• Pommac1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Flygekorre skrev 2014-11-24 21:40:11 följande:

I vad?! Asså de ju ingenting... Nu får jag ångest, vrf sa de inte d till mig!!!??? De sa 1v sen va som vanligt?! Nu blir jag orolig... Körde rygg/axlar, körde uppåt 35 i ryggövningarna!

Det verkar vara olika för olika kliniker. Som med sex. Vissa säger att de går bra medans andra rekommenderar att inte ha det. Googla på vetenskapliga sidor (baserat på forskning) och avgör hur du ska göra. Är man gravid ska man väl egentligen lyfta? Hmm... Jag fick order om att ta det lugnt göra lugna aktiviteter (tex gå promenad) 2-3 veckor framåt.
  • Pommac1
    Så vit skrev 2014-11-24 21:04:30 följande:

Helt ot-fråga, men finns det en Familjeliv-app till Android och isf vad heter den?

Ingen aning men har du testat familjeliv?
  • Pommac1
    Flygekorre skrev 2014-11-24 21:53:31 följande:

Usch, har haft både sex och träning, känns jättedåligt att de säger att d e ok när d inte är det :(

Men det är ju olika. Lyssna på kroppen är det viktigaste som de sa till mig. Sex är mest för infektionsrisken tror jag?
  • Pommac1

Tyvärr så klarade inte våra ägg att frysas ned. Nu känner jag nästan att hoppet är ute för det som de satte in. Fast de sa att det ägget såg jättefint ut.

• Pommac1
    Libra1 skrev 2014-11-25 18:40:42 följande:

Så har jag också tänkt innan. Men det betyder faktiskt inget negativt för den du har fått tillbaka. Vi har endast fått till frysen en gång och då har jag ändå varit gravid 2 gånger av 5 behandlingar. Vi får se hur det går denna gången. Inga till frysen denna gången heller. Du har helt enkelt fått tillbaka ett superfint. :)

Ja det är väl så. Det sägs ju att det kan ta ett år att bli gravid. Så 10 ägg och ett gick vidare till insättning kanske är rätt normalt om vi skulle bli gravida.

Jag känner på kvällen både idag och igår hur det hugger till nere i magen ibland. Inte många gånger men några. Är det för att man slappnar av? Läker kroppen än? Har mensvärk i benen fortfarande (tre dagar). Är på dag 4 idag.
  • Pommac1
    Tgj skrev 2014-11-25 19:30:02 följande:

Det vart lika för oss, så jag förstår va du menar :/

Ja riktigt trist. Känner mig helt nedstämd. Fast egentligen visste jag det redan då han sa att de här äggen inte såg så bra ut som det vi fick tillbaka som såg jättefint ut. Men man går ju ändå runt å undrar om det ägget hade klarat sig till dag 5 i labbet. Alltså det ägget som jag har fått tillbaka. Fast det sägs ju att de trivs bäst i livmodern. Men man undrar ju om det fortfarande lever.
  • Pommac1
    1983an skrev 2014-11-25 20:47:02 följande:

I.genomsnitt tar det 1 år för par att bli gravida, så funkar det inte då ska man söka hjälp. Så räkna med mer än ett år. Första gången man gör ivf är det alltid en provomgång, så dom ser hur man reagerar på hormonerna osv. Ni fick ut 10, vissa får ut några få och inga tillbaka. Vet att det känns tungt men det räcker med ett guldägg :) det kan lika gärna fungera den här gången.

Kom på att vi bara fick 8 ägg. Vad fick jag 10 från? Önsketänkande? Jag hade 12 på VUL. Men alla var ju inte mogna. Tror jag hade 5 som var mogna och alla blev befruktade. Synd bara att man bara får ett försök gratis i mitt landsting. Blir ledsen när man ska måsta låna pengar för detta. Vi försöker ju även hitta ett hus men allt känns så långt borta.
  • Pommac1

Fler ruvare som är törstiga??? Sedan igår på dag 4 och idag har jag varit torr i munnen och har druckit lite extra. Har varit tvungen att gå å dricka på jobbet lite då och då. Har aldrig behövt det förr. Kan det vara biverkning av Lutinus?

• Pommac1
    LadyMaria skrev 2014-11-26 19:01:05 följande:

Ruvardag 12:

Nu är det ett faktum, det har inte fungerat den här gången heller.... Började blöda så smått idag och testerna visar minus.

Är så ledsen och frustrerad :(

Tråkigt! Man blir bara mer deprimerad när andra får mens. Hoppet känns större när folk lyckas! Fick ni några till frysen? Eller måste ni starta om? Vi pratar mycket om hur vi ska göra. Vi har ju tyvärr bara ett gratis försök i vårt landsting och 60 tusen är ju mycket pengar. Om jag får mens vill vi ju köra igen men samtidigt kanske det är smart att pausa några månader och spara ihop lite pengar. Svårt, svårt! Hur står man ut? Åldern tickar ju också på.
  • Pommac1
    Sjöblomman skrev 2014-11-26 20:27:53 följande:

Ja, jag har varit väldigt törstig sen i lördags. Trodde det berodde på vad jag åt men det har inte gått över.

Jag funderade också på kosten ett tag men kom fram till att det inte kan vara det då det fortsätter. Dricker inte onormalt mycket men har aldrig varit så att jag känt att jag måste dricka mitt i jobbet tidigare. Vilken dag är du på idag?
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa