• dumdummast

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Linda8110 skrev 2014-12-05 19:13:39 följande:

Jag fick min mens redan på dag 11 sist så jag behövde aldrig fundera på det där med att vänta då. Denna gång hoppas jag kunna få möjligheten att vänta till testdag 20/12 :)

Håller tummarna att du slipper mensen :)

Sist när jag tog ägglossningssprutan så fick jag mens 16 dagar efteråt så jag tänkte ta testet är i krokarna. En vecka innan dom tycker att jag ska test
  • dumdummast
    Cegesi skrev 2014-12-05 22:33:57 följande:

Fick ut 11 ägg på äggplocket idag. Förhoppningsvis ET på söndag. Själva äggplocket gick ganska smidigt tycker jag. Dock svårt att försöka se vad som hände på monitorn mer morfinet i kroppen. Svårt att fästa blicken men annars kändes det inte så mycket (förutom när det precis kickade in och jag kände mig lite vimmelkantig). Rätt häftigt att se när nålen punkterade blåsorna och de försvann. :)

Yeah vad bra .

11 ägg är ju super :)
  • dumdummast

Visst hade du också ett avbrutet försök?

Jag tycker det känns helt overkligt att pricken är i magen. Nu ska det bara fastna

När får du vet när insättningen blir?

Ja gärna. ET 5/12 och testdag 24/12.

• dumdummast
    Cegesi skrev 2014-12-06 15:40:42 följande:

Japp, fick också avbryta ett försök.

Om det finns något att sätta tillbaka så blir det i morgon. Känns helt overkligt. Dock var jag ute på promenad och fika nyss och det kändes på riktigt. Jag som inte brukar ha problem med att äta upp godsaker eller dricka upp mitt kaffe fick lämna. Mådde verkligen illa. Är van att gå fort men nu fick vi gå väldigt långsamt för annars kändes det i nedre delen av magen. Hoppas det här passerar snart. :)

Förstår det. Håller tummar och tår att det finns något att sätta tillbaka :).

Jag känner av mitt fortfarande lite grann, men läkaren sa att det var helt normalt och att det ska kännas lite :)

Man får ta det lungt dom närmaste dagarna :)
  • dumdummast
    Linda8110 skrev 2014-12-06 18:46:39 följande:

En fråga. Får små, ytters små, blodiga, mörka flytningar (som trådar) nu på kvällen. Är bara på RD 2 med 2dagars så alldeles för tidigt för nidblödning. Kan det vara livmodertappen som är irriterad eller gammalt blod efter FET?

Fast ägget fäster väl två till fyra dagar efter insättningen? Vad jag har läst mig till. Annars kan det ju vara slemhinnorna.

Kram
  • dumdummast
    Linda8110 skrev 2014-12-06 19:29:01 följande:

Tack för ditt svar! Jag har fått lära mig att embryot tidigast fäster på ruvardag 4 efter insättning. Med tanke på att det är mörkt blod så är det ju gammalt blod också. Tror som du säger på slemhinnorna. Irriterade av återföringen. Blir alltid så orolig över blod.

Aah okej. Jag har läst mig till att det sker mellan dag 2-4 :)

Jo, jag skulle gissa på det. Eller så kan det blivit irriterat av lutinus också. Tror inte det är någon fara alls :)
  • dumdummast
    Linda8110 skrev 2014-12-06 19:37:30 följande:

Lutinus tar jag inte så det kan det inte vara :)

Jaha då slipper den. Så skönt för vidrig är den :)
  • dumdummast
    Heystella skrev 2014-12-06 19:56:54 följande:

Embyrot fäster oftast ca 1 vecka efter ÄP, så har man fått tillbaka ett 2-dagars fäster det oftast på ruvardag 5 och har man fått tillbaka en blasto kan det fästa redan på ruvardag 2. :)

Huvudsaken det fäst är jag inte så brydd om vilken dag
  • dumdummast
    Heystella skrev 2014-12-06 20:14:11 följande:

Haha sant! :)

Men man blir typ helt manisk ändå. Läser allt man kommer över. Överanalyserar allt som händer i kroppen. Man blir lite smått galen känner jag
  • dumdummast
    Linda8110 skrev 2014-12-06 20:23:07 följande:

Jag vet, underbart!!! Tog ju den vid ET men inte nu vid FET i naturlig cykel.

Jo, för jag tycker nog den är värst av allt. Usch fy och bli. Läkaren sa att jag skulle forfortsätta med dem i hela tre veckor även fast jag får mens. Men men inte mycket att göra :)
    Linda8110 skrev 2014-12-06 20:23:45 följande:

Haha ja den har fritt val när bara den fastnar ;)

Haha men visst är det så
    Linda8110 skrev 2014-12-06 20:35:40 följande:

Det hör till haha!

Haha det gör ju det. Men jag känner mig lite smått galen stundvis.
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa