• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • Sjöblomman
    Nicka skrev 2014-10-30 05:24:12 följande:

Lycka till!!

Här går dagarna långsamt.. Har molvärk och är trött, så rädd att de inte är som de ska. Har nu gått in i vecka 6.

Ja, men det är ju bara naturligt! Livmodern växer och du blir trött. Våga vänta barn! Kram
  • Heystella

2 veckor kvar till sprutstart nu och tiden gå verkligen så långsamt! Är så otålig på att sätta igång :)

• Sjöblomman
    Heystella skrev 2014-10-30 09:49:35 följande:

2 veckor kvar till sprutstart nu och tiden gå verkligen så långsamt! Är så otålig på att sätta igång :)

Vänta nu... långa eller korta?
  • Tgj
    Libra1 skrev 2014-10-29 21:55:23 följande:

Man kommer nog inte vara mer redo senare så lika bra att köra på. Vi har inte gjort ett försök sedan april. Det känns mer jobbigt för varje behandling som går.

Tgj: Börjar med 300 IE Menopur på dag 2. Så korta protokollet. Så allt kommer gå ganska snabbt.

Hur länge sprutar du då?
  • Libra1
    Tgj skrev 2014-10-30 10:17:47 följande:

Hur länge sprutar du då?

Det vet man inte i förväg. Men de andra gångerna har det blivit allt från 8 till 13 sprutor. :)

När jag gjort långa protokollet har det varit så drygt och jag har mått väldigt dåligt.
  • dumdummast
    Sjöblomman skrev 2014-10-30 09:42:25 följande:

Fick mens inatt, så nu är det bara att köra igång!

Yeah . Vad skönt att den kommit, när ska du börja med sprutorna?
  • Libra1

Sjöblomman: Då börjar vi nog samtidigt. Dag 2? Min mens har börjat men inte kommit igång ordentligt så får avvakta lite. :)

• Sjöblomman
    Libra1 skrev 2014-10-30 11:28:13 följande:

Sjöblomman: Då börjar vi nog samtidigt. Dag 2? Min mens har börjat men inte kommit igång ordentligt så får avvakta lite. :)

Ja, så det blir imorn. Idag är dag 1. Hoppas att din kommer igång nu också.
  • Heystella
    Sjöblomman skrev 2014-10-30 09:52:16 följande:

Vänta nu... långa eller korta?

Haha korta, vadå då?
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa