• 1983an

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

EmyJ skrev 2014-11-17 11:16:48 följande:

Vilken läkare har du? :)

Spännande!! Då håller jag tummarna för plock nästa vecka!

Jag hade en på 11mm sen resten låg resten strax under 10, så dom var inte "aktiverade" än sa hon. Förmodligen höjd dos efter provsvaren.i eftermiddag. Har Pu nu, men det brukar bli olika nästan varje gång, har vart hos alla :)

Vem har du gått till? Vilken sprutdag var du på?
  • 1983an
    EmyJ skrev 2014-11-17 14:03:48 följande:

Jag har haft Kristina hittills men på fredag blir det Johannes. Jag är på sprutdag 12 idag. Jag har ju PCO vilket gör att dom inte kan höja hur som helst eller börja med för stor dos.. Men dom ringde nyss och jag ska köra med 187,5 enheter Menopur till på fredag! Håller tummarna för att dina ägg sätter fart dom med!

Jag gillar Johannes mest, men dom är duktiga allihop :)

Vet precis, har också PCO, så det tar lite tid att få fart på dom, och utan höga doser. Jag ska ta 200 tis-tors, sen VUL på fredag. Då hoppas jag fler är på g!
  • 1983an
    Sjöblomman skrev 2014-11-17 15:09:32 följande:

Nu är jag så deppig. Det gick inte att frysa något av de fyra äggen...

Förstår att det känns tungt, men tänk på att det räcker med ett enda för att det ska fungera. Hoppas det får stanna i magen!
  • 1983an
    Tgj skrev 2014-11-18 16:16:15 följande:

Fick nyss besked att bara (?) tre av åtta ägg vart befruktade. Det är väll inte så bra resultat?

Nu kommer vi få gå och vara orolig till imorgon... Tänk om inget är tillräckligt bra att sätta tillbaka :(

Nej jag tycker inte att det låter som ett dåligt resultat. Jag tror att det är en sak de flesta missar att berätta för sina patienter att alla ägg inte blir embryon, långt ifrån alla. Jag själv har gjort två omgångar med 6 resp 7 ägg som resulterade i ett färskt och ett fryst. Känner till flera som fått ut 10-12 ägg och fått samma eller längre antal embryon.

Jag blev också besviken första gången, trodde alla eller åtminstone 4-5 skulle bli embryon.
  • 1983an
    EmyJ skrev 2014-11-19 23:57:45 följande:

Kom bara att tänka på en sak... På tal om vad som ingår i olika kommuner. Räknas ett avbrutet försök som ett försök?

Är så less på dessa sprutor nu... Ser fram emot VUL på fredag och hoppas att det ser bra ut så det kan plockas nästa vecka! Sprutdag 14 idag... Tack PCOS..

Inte för oss, om man behöver avbryta ex om vi bara skulle ha ett-två mogna ägg så avbryter dom och man får göra en ny stimulering. Men det skiljer sig säkert också från län till län.

Längtar också till imorgon. Hoppas det ser bra ut för oss båda :)

En annan fråga, hur gör ni alla med kaffe under stimuleringen och ruvningen? Dricker ni eller har ni uppehåll? Vad har ni fått för feedback av era läkare?
  • 1983an
    EmyJ skrev 2014-11-20 10:07:37 följande:

Lycka till imorgon :) Jag har inte tänkt på det där med kaffe, jag dricker ifs kaffe väldigt sällan så det är kanske därför jag inte har reflekterat över det :) Är det dåligt att dricka under en stimulering menar du?

Jag vet inte hur det är under själva stimuleringen, därför jag ville höra om någon av er hört nåt. Jag dricker kaffe på morgonen. Under ruvningen och ev grav dricker jag inte alls. Har läst på utländska ivfsiter där de rekommenderar att utesluta helt.

Tack detsamma :)
  • 1983an
    EmyJ skrev 2014-11-21 11:03:16 följande:

VUL nummer 3, rapport :p Äggblåsorna är runt 15 mm, slemhinnan såg bra ut. Jag har mycket äggblåsor så han pratade om eventuell överstimulering.. Beroendet på vad dagens blodprov säger så blir det antingen Ovitrelle och plock och ET. Eller någon svagare ägglossningsspruta, kommer inte ihåg vad den hette, och plock och FET i början av nästa år. Han sa att det är hcg hormonet som liksom gör att en överstimulering tippar över kanten. Så om man ger en svagare spruta och väntar med att sätta tillbaka så undviker man överstimulering och att bli dålig. Han tycker inte att jag ska bli sjuk, det kan jag hålla med om :) Hursomhelst verkar det bli plock nästa vecka, frågan är bara vilken dag och vilken metod. Blir klokare i eftermiddag när dom ringer ang blodprovet.

Spännande, då är det dags för plock snart ju, hoppas du slipper överstimulering! Men.dom kan sin grej så det kommer gå bra :)

Var också på VUL idag, såg bra ut och planerat plock på onsdag. Men dom ringde precis upp och sa att jag måste komma på VUL nr 3 på måndag för mina hormonvärden var lite för höga. Men de behöll tiden på onsdag ändå. Hoppas hoppas att det blir av då :)
  • 1983an
    EmyJ skrev 2014-11-24 09:55:25 följande:

Vad jag förstår så är det inte bara antalet äggblåsor som avgör utan också hormonnivåerna..om man blir överstimulerad eller inte.. Så vi får se vad blodet visar :)

Vi har ju vart på VUL samma dagar, men har dom sagt till dig att det blir av på ons trots så många blåsor?

Jag lämnade akademiska med rätt blandade känslor idag. Hon sa att jag hade helt sinnessjukt många blåsor att hon inte ens kunde förmå sig att räkna alla. Att det var helt fantastiskt och att hon skulle följa mitt fall, men sen vände hon och sa att det är farligt och att det förmodligen inte kommer bli plock på onsdag med tanke på hur mina äggstockar ser ut nu, men vi ska vänta på proverna i eftermiddag. Jag vill ju verkligen få ut så mkt som möjligt men då jag har endometrios och sprutar med synarela samtidigt så kan jag inte ta den andra sprutan utan endast Ovitrelle. Vilket ökar risk för överstimulering.

Usch blir så besviken om det inte blir av nu eller om det måste avbrytas. :(

Sen blir det inte bättre av att alla på jobbet tror att jag är gravid nu för jag körde alkoholfritt på personalmiddagen och är rätt svullen..
  • 1983an
    Blomman808 skrev 2014-11-24 12:57:45 följande:

Tack Kakan1976, ja jag ska väl sluta vara så överanalyserande och känslig.

För hjälp vad man tänker mycket när man är i en sån här process.

Av naturliga försök i nästan tre år, har lett till att man blir lätt "psykisksjuk" ????

Har varit skengravid så många gånger att detta känns som vår sista utväg.

Min man har "sega" spermier och det har inte funkat alls för oss och det har vi fått berättat för oss nu när vi startade vår utredning, att naturligt så kommer det inte att gå.

Vet inte hur jag ska klara dessa 2-3v till testdag.. Är såååå nyfiken och samtidigt otroligt rädd över att återigen bli besviken.

Jag känner igen mig helt, man blir psykiskt sjuk av det här tillslut. Blir inte bättre av att precis alla runtomkring oss får barn kors och tvärs.

Men fantastiskt resultat med 11 embryon! Stort grattis! Då har ni oddsen på er sida :) håller tummarna att det funkar.

Jag har vart hemma två-tre dagar rätt orörlig efter plock, men det lägger sig. Man kan bli rätt svullen av progesteronet också, eller jag blev iaf det.
  • 1983an
    EmyJ skrev 2014-11-24 13:59:50 följande:
    Jo dom bokade in mig på onsdag idag, tidigare dagar har dom mest spekulerat i när det kan bli.. Jag kommer inte ta Ovitrelle utan Gonapeptyl och så blir det totalfrys och FET i januari.. Risken är för stor att jag kommer bli riiiiiktigt dålig om jag tar ovitrelle och blir gravid.. Hoppas dom plockar på dig också!

Tack, dom ringde precis och sa att det blir plock på fredag, men totalfrys, precis samma som för dig. Hade alldeles för höga värden nu och kan inte ta Gonapeptyl pga synarelan. Ska coasta i två dagar för att det ska hinna lägga sig lite.

Får hoppas att det blir bra utfall istället då :) jobbigt bara när man är inställd på att det kanske kan bli ett försök innan jul och nyår.

Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa