• EmyJ

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Eller rättare sagt så fryser dom bara ner äggen.. Så det blir inte en regelrätt FET om det nu blir den metoden :)

• EmyJ
    trina skrev 2014-11-21 12:00:15 följande:

Så gjorde vi på vårt förra ivf försök eftersom jag hade för många ägg. De plockade ut över 30 ägg som resulterade i 8 embryon till frysen. Så det funkar bra!

Oj, det var många ägg det :) Klarade dom nedfrysning och upptining?
  • EmyJ
    trina skrev 2014-11-21 12:00:15 följande:

Så gjorde vi på vårt förra ivf försök eftersom jag hade för många ägg. De plockade ut över 30 ägg som resulterade i 8 embryon till frysen. Så det funkar bra!

Omformulera min fråga :p frös dom in enbart ägg också? Som överlevde nedfrysning och upptining? Eller befruktade dom och sen frös in? Vad jag förstod så skulle dom frysa in obefruktade ägg... Men jag kan ha missuppfattat :)
  • EmyJ
    1983an skrev 2014-11-21 14:53:02 följande:

Spännande, då är det dags för plock snart ju, hoppas du slipper överstimulering! Men.dom kan sin grej så det kommer gå bra :)

Var också på VUL idag, såg bra ut och planerat plock på onsdag. Men dom ringde precis upp och sa att jag måste komma på VUL nr 3 på måndag för mina hormonvärden var lite för höga. Men de behöll tiden på onsdag ändå. Hoppas hoppas att det blir av då :)

Haha jag ska också dit på måndag... Har inte fått en given dag för plock men nån gång nästa vecka. Jag ska ta min dos som jag har haft sen i måndags 187.5 Menopur nu fredag och lördag, sen på söndag ska jag sänka till 150 igen. Sen får vi se vad fjäääääärde VUL säger på måndag. Jag HOPPAS att jag tar sista sprutorna på söndag och får ta ägglossningsspruta på måndag! Har ju liksom tagit sprutor sen 5/11, börjar ledsna och magen är i regnbågens alla färger så det börjar bli ont om ställen att sticka på :D
  • EmyJ
    trina skrev 2014-11-21 17:16:10 följande:

De frös in befruktade tvådagars. Det var 8 som var tillräckligt bra för att frysas. Vet inte om det var fler som befruktade, utan de sa bara att de frös åtta. Gjorde ju precis ett FET som var negativt men vi är pågång nu med nästa FET som blir veckan innan jul.

Ok :) Håller tummarna!
  • EmyJ

Kan någon vara gullig och lägga till 17/11,21/11 och 24/11 på mina VUL datum i listan.. Samt ändra ÄP till vecka 48 :) Taaaaack :)

• EmyJ

Aaaaargghhhh! Jag är så LESS på det hår nu... Sprutdag 18 idag!! Sen i fredags har jag väldigt mycket obehag i magen. Kan inte gå snabbt och rör mig som en 80 åring.. Ska på VUL imorgon och jag hoppas att dom plockar på onsdag. Jag lär få frysa in allihopa för det här lär inte bli bra om jag gör en ET nu. Less less less! Överstimulering hej hej..

• EmyJ
    Pommac1 skrev 2014-11-23 20:22:08 följande:

Å vad bökigt! Du bör ju få ta ut dem så fort som möjligt om du känner det så mycket! Jag kände inte så mycket. Kändes bara lite värre än vanlig ägglossning men jag hade ju "bara" åtta ägg. Men har känt mig som en gammal gumma i tre dagar efter äggplock. (Det var värre tid för mig). Idag är första dagen som det bättre på. Hoppas du mår bättre snart!

Baserat på vad jag har sett på VUL kan jag gissa att jag har 20-30 äggblåsor..
  • EmyJ
    Pommac1 skrev 2014-11-23 20:22:08 följande:

Å vad bökigt! Du bör ju få ta ut dem så fort som möjligt om du känner det så mycket! Jag kände inte så mycket. Kändes bara lite värre än vanlig ägglossning men jag hade ju "bara" åtta ägg. Men har känt mig som en gammal gumma i tre dagar efter äggplock. (Det var värre tid för mig). Idag är första dagen som det bättre på. Hoppas du mår bättre snart!

Och tack förresten :)
  • EmyJ
    LadyMaria skrev 2014-11-23 20:33:13 följande:

De såg att jag var lätt överstimulerad på VUL och då fick jag ta en dag "coasting" som dem kallade det, att man inte tar några sprutor en eller två dagar för att det ska lugna sig o förhindra överstimulering.

Det funkade och jag kunde slutföra behandlingen.

Hur många äggblåsor hade du? Har du PCO? :)

Jag har två alternativ, ta Ovitrelle eller Gonapeptyl. Allt beror på hur det ser ut. Gonapeptyl blir det om risken för stark överstimulering finns. Då plockar dom ägg och sen fryser in alla. Vi får se vad dom säger imorgon..
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa