så vit
    17 nov - Ssa
    19 nov - Hanna31
    21 nov - Samira84
    25 nov - HeyStella
    26 nov - EmyJ
    26 nov - Belissa
    27 nov - 1983an
    1 dec - GurkanGrace
    2 dec - Smenskelling
    2 dec - Kakan76
    3 dec - Dumdummast
    5 dec - Cegesi

{#emotions_dlg.flower} ET/FET
    3 nov - trina
    14 nov - LadyMaria
    14 nov - Sjöblomman

15 nov - Libra1
    19 nov - Så vit
    22 nov - Ssa
    27 nov - HeyStella
    4 dec - Kakan76
    4 dec - GurkanGrace
    FET 4/12 - Linda8110
    5 dec - Dumdummast
    7 dec - Cegesi
    FET v 51 - Trina
    FET Januari - EmyJ
    FET Januari - 1983an
    FET 26 jan - Lady maria

Plus Testdag
    29 nov - LadyMaria
    30 nov - Sjöblomman
    2 dec - Libra1
    2 dec - Flygekorre
    3 dec - mea84
    4 dec - Så vit
    5 dec - Hanna31
    5 dec - Tgj
    6 dec - Ssa
    12 dec - Heystella
    12 dec - Belissa
    21 dec - Linda8110
    22 dec - Cegesi
    23 dec - GurkanGrace
    24 dec - Dumdummast
    24 dec - Kakan76

9 feb - LadyMaria

Gravid VUL
    14 jan - Cegesi
    13 Jan - Dumdummast
    Baby Gravida & BF
    28 aug - Cegesi
    26 aug - Dumdummast

{#emotions_dlg.flower} Antal försök
    Libra1 - Nr 6 (IUFD v 22, MA v 10)
    dumdummast - Nr 1 
    Sjöblomman - Nr 1 
    LadyMaria - Nr 3, (2 IVF/ICSI, 1 FET)

EmyJ - Nr 1
    HeyStella - Nr 1
    Sthlmsthlm - Nr 2 (juli/aug 2014)
    Belissa - Nr 6 (2 X på tidigare ivf:er)
    Så vit - Nr 1
    Cegesi - Nr 1 (ett avbrutet försökt)
    Gurkangrace 4 (icsi, 3 försök med Menopur med kanonresultat men nu testar vi nytt)
    Kakan76 - 5 (3 ICSI, 1 FET, Missfall v. 5+3)

• LadyMaria

Dag 5 idag med Blastis, fick ett yrselanfall vid lunch som höll i sig ca 10 sek o sen var allt som vanligt. Det är det enda annorlunda jag har känt, annars är allt väldigt vanligt.

• LadyMaria

Hjälp...
    Vad håller kroppen på med?

Vart är mensen? Negativt test, och när jag gjorde återföringen var slemhinnan fin. Nu är det 19 dagar sedan ägglossning och rd 13,  Så vart fasen är mensen? Har någon varit med om detta?

• LadyMaria
    Kakan1976 skrev 2015-02-08 17:26:45 följande:
    Jag har hört om någon där medicinen gjorde att mensen inte kom men kommer inte ihåg ifall det var Lutinus eller något annat. Vad tar du?

Håller dock tummarna för att testet visar plus snart och att du är låghormonare och att det är anledningen!

Har gjort fet i naturlig cykel, så jag fick inga mediciner denna gången. Så det är såå konstigt.
    Ja hoppas att man är låghormonare... shit va dåligt man mår av detta alltså..
    Hur går det för er? Blev det infrysning av alla era ägg, eftersom det blev så med spermaprovet?
    kram

• LadyMaria

Ringde barnmorskan idag och meddelade att testet är negativt på RD 14.
    Eftersom jag inte fått mens än och jag har gjort FET i ostimulerad cykel tyckte hon det var väldigt märkligt... hon sa att det är fortfarande så tidigt så jag
    ska ta ett nytt test i slutet av veckan och återkomma då....

Som att det inte var tillräckligt nervöst och jobbigt innan med tankar mellan förtvivlan och hopp!

• LadyMaria
    Kakan1976 skrev 2015-02-09 06:56:03 följande:
    Ok. Märkligt! Hoppas hoppas!

Det har gått jättebra hittills! Vi fick tillbaka två fina embryon i torsdags. Ett 4-celligt och ett 6-celligt! Tre odlas vidare till idag så nu känns det nervöst att få reda på om det lyckats med odlingen eller inte.

Är på RD 4 och nu börjar det kännas riktigt nervöst det också.

Härligt att få 2 st tillbaks iaf! Det ökar ju chanserna betydligt :D

Håller tummarna :)

• LadyMaria
    EmyJ skrev 2015-02-13 19:40:41 följande:
    Hur har det gått? :)
    Fick mens på ruvardag 17 sist, blev så deppig så jag orkade inte ens logga in här.. Väntar på ägglossning nu, för att göra FET igen men det finns bara 1 liten blasto i frysen så vi får se hur det går.
    Hur har det gått för dig?

• LadyMaria
    EmyJ skrev 2015-02-28 01:16:09 följande:
    :( gick väl ungefär som för dig, fick ett svagt plus på stickan som höll i sig i ca fem dagar sen började jag blöda i tisdags,ruvardag 13.. Idag tog jag min första Letrozol tablett som jag ska äta i fem dagar, vilket borde resultera i en ägglossning om ca två veckor.. Inte på dag 30 som det var sist. Jag har ju turen att ha fem blastocyster kvar i frysen.. Men jag förstår att det känns tungt att ha en kvar.. Håller tummarna för oss båda!

Tråkigt att det inte gick hela vägen, men det är ju väldigt positivt med att det i alla fall har blivit till ett plus! Det måste ju bara vara en tidsfråga innan det fungerar. Håller tummarna också :)

• LadyMaria
    EmyJ skrev 2015-03-03 22:46:59 följande:
    Tack! Ja, jag försöker tänka att det var positivt! Jag tog sista Letrozol tabletten imorse, ska börja hålla koll efter ägglossning i helgen och ska på VUL på måndag.. Spännande! När väntar du din ägglossning?
    Fick tillbaks en blastis igår, :) fjärde återföringen.
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa