• EmyJ

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Cegesi skrev 2014-12-01 23:42:20 följande:

På ultraljudet idag hade de växt ytterligare och blivit fler. Läkaren var ganska orolig för att jag ska bli överstimulerad så han sänkte dosen till 150 istället för 175 och så blir det nytt ultraljud imorgon igen. Börjar ju vänja mig vid gynstolen nu.. Hoppas verkligen att jag får ta ägglossningssprutan imorgon. Börjar tröttna på det här nu. Har mått illa från och till sen i fredags. Om det ändå varit på grund av graviditet. 

Jag fick också sänka sista dagarna, från 187,5 till 150 för jag var överstimulerad. Men dom plockade ju iaf och gjorde totalfrys. Läkaren sa att "förr" hade dom avbrutit när det såg ut som det gjorde på mig.. Men nu ger dom ju en mildare ägglossningsspruta och plockar iaf :)
  • EmyJ
    Cegesi skrev 2014-12-02 13:06:18 följande:

Det är ju fantastiskt hur utvecklingen går framåt. Utvecklas och förfinas. Bra för oss!

Jag behöver inte ta den mildare varianten utan det blir vanligt äggplock för mig på fredag. Blir intressant att se vad som kommer ut. Har 18 äggblåsor i varierande storlekar. :)

Spännande! :) Lycka till!
  • EmyJ
    Sjöblomman skrev 2014-12-02 11:06:14 följande:

Skönt att någon mer reagerade! Tack!

Ja nån måtta får det vara.. Här ska man stötta varandra och dela med sig av både bra och dåliga upplevelser! Inte klanka ner på någon annan.. Då kanske detta är fel tråd att hänga i.
  • EmyJ
    smenskelling skrev 2014-12-02 11:46:16 följande:

Jaha gnäll kanske va fel ord val eftersom någon till och med blir förbannad. .känsligt! Men! Det kan även uppfattas som att ni försöker skrämma upp andra som inte gjort ÄP ännu med eran ordval! Men det får jag väll skit för nu oxå eftersomjag påpekar detta oxå.

Du får inte skit för att du påpekar saker, du får skit för att du utrycker dig som skit om andras väldigt känsliga upplevelser och dessutom inte slutar klanka ner på andra fast du får flera reaktioner... Om du inte kan vara ödmjuk gentemot en annan människas upplevelse så är nog inte det här tråden för dig.. Lär dig istället av den reaktionen du fick och istället för att skylla bort det på våra reaktioner kan du bara be om ursäkt.

Lycka till med babyverkstaden!
  • EmyJ
    GrukanGrace skrev 2014-12-02 22:16:53 följande:

Äp igår. Bästa so far på alla sätt.

16 ägg!! Bästa innan var 8.

Blödde nästan inget, inte jobbigt ont.

Idag fick vi veta att 11 av 16 var mogna och 9 av 11 hade befruktats rätt.

nu får vi följa utvecklingen dag för dag och se. Lite beroende på hur det går med befruktning (icis) så blir det 2st 2 dagars, 2st 3 dagars, 1st 3 dagars och en blasto eller två blasto. Denna gången kommer det att gå!

Härligt! Låter lite som mina siffror... 13 ägg ut, 9 var mogna och nu har vi 6 i frysen. Håller tummarna att du får många fina :)
  • EmyJ
    Libra1 skrev 2014-12-03 10:22:50 följande:

Det blev inget här heller. Har nu gett upp detta försök.

Nu ska vi boka bröllopsresa och så blir det nya tag i feb/mars.

Ett stort lycka till!

:(( Kram på dig! Ha nu en trevlig resa och njut av den för att orka ta nya tag till nästa försök!
  • EmyJ
    1983an skrev 2014-12-03 14:52:57 följande:

Jag börjar bli lite orolig för min mage nu. Gjorde utplock i fredags, har fortfarande blodblandade flytningar, väldigt svullen och illamående. Rätt ont och även öm på magen, kan det vara en infektion eller vad kan vara fel? Nån som har någon aning?

Ring Ackis tycker jag.. Låter som att din överstimulering har gått lite bananas..
  • EmyJ
    1983an skrev 2014-12-03 16:56:20 följande:

Jag får göra det, missade telefontiden idag, får ringa imorgon så får jag se vad dom säger. Misstänker också att det kan var det som krånglar..

Hur har det gått? Hur mår du?
  • EmyJ
    Ssa skrev 2014-12-04 15:31:05 följande:

Hur mår du ? Jag förstår det är jobbigt ! Men en överstimulering efter ET oftast tyder på graviditet. Var du i riskgruppen för ÖS?

Krya på dig !

Hon har gjort ett totalfrys så inget ET.. Det är väl det som är lite mysko :/ Krya på sig!
  • EmyJ
    1983an skrev 2014-12-04 16:28:00 följande:

Svullen som en ballong och ont, men vi får se vad dom säger imorgon. Det är ingen graviditet, fick inget tillbaka pga överstimuleringen. Ja, jag har pco.. Har nån annan det här inne förresten, intressant att höra hur det sett ut för er, jag har alltid ca 50-60 blåsor på äggstockarna, i vanlig cykel, alltså väldigt små då.. Hur många ska man ha för att klassas som polycistiska ovarier? Hur många har ni ostimulerat?

Jag har haft pärlband förut.. Men sista året har jag inte haft några blåsor.. Jag har istället haft ägglossning nästan varje månad. Men jag har ju PCOS med övervikt och annat kul på köpet, så det har varit väldigt skönt sista året när det iaf har funkat med äggstockarna..
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa