• Pommac1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

samira84 skrev 2014-11-21 07:53:42 följande:

Nervöst nu. Har bytt om till de snyggaste kläder nu å ligger å väntar på äp...

Lycka till! och välkommen till klubben "ont i magen" =)
  • Pommac1

Då är jag ruvare! Av åtta ägg blev fem befruktade. Tre delade sig normalt och vi fick tillbaka det bästa som han tyckte såg jättefint ut! De andra två odlas vidare på å sen får vi se. :)

• Pommac1
    Hanna31 skrev 2014-11-21 16:02:08 följande:

Underbart!!! Wow - lycka till nu! Vad kul! Min klinik har inte ringt in mig idag så jag håller tummarna för att få ruva från och med måndag! Yeaayyyhh! Lycka till nu!!

Alla 8 ägg var inte mogna heller så det känns som ett bra resultat att fem blev befruktade. Dock såg inte hoppet så stort ut att de två som är kvar skulle klara sig till måndag. Men vi håller tummarna att de är starka! Har ont i magen ännu! Hur känner du dig?
  • Pommac1
    Hejmennej skrev 2014-11-21 17:05:06 följande:

Nu har det bara blödit mer och mer och jag har ont också, så det är nog mens jag har fått. Det känns inte helt som vanligt för i vanliga fall har jag mensvärk bak i ryggen och nu är det mer fram, men det är ju heller ingen vanlig cykel så det är väl inte konstigt om det känns annorlunda. :( jag får trösta mig med de fyra embryona som finns i frysen.

Vad tråkigt! Skönt att du har några i frysen! Hoppet lever! Kram!
  • Pommac1
    Ssa skrev 2014-11-21 20:19:41 följande:

.... Fattar inte varför så många frågetecken kommer efter mina meddelande

För att du gör smileys?
  • Pommac1

Mensvärk i benen idag! (Vilket jag brukar ha innan mens) Satte ju in ägget igår. Varför har jag redan mensvärk? Känns som att den kan komma närsomhelst. Suck! Så jobbig känsla att känna värken! Blir helt negativ!

• Pommac1
    EmyJ skrev 2014-11-23 20:03:22 följande:

Aaaaargghhhh! Jag är så LESS på det hår nu... Sprutdag 18 idag!! Sen i fredags har jag väldigt mycket obehag i magen. Kan inte gå snabbt och rör mig som en 80 åring.. Ska på VUL imorgon och jag hoppas att dom plockar på onsdag. Jag lär få frysa in allihopa för det här lär inte bli bra om jag gör en ET nu. Less less less! Överstimulering hej hej..

Å vad bökigt! Du bör ju få ta ut dem så fort som möjligt om du känner det så mycket! Jag kände inte så mycket. Kändes bara lite värre än vanlig ägglossning men jag hade ju "bara" åtta ägg. Men har känt mig som en gammal gumma i tre dagar efter äggplock. (Det var värre tid för mig). Idag är första dagen som det bättre på. Hoppas du mår bättre snart!
  • Pommac1
    EmyJ skrev 2014-11-23 20:32:26 följande:

Och tack förresten :)

Ojoj! Jobbigt läge! Men kul att få ut så många. Jag hade 12 på VUL men de fick bara ut 8. Sedan var 2-3 st omogna. Om jag måste göra om detta så hoppas jag att jag får ut fler ägg eller att äggen mognar lite mer.
  • Pommac1
    Hanna31 skrev 2014-11-24 14:42:52 följande:

Tjoho! Äntligen ruvare! Tyvärr högst ett embryo till frysen (får besked imorgon) men det känns lite magiskt att ruva! Jag VET att det inte kan ramla ut men det känns ändå som att jag knapp vågar röra mig....

Härligt! Vad skönt att något klarade sig! Jag trodde också att det skulle ramla ut! Var väldigt jobbigt att gå den långa vägen till bilen. :)
  • Pommac1
    Hanna31 skrev 2014-11-24 20:44:12 följande:

Ja men typ så!!! Usch, min mens kommer alltid en vecka efter ägglossning och nu är det en vecka efter ägglossningssprutan så jag tror hela tiden att jag ska börja blöda... Gaahhhh...! :-O

Ja det tror jag också. Jag får också mens tidigt men senare ju mindre jag har blivit. 12 dagar har jag haft på sista tiden. Men jag känner precis som du. Jag har haft mensvärk i låren sedan Ruvdag 1. I går på ruvdag 2 fick jag även ont i ryggen och det började sticka runt i magen på kvällen när jag låg i sängen precis som det brukar sticka två dagar innan mens. Det har dock fortsätta sticka hela dagen idag och även nu. Å så brukar det inte vara. Det drar och sticker långt ner i magen. Känns som att mensen borde komma på onsdag. Men enligt min normala cykel ska den komma 5 dec och jag har testdag den 10.e. Bara vänta och vänta. Hela dagen har känts som en evighet!
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa