• EmyJ

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Sthlmsthlm skrev 2014-10-25 23:05:01 följande:

De sticker så få gånger som möjligt, kanske 1-2 ggr per sida? De tittar på ul effer en bra linje där de några många blåsor på samma stick. Så rotar runt än nog rätt uttryckt. ????

Tack för svar :) Och grattis till skörden!
  • EmyJ

Hej allihopa! Jag har haft fullt upp och inte haft tid att hålla koll på den här lilla tråden :) Kul att ännu fler har kommit hit!

Själv närmar jag mig mensen, om jag känner min kropp rätt (inte alltid så lätt med PCOS) så borde mensen komma imorgon (är lite rosa idag nämligen).. Vilket innebär sprutstart på onsdag! Spännande!

• EmyJ
    MadArp skrev 2014-11-03 10:50:50 följande:

Jag skulle på åter insättning idag kl 13, barnmorskan ringde nu och sa att det inte blir nåt, ingen av våra 13 äggblåsor har delat på sig.... Så jävla ledsen!

Usch vad tråkigt :( Kram!
  • EmyJ

Spraystart

6 okt Tiana (väntar på datum till läkarbesök då vi inte är igång "på riktigt" än)

4 nov- Belissa

{#emotions_dlg.flower} Sprutstart

13 okt - Sthlmsthlm (150 IE Gonal-f)

22 okt- dumdummast (150 IE Menopur)

27 Okt - Maka011 (112 Menopur)

29 okt - Tgj

31 okt - Sjöblomman (225 IE Gonal-F)

1 nov - Libra1 (300 IE Menopur)

5 nov - EmyJ

4 nov - Så vit

Ca 12 Nov - HeyStella (150 Gonal-F)

Ca 13 nov- Belissa

{#emotions_dlg.flower} Medicinstart

{#emotions_dlg.flower} VUL

20 okt - Sthlmsthlm

31 okt - Maka011

4 nov - Tgj

5 nov - Sjöblomman

7 nov - Libra1

10 nov - Så vit

12 nov - EmyJ

{#emotions_dlg.flower} ÄP

25 okt - Sthlmsthlm (20 ägg)

31 okt - MadArp

Vecka 46 - Libra1

Vecka 45/46 - Sjöblomman

Vecka 46 - EmyJ

Vecka 46 - Så vit

Vecka 48/49 - HeyStella

{#emotions_dlg.flower} ET/FET

3 nov - trina

Plus Testdag

18 nov- trina

Gravid VUL

Baby Gravida & BF

{#emotions_dlg.flower} Antal försök

Libra1 - Nr 6 (IUFD v 22, MA v 10)

dumdummast - Nr 1

Sjöblomman - Nr 1

EmyJ - Nr 1

HeyStella - Nr 1

Sthlmsthlm - Nr 2 (juli/aug 2014)

Belissa - Nr 6 (2 X på tidigare ivf:er)

Så vit - Nr 1

• EmyJ

Sådärja... Första Menopur injektionen gjord. Så schizo att ge sig själv en spruta när man är spruträdd men gillar att sticka andra haha.. Jobbar som undersköterska :D

• EmyJ
    Libra1 skrev 2014-11-06 05:58:51 följande:

Godmorgon tjejer! Hur mår ni?

Jag har inte kunnat sova i natt pga ångest. Den blir värre och värre för varje försök vi gör. Sitter och väntar på att kunna sjukskriva mig. Det ger mig också ångest.

Hur klarar ni av jobb under behandlingen?

Eftersom det är vårt första försök så försöker jag ta en dag i taget med små mål.. Annars blir det nog lätt överväldigande. Mål ett var att få mens, mål två var att klara av att ta sprutorna, mål tre är att gå på VUL. Jag sätter upp små små mål för att inte bli besviken hela tiden, det har man haft nog av... Så jag tänker att jag lurar mig själv lite så kanske det känns lättare :) Jag har hittills inte svårt att sova, men visst rullar tankarna på...

Stor kram till dig!
  • EmyJ
    Libra1 skrev 2014-11-06 05:58:51 följande:

Godmorgon tjejer! Hur mår ni?

Jag har inte kunnat sova i natt pga ångest. Den blir värre och värre för varje försök vi gör. Sitter och väntar på att kunna sjukskriva mig. Det ger mig också ångest.

Hur klarar ni av jobb under behandlingen?

Glömde skriva att jag vet inte hur det kommer gå med jobbet. Så länge jag inte får ont så kommer jag jobba.. Får röra mig lite långsamt om det blir obehagligt. Jobbar som undersköterska inom demensvård så det blir en del "springa" i korridoren och sitta på huk och tunga lyft... Efter ÄP kommer jag vara hemma några dagar har jag tänkt. Men om det blir obehagligt att jobba under stimuleringen får jag ta en funderare..
  • EmyJ

Ni som har tagit Menopur förut eller gör det nu, hur snabbt efter första sprutan har ni känt av att något händer? :) Antingen så inbillar jag mig eller så ger sig äggstockarna till känna.

• EmyJ
    Libra1 skrev 2014-11-06 15:39:09 följande:

Jag har testat både Gonal-F och Menopur och har känt av äggstockarna redan efter 3:e sprutan. Många känner inte av något förrän vid VUL. Men det låter ju positivt att du redan känner något. Då händer det grejer. :)

Så svårt att avgöra om det är det jag känner eller om det är slutklämmen på mensen som spökar..
  • EmyJ
    Libra1 skrev 2014-11-07 20:06:06 följande:

VUL idag gick jättebra. Där var 14 äggblåsor som höll bra storlekar. Ska tillbaka på måndag då de behöver växa till sig lite mer. Spännande! Blev så glad. :)

Trevlig helg alla!!!

Härligt! Trevlig helg!
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa