IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
Visst var det väl några som skulle göra äggplock idag/imorgon? Spännande! Jag gör mitt andra vul imorgon, hoppas att äggen har vuxit som de ska, och så äggplock fredag isf. Annars måndag! :)
Visst var det väl några som skulle göra äggplock idag/imorgon? Spännande! Jag gör mitt andra vul imorgon, hoppas att äggen har vuxit som de ska, och så äggplock fredag isf. Annars måndag! :)
Ojoj, spännande! Tur att du har tid direkt kl 8 så du slipper vänta hela dagen! :)
Då blir det äggplock för mig med på fredag! Tar ägglossningssprutan ikväll alltså. Är riktigt nervös, men det känns bra att det är på en fredag. Då har man hela helgen på sig att ta det lugnt efter det och behöver inte känna att man måste stressa sig tillbaka till jobbet så fort det bara går. Och då får man reda på hur många ägg som har befruktats på lördagen, så jag slipper sitta på jobbet och få eventuella dåliga nyheter och det känns ju också bra. 12 st äggblåsor verkar det finnas, så jag får hoppas på att de flesta har ägg och också att de befruktas. 10 st befruktade ägg hade känts som en dröm!
Okej! Tack för alla svar. Då kör jag på två sprutor ikväll. Blir spännande i morgon nu med första VUL.
Behöver mera hjälp nu. Har 100 (ml?) kvar i ena sprutan. Ska jag ta den dosen och sedan ta en till spruta med 100? Då min dos varje dag är 200. Eller ska jag börja på en ny? Men risken är väl kanske att det inte räcker då. Hur har ni gjort?
Äggplocket gick superbra!!! 9 ägg blev det. Känns ok. Hoppas på bra kvalitet nu bara. Vi kör ICSI på hälften i alla fall, ev på alla. Jag ska få tillbaka ett embryo på lördag och eventuellt en blastocyst på tisdag. Det beror lite på hur de ser ut. Våra brukar inte klara långtidsodling. De verkar helst vilja långtidsodla, men det gick jag inte med på. Vill inte stå utan på tisdag. Idag har jag börjat med Ovitrelle i små doser. Först varannan dag och sen var tredje. De dagar jag inte tar det så blir det Lutinus. Detta för att undvika tidiga spottings och mens. Spännande!!! :)
Nu har vi haft äggplock också idag! Gick jättebra, mycket bättre än jag trodde. Ja, det gjorde liiite ont, men inte så farligt. Och nu på eftermiddagen känns det nästan ingenting. Jag känner mig väldigt nöjd med detta! 10 st ägg fick vi ut, så får vi se hur många som är mogna och som befruktas. Preliminär insättning måndag, men troligtvis onsdag om det blir tillräckligt många för blastocyster. Får troligtvis veta imorgon hur många som har befruktats!