• LadyMaria

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

jom01 skrev 2014-11-19 18:18:04 följande:

Hej alla!

Har följt tråden någon vecka då jag hoppades få ansluta till er oktober/november-skara.. Dock tror jag att jag får vänta ett tag med ivf. Jag har gått ner de kilon jag behövde och remissen är nu skickad från parmottagningen till ivf-kliniken. Blev något nedslagen när ssk sa att väntetiden är upp till tre månader... Inte så lång tid när man försökt i snart fyra år, men när man väl kommit igång vill man ju att det ska gå undan;) någon som går/har gått på rmc Malmö med erfarenhet av väntetid?

Vet känslan! Denna väntan....
    När vi fick remiss skickad till IVF mottagningen tog det 3 mån innan vi fick första tiden och då var det bara information och vi fick vänta ytterligare 3 månader på behandlingen....
    Och sen om man behöver en till behandling är det väntetid på det med. Hade jag haft pengar hade jag gjort privat så man slipper väntetider.
    Bra kämpat med kilona! :)

• LadyMaria
    Libra1 skrev 2014-11-20 10:19:01 följande:

Hur mår ni som ruvar?

Rd5 för mig idag. I natt fick jag gå upp och kissa. Brukar vara positivt. Men kanske jag bara hade druckit mycket.

Jag mår rätt bra, förutom att tiden går så sjukt långsaaaamt! Har haft yrsel på eftermiddagen men det är inte så jobbigt.
    Idag kom äntligen brevet, det blev 3st Blastocyster till frysen.

Det låter ju positivt! :)

• LadyMaria

Ruvardag 9.
    Känner mig ledsen och negativ.
    Tjuvtestade igår och idag, minus än så länge.... kommer nog göra det varje dag, kan inte låta bli. Kan det bara bli ett plus nu dååå

• LadyMaria
    EmyJ skrev 2014-11-23 20:03:22 följande:

Aaaaargghhhh! Jag är så LESS på det hår nu... Sprutdag 18 idag!! Sen i fredags har jag väldigt mycket obehag i magen. Kan inte gå snabbt och rör mig som en 80 åring.. Ska på VUL imorgon och jag hoppas att dom plockar på onsdag. Jag lär få frysa in allihopa för det här lär inte bli bra om jag gör en ET nu. Less less less! Överstimulering hej hej..

De såg att jag var lätt överstimulerad på VUL och då fick jag ta en dag "coasting" som dem kallade det, att man inte tar några sprutor en eller två dagar för att det ska lugna sig o förhindra överstimulering.
    Det funkade och jag kunde slutföra behandlingen.
  • LadyMaria
    EmyJ skrev 2014-11-23 20:40:30 följande:
    Hur många äggblåsor hade du? Har du PCO? :)

Jag har två alternativ, ta Ovitrelle eller Gonapeptyl. Allt beror på hur det ser ut. Gonapeptyl blir det om risken för stark överstimulering finns. Då plockar dom ägg och sen fryser in alla. Vi får se vad dom säger imorgon..
    Jag hade 25 äggblåsor. Hur många har dem sett på dig?
    Jag har lätt PCO.
    Håller tummarna att allt går bra imorgon.
  • LadyMaria
    EmyJ skrev 2014-11-23 21:03:15 följande:
    Dom har inte räknat ännu, det är så många haha.. Men kanske räknar imorgon då.. Eller så har dom räknat men inte sagt till mig.

haha oj! Du får tjuvkika på skärmen imorgon när dem mäter dem :P

• LadyMaria

Fy F*N va jag blir trött/ledsen av kommentarer från folk!

Berättade för en kollega på jobbet vad vi går igenom. Trodde att hon skulle ha lite mer sunt förnuft och empati.. Men det enda hon babblar om är hur det är att vara gravid. När vi skulle köpa fika till jobbet var hon tvungen att gå genom barnavdelningen i affären och kolla på alla möjliga bebis plagg. MED MIG!? Kan inte människan tänka att det kanske är känsligt och ta det på sin privata tid.
    uschh....

• LadyMaria
    Tgj skrev 2014-11-24 19:38:48 följande:

Hur länge ska ni andra som ruvar använda lutinus el liknande?

Hur går det för er? Nån som tänker börja testa snart? :)

Om jag får ett plus på stickan på fredag ska jag fortsätta med Lutinus tills dem tar slut. Annars slutar jag med dem samma dag.

Jag har börjat testa varje dag både morgon och kväll kan inte låta bli. Men bara kontrollstrecket än :( Är på ruvardag 10 idag.

Borde det inte visa ett svaaaagt steck snart om det har funkat!!!???

• LadyMaria
    Hanna31 skrev 2014-11-24 20:56:42 följande:

Det är fantastiskt när folk blir gravida men när den sista barnlösa personen i hela bekantskapskretsen ringer och berättar att hon plussat.... då vill jag bara gå ut och lägga mig under en buske i skogen och gråta... hur f-n orkar man? :-O

Känner igen det där..... hemskt är det!
    Blir tokig av allt barnprat runtomkring mig både på jobbet och med vänner. Vill Vissa dagar vill jag bara stänga in mig och vara ifred tills jag är gravid typ =P
  • LadyMaria
    Libra1 skrev 2014-11-25 07:12:33 följande:

Godmorgon tjejer!

Hur mår ni?

Rd10 för mig idag. Tar test men får antagligen bara utslag av Ovitrellen. I morse vaknade jag av mensvärk och att det drar i äggstockarna. Svårt att säga om det är positivt eller inte. Nattkissar fortfarande i alla fall. :)

En vecka till TD. Åh!!!

God morgon :)

Ruvardag 11 idag.
    I natt hade jag kraftiga mensverks kramper. När jag vaknade var jag helt blöt av svett, varför blir det så? Kändes verkligen som att det var kört!

Men nu känner jag ingenting.... Förra gången fick jag rosa flytning idag sen kom mensen en el två dagar senare.... Testet visar fortfarande minus :(

Ska du ta blodprov som grav test på testdagen? El kan man avgöra själv om det är ett riktigt plus när man har Ovitrellen i omloppet?

Håller tummarna :)

Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa