• dumdummast

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Varit på ultraljud nummer två idag. Dom har inte riktigt växt till sig. På höger var den största blåsan 14 i storlek sen fann det flera till på kring tio. På vänstra var alla under 10. Så ultraljud nummer tre på måndag och hoppas efter det att växt så dom är nöjda

• dumdummast
    MadArp skrev 2014-10-31 21:32:16 följande:

Det kändes lite när läkaren stack in nålen i blåsorna, nu under dagen och kvällen öm i magen. Alvedon hjälper. Har absolut inte varit jobbigt på nåt sätt.. Vi fick ut 13 st, återföring på måndag..

Vad bra att det inte gjorde så ont. Fick du vara kvar länge på sjukhuset?

13 det är bra
  • dumdummast
    MadArp skrev 2014-11-01 06:12:53 följande:

Vi vara kvar ca 40 min efter, de såg att jag mådde bra så då fick vi gå..

Ååh, 40 min. Det var inte länge. När man googlar verkar det göra döont.
  • dumdummast
    Sjöblomman skrev 2014-11-02 12:15:57 följande:

Är det nån som vet om man "får" ha sex mellan sprutstart och ÄP?

De nämnde att man inte ska ha det efter ÄP men sa inget om tiden från nu till dess.

Tänker att det är viktigt att spermierna är fräscha när det är dags för befruktning...

Till oss sa dom att vi fick ha sex men med kondom
  • dumdummast
    Linda8110 skrev 2014-11-02 15:58:17 följande:

Ja självklart kondom :)

Haha, ja då var det bara jag som inte fatta att alla visste det . Haha!
  • dumdummast
    Linda8110 skrev 2014-11-02 16:05:31 följande:

Haha ingen aning om alla fattat det eller om alla fått den infon men det borde ju vara så?

Ja jo det är ju sant . Haha.
  • dumdummast
    Sjöblomman skrev 2014-11-02 19:40:58 följande:

Nej, nej. Men det gjorde ju VUL på dag 2, så då borde de väl sett om det var nåt på G.

Har för övrigt värsta brytet här. Hormonkaos! Gråter för ingenting och mannen vet inte hur han ska trösta.

Hormonkaos är det värsta som finns tror jag.!

kram
  • dumdummast
    Linda8110 skrev 2014-11-02 20:39:43 följande:

Jag grät varje dag under processen. Framför allt under ruvardagarna när man använde Lutinus. Jag förklarade för min sambo att jag grät inte för att jag var ledsen eller för att det hade hänt något utan jag behövde bara släppa ut det. Viktigt att kommunicera :)

Här kommunicerar vi och maken finns där hela tiden i alla mina upps and dodowns under denna process. Men är fruktansvärt jobbigt att gå från arg till super glad till jätte ledsen på typ fem minuter :)
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa