• Så vit

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

{#emotions_dlg.flower}Spraystart
     6 okt Tiana, läkarbesök 27/11
     4 nov- Belissa

{#emotions_dlg.flower} Sprutstart
    13 okt - Sthlmsthlm (150 IE Gonal-f)
    22 okt- dumdummast (150 IE Menopur)
    27 Okt - Maka011 (112 Menopur)
    29 okt - Tgj
    31 okt - Sjöblomman (225 IE Gonal-F)
    1 nov - Libra1 (300 IE Menopur)
    4 nov - Så vit
    5 nov - EmyJ 
    (112,5 Menopur, höjd dos 12 nov till 150 Menopur) 
    8 nov - Pommac
    10 nov - Samira84 (150 Gonal-F höjd 14nov till 200 Gonal-F)
    12 Nov - HeyStella (150 Gonal-F)
    15 nov- Belissa ( 275 Puregon)
    15 nov - Gurkangrace (Elonva 150)
    v.48 - Cegesi

{#emotions_dlg.flower} VUL
    20 okt - Sthlmsthlm 
    31 okt - Maka011
    4 nov - Tgj
    5 nov - Sjöblomman
    7 nov - Libra1
    7 nov - LadyMaria
    10 nov - Så vit
    12+17 nov - EmyJ
    17 nov - Samira84
    18 nov - HeyStella
    20 nov - Belissa

{#emotions_dlg.flower} ÄP
    25 okt - Sthlmsthlm (20 ägg)
    31 okt - MadArp
    12 nov - LadyMaria
    12 nov - Sjöblomman
    13 nov - Libra1
    14 nov - Så vit

Vecka 46 - EmyJ
    Vecka 48 - HeyStella

{#emotions_dlg.flower} ET/FET
    3 nov - trina
    14 nov - Sjöblomman

15 nov - Libra1
    19 nov - Så vit

Plus Testdag
    18 nov- trina
    30 nov - Sjöblomman
    2 dec - Libra1
    2 dec - Flygekorre
    4 dec - Så vit

Gravid VUL

Baby Gravida & BF

{#emotions_dlg.flower} Antal försök
    Libra1 - Nr 6 (IUFD v 22, MA v 10)
    dumdummast - Nr 1
    Sjöblomman - Nr 1 
    EmyJ - Nr 1
    HeyStella - Nr 1
    Sthlmsthlm - Nr 2 (juli/aug 2014)
    Belissa - Nr 6 (2 X på tidigare ivf:er)
    Så vit - Nr 1
    Cegesi - Nr 1
    Gurkangrace 4 (icsi, 3 försök med Menopur med kanonresultat men nu testar vi nytt)

• Så vit

Vi fick 5 st ägg som befruktades. Lite av en besvikelse, vi hade ändå hoppats på en 7-8 st iaf. Men jaja det räcker ju med 1 som är bra! Eftersom det blev detta antal kommer kliniken att långtidsodla dem så att vi får sätta in en blastocyst på onsdag. Jag är bara väldigt orolig att det inte är tillräckligt många och att de inte ska klara sig så länge! Men det får man väl inte tro eller!

• Så vit
    Pommac1 skrev 2014-11-16 21:20:23 följande:
    Ja, det är inte lätt det där inte. Man tänker ju att ju fler desto bättre men det är ju inte säkert. Det är nog kvaliteten som räknas. Hoppas verkligen att det ska gå bra! Det är ju jättebra också att alla blev befruktade. Det finns ju dem som får ut massor med ägg då inget befruktas. Du kan ju låtsas att ni fick ut 7-8 men att det var 5 som blev befruktade. :)
    Tyvärr fick vi ut 10st ägg men bara 5 som befruktades alltså, dvs hälften. Tänker att det är väl egentligen inte så himla bra Tyst. Det var därför vi hade hoppats på lite fler befruktade, även om vi fattade att alla inte skulle bli det. Hade vi haft färre än 5 befruktade skulle vi ha satt in 1 st imorgon, för man vill väl inte chansa på att så få ska klara sig så länge i labbet antar jag. Men eftersom det blev 5 st vill de långtidsodla, så vi får se. Bara att vänta till onsdag!
  • Så vit
    Sjöblomman skrev 2014-11-17 21:02:58 följande:

Ah, sorry, skrev ägg i farten.

Vi skulle få brev, men jag kunde inte vänta. Så jag ringde. Blev så ledsen.

Neeeeeeejjj!!! Usch vad tråkigt! Man tänker ju att bara man får befruktade i alla fall så klarar man det om man har många, men inte ens då går man ju säker tydligen. Och lyckas man frysa ner är det inte säkert att de klarar upptining. Usch, varför kan saker inte bara funka som det ska!
  • Så vit

Ni som tar lutinus, hur många tar ni om dagen? Jag har blivit tillsagd att ta 3 st/dag. Gör det verkligen någon skillnad för att ett embryo ev ska fastna eller inte, tror ni? Känner mig lite skeptisk till detta.

• Så vit
    Linda8110 skrev 2014-11-18 11:14:58 följande:
    Hej! Jag har fått lära mig att man räknar dagen efter återföring som ruvardag 1 :)

Med tre gratisförsök menas tre äggplock. Har man tur så får man ju många försök efter vare äggplock. Dvs FET räknas inte som ett försök.

Till mig sa de 20 dagar efter ägguttaget. Dvs typ 18 dagar efter att man sätter in ett 2-dagars embryo eller 15 dagar efter ett 5-dagars. Får se hur länge jag kan hålla mig!
  • Så vit

Nu ruvar jag på en finfin blastocyst av bra kvalitet! Inget mer att göra än att vänta. Denna väntan! Jag skulle helst testa NU, men det vet jag ju att det inte går. Två veckor ska jag vänta, men tänkte att kanske 10 dagar räcker, det är då jag ska ha mens annars. Vi får se hur mycket pli jag har på mig själv!

• Så vit
    Linda8110 skrev 2014-11-20 14:14:30 följande:
    Hihi jag vet vad blastocyst är för något jag blev bara förvånad att de bara odlar blasto när det är ert första försök. Där jag går så vågar de inte bara göra blastisar vid första försöket. Men ja det ökar ju chanserna :) Jag hoppas sätta in en blasto denna gång!
    Är det ovanligt att odla blastocyster på första försöket? Det har min klinik gjort för mig också nu på första försöket. Fick tillbaka en jättefin blastocyst tydligen! :)
  • Så vit
    1983an skrev 2014-11-20 13:29:39 följande:
    Jag vet inte hur det är under själva stimuleringen, därför jag ville höra om någon av er hört nåt. Jag dricker kaffe på morgonen. Under ruvningen och ev grav dricker jag inte alls. Har läst på utländska ivfsiter där de rekommenderar att utesluta helt.

Tack detsamma :)
    Jag dricker iofs inte kaffe, men mycket svart te som ju också innehåller en del koffein (om än inte lika mycket som kaffe). Så jag har bestämt mig för att bara dricka en kopp om dagen, men att jag kan dricka rooibos te, för det finns inget koffein alls i rooibos. Så att om jag känner att jag inte klarar mig på bara en kopp så kan jag dricka nästan likvärdigt! :)
  • Så vit
    Heystella skrev 2014-11-22 18:16:45 följande:

Är på sprutdag 11 och ska ta Ovitrelle imorgon och idag när jag hade vart på toa kom det pyttelite blod på pappret (har haft äl-liknande flytningar ca 3 dagar) Tror ni jag behöver oroa mig?

Blod vet jag inte, men jag hade äl-flytningar under flera olika dagar när jag tog sprutorna, så det har ju säkert ingen betydelse. Pyttelite blod gör säkert inget.
  • Så vit

Helt ot-fråga, men finns det en Familjeliv-app till Android och isf vad heter den?

• Så vit
    EmyJ skrev 2014-11-24 22:31:03 följande:

Fickor flickor! Kl 20.00 tog jag Gonapeptyl inför äggplock på onsdag... Nu ska man bara överleva en dag i grav jävla ångest inför det... Blä! Jag hatar nålar och efter att jag tog bort en bit av livmodertappen och bedövningen hjälpte föga så är nerverna på spänn... Jag frågade om dom sticker flera gånger genom slidväggen men hon sa att det är en gång per sida... Mhmmmm... Men sticken i blåsorna då? Känner man dom? Gah! Jag ska be om myyyycket lugnande och myyyycket morfin! Jag skiter fullständigt i vad som händer på skärmen tror jag :D

Jag frågade om det på mitt äp, men de sa att det var stooor skillnad eftersom på cellförändringar tar man bort en bit av livmodertappen. Här ska de ju bara sticka. :)
  • Så vit
    Flygekorre skrev 2014-11-24 21:53:31 följande:
    Usch, har haft både sex och träning, känns jättedåligt att de säger att d e ok när d inte är det :(
    Äh, min klinik sa att man ska leva som vanligt. Träna om man orkar, ha sex om man vill, osv. Om du hade blivit gravid på naturlig väg hade du ju inte ens vetat det än och då hade du ju gjort det där. Träning sa de till mig att undvika om man blir öm bara, för det kan man ju bli när man tar sprutorna och så. Jag har också haft sex, utan kondom dessutom. Gick hur bra som helst, jag har inte dött än och jag blöder inte. Jag hade tränat som vanligt också om jag inte vore så lat och använde detta som en ursäkt för att slippa! Jag hade tänkt att lyfta vikter som vanligt, men hoppa över magövningarna bara. Men lat som sagt, så nu har jag inte tränat på 3 v :P! Så du behöver nog verkligen inte oroa dig! :)
  • Så vit

Alltså egentligen vågar jag inte ens säga det för att jag kanske jinxar det, men jag kunde inte hålla mig från att tjuvtesta på dag 4 efter blastocyst (dvs 9 dagar efter äp eller dag 6 om det hade varit ett vanligt embryo), och jag fick ett så svaaaagt svaaaagt plus, som en skugga eller antydan till streck. Det var 11 dagar efter orvitrellen och den ska bara sitta kvar upp till 10 dagar. Så nu vet jag inte vad jag ska tro. Tänkte jag ska testa igen på torsdag eller fredag, då har det gått 8-9 dagar efter blastocyst (eller 10-11 dagar om det hade varit ett vanligt embryo). Trodde ju liksom att det skulle vara tvärblankt. Så blev väldigt förvirrad och försöker att inte tänka på detta.

• Så vit
    Tgj skrev 2014-11-25 18:25:53 följande:
    Grattis ;)
    Tack, men jag vet ju som sagt inte riktigt hur jag ska tolka det. Nånstans testade jag egentligen bara för att testa och hade inte förväntat mig något som helst annat än negativt, oavsett hur det kanske ligger till. I min värld känns det som att det är alldeles för tidigt för att testa plus. Jag vågar inte tro annat än att det var fel på testet :/. Ska som sagt försöka hålla mig till torsdag eller fredag så får jag se igen!
  • Så vit
    LadyMaria skrev 2014-11-26 19:01:05 följande:

Ruvardag 12:
    Nu är det ett faktum, det har inte fungerat den här gången heller.... Började blöda så smått idag och testerna visar minus.

Är så ledsen och frustrerad :(

Neeeeej vad tråkigt!!! :(
  • Så vit

Har störtblödit idag, så tror att det är säkert att säga att det inte har tagit sig för oss...

• Så vit
    Sjöblomman skrev 2014-11-27 20:32:57 följande:
    Åh nej! Vilken dag?
    Det var på dag 8 som jag började blöda. Satte in blasto, så 13 dagar efter äggplock alltså. Känns supertungt, men vi har ju iaf en fin blasto kvar i frysen.
  • Så vit
    Pommac1 skrev 2014-11-29 22:19:12 följande:
    Jag testade igår. Det var tokblankt! Suck! Jag vet att det inte är kört men det känns kört. Har två veckor till TD. Men jag vet inte hur min klinik har räknat. De har räknat på tre veckor från insättning. Hmm...
    Är du säker på att de inte sa tre veckor efter ägguttaget? För det sa min klinik till mig, 20 dagar efter ägguttag, oavsett när man sätter in ägget. Jag satte in blasto så det hade ju redan gått 5 dagar på väntan när ägget väl sattes in.
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa