![Linda8110](/bundles/flmuser/images/default_avatar_th.png)
-
Har du gjort 30 IVF/FET?Pommac1 skrev 2014-11-30 00:28:51 följande:Konstigt att det är så olika med testdagar. Men man märker väl om mensen kommer. Den borde väl komma nästa fredag om det ska gå två veckor. Ikväll har jag känt av magen lite. Drar lite och svider till. Kan ju likagärna vara mens som nåt annat. Jag kände mig inte så jätte positiv i början för vi har ju försökt i 2,5 år och inget fel är hittat. Så det har känts lite som om har vi inte klarat av att bli gravida på 30 ägg varför ska vi då kunna bli det på 8 ägg (som vi fick ut). Som du hör har jag väldigt låga tankar om att det skulle bli nåt samtidigt som jag verkligen hoppas att jag har fel i mina tankar.
-
Ja ok du menar så! Men det går ju inte riktigt att jämföra med IVF :) Det är ju inte säkert att något av de äggen under dessa 2,5 år blivit befruktade. Finns ju 100 olika saker som kan vara fel på en (vi har ju samma problematik) som de ej kan se på prover. Har du kollat din ÄL varje månad? Kommer inte ihåg, är detta er första IVF?Pommac1 skrev 2014-11-30 08:21:26 följande:Nej, vi har försökt själva i 2,5 år alltså 30 månader = 30 ägg.
-
Redan på dag 23? Det är väl väldigt sent? Jag väntar ju på min ÄL också men den verkar inte komma denna månad alls... Är på dag 16 nu...Karriärskvinna skrev 2014-11-30 14:15:34 följande:
Hej, Jag väntar på nästa ägglossning för att göra FET, och det verkar som den kommit redan i fredags - på dag 23... Jättekonstigt, men ändå bra för det kanske innebär att vi kanske hinner FET innan julstängningen på Sahlgrenska. Har ni varit med om tidig mens efter misslyckat ET?
-
Spelar ingen roll bara det är minst 2 dygn sedan (timmar hit och dit spelar ingen roll) samt som mest 5 dygn. Lycka till :)smenskelling skrev 2014-11-30 21:19:51 följande:
Då va Ovitrelle sprutan tagen, inga problem där inte, nu när man blivit "van" med att ta sprutor så ska man sluta
Mannen ska ju ha utlösning en tid innan han lämnar spermier till ÄP , min fråga till er, vilken tid på dygnet hade eran män utlösning då menar jag 37 el 48 timmar innan ? För bästa resultat vad gäller ?
-
Haha nej det är man ju verkligen inte. Jag var svullen som ett hus och allmänt låg...smenskelling skrev 2014-11-30 21:50:02 följande:
Tackar
man kan väll inte direkt påstå att man är något sexuellt sugen under tiden man gått på hormonsprutor, tur att sambon kan lösa det någorlunda själv ..
-
Ok då förstår jag :)Karriärskvinna skrev 2014-11-30 21:52:46 följande:Alltså, fick mens redan på dag 23..!
-
Jag har alltid tidig ÄL (runt dag 9-11) så jag började testa redan dag 7. Så ingen ÄL alls denna cykel... Irriterande!!!! Men jag gissar att kroppen är trött efter överstimuleringen. Får ta nya tag i januari. Finns nog risk att du hade din ÄL innan dag 11 denna cykel.Karriärskvinna skrev 2014-11-30 21:58:34 följande:Men visst är det konstigt? Jag testade ju med ÄL-stickor dag 11-21 och fick inget utslag. Tänk om ÄL car tidigare pga. superkort cykel? Tänk om det är likadant för dig nu?
Jag ska ringa Sahlgrenska i morgon och höra vad de säger om FET nu. -
Det kommer hända :)Pommac1 skrev 2014-11-30 22:03:46 följande:Nej och det var inte meningen att jämför heller. Menar bara att har det inte hänt under det senaste 30 äggen så skulle jag bli förvånad om det hände nu på bara 8 ägg. Jo de har kollat ägglossning. Det är första ivf.
-
Låter som tipptopp tidiga gravsymptom! Vi håller tummen :)Pommac1 skrev 2014-11-30 22:19:08 följande:Hoppas du har rätt. Ont i magen sidan (känns som håll) drömmer konstiga drömmar varje natt. Mensvärk och det slits och dras i magen inland. Börjar känns av brösten lite. Men allt detta kan ju även tyda på mens. Har ställt in mig på mens och ser positivt på nästa år i stället.
-
Hurrraaaaa idag kom ÄL!!!!! Trodde inte den skulle komma alls denna månad. På torsdag ska jag återföra ett tvådagars om upptiningen går bra. Kan någon lägga till på listan om man vill :)