• Så vit

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Pommac skrev 2014-11-04 21:32:15 följande:
    Phu vad skönt att ha första gången gjord! Jag får nog vänta tills torsdag då mensen segar på. Hoppas den kommer igång ordentligt i natt. Jag förstår din tanke att man kanske gjort nåt fel. Kommer be mannen läsa samma sak och kontollera allt noga! Skitnervös över att nåt ska bli fel!
    Imorgon ska jag försöka göra allting lite bättre än idag! Framförallt positionera sprutan i handen redan innan, så att man kan trycka ner knappen utan att behöva ändra när nålen sitter i. För jag var så fokuserad på att jag skulle trycka in nålen i magen att jag glömde allt annat man skulle göra (som att verkligen trycka i vätskan), hahaha! :P
  • Så vit
    dumdummast skrev 2014-11-05 17:21:42 följande:
    Jo känns så jäkla pissigt. Nopp har sprutat i 14 dagar, tagit fyra blodprov och idag var fjärde ultraljudet.
    Nä fy! Det är ju det som är stora skräcken, att ingenting fungerar. Vet du varför det blev så? Såg de ingenting på blodproven eller vul:en?
  • Så vit
    Pommac skrev 2014-11-06 19:45:21 följande:

Hej tjejer! Tror ni jag törs dricka ett glas vin i morgon? Ska fira en kollega på jobbet som fyllt år. Jag börjar ju med sprutorna på lördag. Det kan inte bli nåt krux va om jag bara dricker ett glas??? Jag dricker ytterst sällan annars. Senast var i somras. Man vill ju inte väcka uppmärksamheten med ett glas vatten heller. 

Ja så klart att du kan! Till mig sa de t.o.m. uttryckligen att under sprutorna kan man ta nåt glas vin och så, absolut ingen fara. Det är sen när man sätter in ägget som man ska avhålla sig.
  • Så vit

Har nu tagit 4 st sprutor. Dag 5 idag och ska börja med orgalutran idag. VUL på måndag. Jag känner typ ingenting. Jag är jätteorolig att de ger mig för låg dos, jag tar ju bara 112,5 Gonal-F vilket verkar vara hur lite som helst jämfört med er andra, så tänk om det inte blir nånting för att jag har för låg dos! Och imorse fick jag ägglossningsflytningar, så nu är jag också orolig för det.... Fast jag är på dag 7 på mensen, så det kan ju egentligen inte vara det. Tur att jag ska på VUL på måndag så att jag slipper oroa mig särskilt länge till!

• Så vit
    Flygekorre skrev 2014-11-08 11:34:14 följande:
    Jag tar bara 100 gonal-f, va på vul i fredags och det såg jättebra ut, ska komma på ett extra vul på måndag för att bestämma dag för ÄP så tror inte du behöver oroa dig för dosen! :)
    *Puh* Då får jag väl lita på min läkare Tungan ute! Har du haft känningar nånting, alltså ömhet eller så? Jag har som sagt inte känt nånting särskilt alls än så länge, men man kanske bara ska vara glad att man inte får biverkningar?
  • Så vit

Ang orgalutranen så sa de specifikt till mig att inte trycka ut luften innan. Tog förresten min första sådan igår, det var lite äckligt. Jag tyckte först att nålen såg mycket tunnare ut än gonal-f-nålen, men den var ganska trög att få i och jag fick trycka rätt hårt. Det gjorde inte ont, men det kändes obehagligt att den var trög. Kliades lite i området runt där jag sprutade in den, men det gick över efter nån halvtimme. Det var inte så farligt. VUL imorgon!

• Så vit

Min orgalutran nr 2 som jag tog ikväll gick mycket lättare än igår. Igår tryckte jag ju i den rakt in i magen, men idag när jag kollade i bruksanvisningen så såg jag att den ska in snett. Så jag gjorde det och det gick mycket bättre. Fick en liten rodnad, men det kliades nästan ingenting.

Imorgon blir det VUL! Det ska bli riktigt spännande! Om allt har gått riktigt bra till så blir det äggplock torsdag-fredag. Hoppas på det! :)

• Så vit
    trina skrev 2014-11-09 20:20:02 följande:

Usch idag är en negativ dag. Tror inte det har blivit något, det är bara en känsla. Klart man kan ha fel, det är ju bara ruvardag 6, men allt känns bara fel... Ska absolut inte testa innan, det blir bara knas annars.

Vi får hoppas att din känsla är fel och att det bara är att du är rädd för att bli besviken.
  • Så vit
    Linda8110 skrev 2014-11-09 20:14:20 följande:
    Den ska bara in snett när den tas i låret. I magen ska den rakt in. Så fick jag lära mig i alla fall :)
    Jaså! Ja, jag minns inte riktigt vad sköterskan sa när vi gick igenom sprutorna, men jag kollade i broschyren jag fick och då stod det att det skulle in snett. Men det kan ju lika väl ha varit för att det skulle in i låret enligt texten. Jag får hoppas att det tröga igår när jag satte nålen rakt var en tillfällighet då. Gick som sagt mycket bättre idag. Förhoppningsvis har jag inte så många såna kvar innan äp. :P
  • Så vit
    Tgj skrev 2014-11-10 14:17:52 följande:

Många men fortfarande för små ägg så samma dos och nytt vul på ons :(

Jag tycker det låter väldigt försiktigt med samma dos och avvakta två dagar när äggen är mellan 10-13mm... Kan dom verkligen växa till sig så mycket på två dagar? Men det är ju bara att lita på dom som kan!

Hoppas att det går bra för er som gör äggplock och insättning denna vecka :)

Det är samma för mig. Var på vul idag och många men små blåsor ca 9-12 mm. Jag har också nytt vul på onsdag, och troligtvis äggplock på fredag. Jag får också fortsätta med samma (jämfört med er andra, relativt låga, ) dos. Det kändes bra idag och jag hoppas verkligen att det blir äggplock på fredag, annars måste vi vänta till måndag och det känns inte så himla troligt.
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa