• dumdummast

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

EmyJ skrev 2014-10-17 00:04:18 följande:

Hoppar in i tråden :) Jag och min sambo var på Akkis idag och pratade med läkaren om planerat IVF. Jag kommer att börja med hormoner så snart mensen kommer, vilket är om ca 2-3 veckor. Jag har PCOS och min sambo har nedsatt antal spermier. Det är vårt första IVF!

Hej!

Låter precis som mig och min make. Vi är också i start groparna för vårat första IVF. Inväntar bara mensen så ska vi börja.

Lycka till ;)
  • dumdummast

Jag tycker det är kul med listor. Så kan vi ha bättre koll på varandra. Fyll gärna i eller säg till om ni vill ha med något Spraystart

Sprutstart

Ca 31 okt - Libra1 (300 IE Menopur)

Ca 18 okt- dumdummast (150 IE Menopur)

Medicinstart

VUL

ÄP

Vecka 46 - Libra1

ET/FET

Testdag

VUL

Gravida & BF

Antal försök

Libra1 - Nr6 (IUFD v22, MA v10)

dumdummast - Nr 1

• dumdummast
    Luthien87 skrev 2014-10-17 18:11:13 följande:

Tack! Vid ultraljudet idag hittade de 7 fina äggblåsor, 1 som var 20 mm och 6 som var 15-17 mm typ. Blir äggplock på tisdag!  

Ååh spännande. Vad bra. Då är det bara vänta ;)
  • dumdummast

Nej jag gör inte det måste ändra datum. Mensen kom inte som planerat så flyttar fram den några dagar :)

• dumdummast
    Sjöblomman skrev 2014-10-19 21:11:43 följande:

Äntligen har jag lite koll!

Gonal F: 225

Orgalutran: 0,25 mg

Det som jag funderar på är att jag "bara" har Gonal F som räcker i 8 dagar och 5 dagar orgalutran. Orgalutran ska jag börja med på dag 5. Fattar inte hur det ska räcka?? ÄP blir väl inte så tidigt? Det skulle innebära ÄP på dag 9...

Jag har också fått så. Som jag fattade min läkare så är det för att doserna kan ändras efter ultraljud och blodprov. Eller att dom oftast ändrats efterhand. :)
  • dumdummast
    Sjöblomman skrev 2014-10-19 21:57:36 följande:

Aha... Då kanske de räcker. I annat fall får de skriva ut mer. Men det är ju inte så lätt att få tag på dem har jag märkt, så bäst de säger till i tid.

Jo så är det ju. Jag fick bara utskrivet menopur för dom första sex dagarna. Sen Står det på mitt papper att dom ringer efter ultraljudet för att berätta vad jag ska ta då :)

betällningsvara var det här men tog typ bara två dagar :)
  • dumdummast

Jag blir galen när man väl väntar på mensen kommer den aldrig. Borde kommit i helgen men inte sett till den än ;). Så när jag börjar med sprutorna är ett mysterium allt från till om en vecka typ ;)

• dumdummast

Nu ärligen r mensen här. Så mest troligt Sprutstart vi morgon :)

Jag kör också korta protokollet

• dumdummast
    Sjöblomman skrev 2014-10-21 20:49:36 följande:

Hurra! Måste kännas skönt! Ledsen om jag är lite lätt förvirrad, men är det ditt första försök?

Ja, är nog första gången det känns skönt att mensen har kommit. Japp det är vårat första försök. :)
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa