IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
Nu är det klart och jag ruvar förfullt!
De fick ut 11 ägg, 9 var mogna, 6 blev befruktade, 1 tog sig inte, 4 ligger kvar för odling till på måndag och det bästa ägget är i mig nu.
Nu är det klart och jag ruvar förfullt!
De fick ut 11 ägg, 9 var mogna, 6 blev befruktade, 1 tog sig inte, 4 ligger kvar för odling till på måndag och det bästa ägget är i mig nu.
Vad roligt att det skrivs så mycket i den här tråden. Man har mycket att läsa! Kul att vi delar med oss av vardagen. Här har jag haft huvudvärk i tre dagar (värk som går i vågor). Har inte tryckt i mig någon alvedon idag. Ska göra det i morgon om detta fortsätter. Jag har mycket ägglossningsflytningar nu och börjar känna av äggen. Idag på dag 7 känns det som en vanlig ägglossning. Har VUL på måndag och då ska det förhoppningsvis bestämmas vilken dag plocket blir. Drömmer mycket konstiga drömmar sedan jag började med orgalutran.
Ja det är kul när det är rörelse i tråden :) Usch vad jobbigt med huvudvärk. Bland det värsta som finns tycker jag. Alvedon hjälper ju sällan mot det heller. Känner igen det där med drömmar, men mina kom mer efter äggplocket. Här ligger jag vaken med hosta, sååå jobbigt!
Låter helt sjukt att helgen kommer i mellan!! Hos oss har de öppet 7 dagar i veckan. Vet inte om jag skulle orka med allt om det hänger på veckodagarna! Hoppas det stämmer nästa månad!
Angående huvudvärk, min var värst från sprutstart till äggplock. Alvedon hjälpte inte så det var vila som gällde.
Vart är det du går nu igen? Man glömmer ju! Om de är stängda på helgen så gör de inget alls då. Då får du återföring på måndagen. Jag tror att de egentligen skulle ha behövt plocka mig på lördagen men fick vänta till måndagen.
I Huddinge så får man vänta i alla fall. Det finns ju folk som jobba i labbet på helgen och tar hand om embryona, men inga läkare som kan återföra. Fråga dem hur de gör nästa gång du är i kontakt med din läkare.
Sprutdag 11 idag, höjde dosen i onsdags och ska på VUL nr 2 imorgon :) Var nyss på toaletten och hade världens ägglossningsflytning. Det ser jag som ett bra tecken, att den höjda dosen har fått lite fart på dom här PCO äggstockarna, skynda långsamt var det ja..så det inte blir pannkaka av det hela med överstimulering och annat skoj.
Idag är jag på sprutdag 5 och dags att lägga till Orgalutran. Tycker ni att den sprutan gör mer ont än ex. Gonal-F som är en 'penna'?
Ja du, inte har man jeans på sig direkt :D lycka till imorgon!
Vi fick 5 st ägg som befruktades. Lite av en besvikelse, vi hade ändå hoppats på en 7-8 st iaf. Men jaja det räcker ju med 1 som är bra! Eftersom det blev detta antal kommer kliniken att långtidsodla dem så att vi får sätta in en blastocyst på onsdag. Jag är bara väldigt orolig att det inte är tillräckligt många och att de inte ska klara sig så länge! Men det får man väl inte tro eller!