• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • dumdummast
    Sthlmsthlm skrev 2014-10-25 23:06:41 följande:

Tack!! Ett enda bra och jag är nöjd!

Absolut förstår det. Vila nu ordentligt så hoppas vi på ET torsdag eller fredag
  • Luthien87

Av mina 6 ägg som hittades vid äggplock så var 1 skadat och 2 omogna. Inget av de 3 övriga blev befruktade så blev inget ET i torsdags

Läs gärna min blogg om min IVF-resa: langtanefterbebis.se
  • MTLL

Hoppar in här! :) Börjar spraya den 8/11, preliminärt ÄP vecka 50! Vårt fjärde försök.

• dumdummast
    Luthien87 skrev 2014-10-25 23:20:04 följande:

Av mina 6 ägg som hittades vid äggplock så var 1 skadat och 2 omogna. Inget av de 3 övriga blev befruktade så blev inget ET i torsdags

Nej vad tråkigt. Massa kramar
  • EmyJ
    Sthlmsthlm skrev 2014-10-25 23:05:01 följande:

De sticker så få gånger som möjligt, kanske 1-2 ggr per sida? De tittar på ul effer en bra linje där de några många blåsor på samma stick. Så rotar runt än nog rätt uttryckt. ????

Tack för svar :) Och grattis till skörden!
  • Nicka

Så tråkigt Luthien :( :( massa kramar!

Imon är stora testdagen här :) har jäkla värk, värst på kvällen/natten som nu när jag ligger i sängen, ingen mens o för tillfället inga missfärgade flytningar så försöker tänka positivt! Men de är minsann inte lätt...

• Libra1
    Nicka skrev 2014-10-26 02:12:30 följande:

Så tråkigt Luthien :( :( massa kramar!

Imon är stora testdagen här :) har jäkla värk, värst på kvällen/natten som nu när jag ligger i sängen, ingen mens o för tillfället inga missfärgade flytningar så försöker tänka positivt! Men de är minsann inte lätt...

Jag håller tummarna hårt för dig!!! :)
  • MadArp

I morgon måndag ska jag på mitt andra UL och då bestäms säkert vilken dag det blir äggplocket blir. Börjar bli nervös...

• Sthlmsthlm

Stackars dig. Vet precis hur det känns! Sån besvikelse.

Gjorde ni ICSI?

Kram

Luthien87 skrev 2014-10-25 23:20:04 följande:

• Sjöblomman
    Sthlmsthlm skrev 2014-10-25 18:32:56 följande:
    Hade äggplock i förmiddags och det fick jättebra. De fick ut 20 ägg (!!) och 19 kunde befruktas med ICSI. Förra gången hade jag 13 ägg varav endast 4 befruktades "på vanligt sätt", så utgångsläget känns otroligt mycket bättre än sist.

Jag hade vätska vid äggstockarna som tyder på överstimulation. Har fått stränga order att dricka fyra liter vatten om dagen, äta mycket salt och protein. Gärna jordnötter och massa biff. :) Och så vila förstås, inte gå snabbt etc. Har inga andra symptom än.

Av den anledning får jag tillbaks tidigast på torsdag eller fredag. Alltså blastocyst. Jag vågar inte hoppas för mycket eftersom det gick så dåligt sist. Men överlever inget ägg till dag 5, är nog tyvärr mina chanser att få barn med egna ägg små... men ett steg i taget! 
    Åh wow! Håller tummarna för er!
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa