• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • Libra1
    Sthlmsthlm skrev 2014-10-27 18:52:55 följande:

Än så länge inga symtom på överstimulering. Är det någon som haft det? När dök det upp?

Jag fick ett lite luddigt besked idag att flera ägg delat sig (dag 2 idag) men inte hur många och jag vet heller inte när det blir transfer. Ständigt denna väntan!

Och så ska man ta det lugnt samtidigt så det är svårt att distrahera sig...

Vad skönt! Jag har bara blivit på gränsen till överstimulerad. Då fick jag mest besvär när jag jag blev gravid och hcg började bildas. Kände mig väldigt öm i buken. Hoppas det inte blir så farligt.
  • MadArp
    Libra1 skrev 2014-10-27 21:44:56 följande:

Spännande! Lycka till! :)

Tack! Och ännu ett tack för din blogg.
  • maka011

Hej. Smyger mig in här också.

Påbörjade ivf idag. Har fått Menopur. Startar på blygsamma 112 då jag har väldigt god äggreserv och ligger i riskzonen för överstimulering.

Har varit livrädd hela dagen för att ta sprutan. Försökte verkligen inte fixa det själv då min sambo jobbar, men efter 30 minuters skrik-gråt gav jag upp och gick hem till mamma.
    Jag kommer inte fixa att ta sprutorna själv. 

Så som ni förstår hoppas jag att processen blir kort så jag slipper ta mycket sprutor. :)

• maka011

Kan jag också bli inskriven på listan? :) Sprutstart 27/10 112 menopur och vul på fredag.

• Libra1
    maka011 skrev 2014-10-27 22:02:22 följande:

Hej. Smyger mig in här också.

Påbörjade ivf idag. Har fått Menopur. Startar på blygsamma 112 då jag har väldigt god äggreserv och ligger i riskzonen för överstimulering.

Har varit livrädd hela dagen för att ta sprutan. Försökte verkligen inte fixa det själv då min sambo jobbar, men efter 30 minuters skrik-gråt gav jag upp och gick hem till mamma.

Jag kommer inte fixa att ta sprutorna själv. 

Så som ni förstår hoppas jag att processen blir kort så jag slipper ta mycket sprutor. :)

Välkommen hit! Jobbigt att vara så spruträdd. Hoppas det går snabbt. :)

Tyvärr sitter jag med surfplatta och då blir listan knas. Kanske någon annan kan uppdatera som sitter vid datorn?
  • Tgj

Äntligen ska jag börja spruta imorgon :)))

Men en dum fråga... Ska man ta sprutan direkt från kylen eller lägga fram den innan? När man sprutat en gång så ska den förvaras i rumstemp va?

Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa