• Så vit

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Visst var det väl några som skulle göra äggplock idag/imorgon? Spännande! Jag gör mitt andra vul imorgon, hoppas att äggen har vuxit som de ska, och så äggplock fredag isf. Annars måndag! :)

• Så vit
    Sjöblomman skrev 2014-11-11 18:55:09 följande:
    ÄP för min del imorn kl. 8:00!
    Jag är så nervös så jag kan svimma vilken sekund som helst!!

Snälla, berätta hur det går till! Helst från sekunden då man stiger innanför dörren på kliniken...

Ojoj, spännande! Tur att du har tid direkt kl 8 så du slipper vänta hela dagen! :)

• Så vit

Då blir det äggplock för mig med på fredag! Tar ägglossningssprutan ikväll alltså. Är riktigt nervös, men det känns bra att det är på en fredag. Då har man hela helgen på sig att ta det lugnt efter det och behöver inte känna att man måste stressa sig tillbaka till jobbet så fort det bara går. Och då får man reda på hur många ägg som har befruktats på lördagen, så jag slipper sitta på jobbet och få eventuella dåliga nyheter och det känns ju också bra. 12 st äggblåsor verkar det finnas, så jag får hoppas på att de flesta har ägg och också att de befruktas. 10 st befruktade ägg hade känts som en dröm! Glad

• Så vit
    Pommac1 skrev 2014-11-12 12:59:07 följande:

Okej! Tack för alla svar. Då kör jag på två sprutor ikväll. Blir spännande i morgon nu med första VUL.

Det verkar inte som att man tar några blodprov alls där jag går, för jag har inte gjort något sedan vi började behandlingen, och nu har jag inbokat äggplock ändå. :)
  • Så vit
    Pommac1 skrev 2014-11-12 17:44:47 följande:

Behöver mera hjälp nu. Har 100 (ml?) kvar i ena sprutan. Ska jag ta den dosen och sedan ta en till spruta med 100? Då min dos varje dag är 200. Eller ska jag börja på en ny? Men risken är väl kanske att det inte räcker då. Hur har ni gjort?

Till mig sa de att ta en ny om dosen i den gamla sprutan inte räcker, så det gjorde jag.
  • Så vit
    Pommac1 skrev 2014-11-12 20:24:33 följande:
    Vad bra! Blir så spännande i morgon när jag ska på VUL. Har börjat få ägglossningsflytningar nu. :) men känner inte ett dugg. Så frågan är ju?! Jag känner min vanliga ägglossning väldigt väl. Så lite bekymrad blir jag.
    Jag har också haft ägglossningsflytningar. Hela dag 5 med sprutor hade jag, sedan dag 7 och 8. Men orgalutranen har stoppat det.
  • Så vit
    {#emotions_dlg.flower}Spraystart
     6 okt Tiana (väntar på datum till läkarbesök då vi inte är igång "på riktigt" än)
     4 nov- Belissa

{#emotions_dlg.flower} Sprutstart
    13 okt - Sthlmsthlm (150 IE Gonal-f)
    22 okt- dumdummast (150 IE Menopur)
    27 Okt - Maka011 (112 Menopur)
    29 okt - Tgj
    31 okt - Sjöblomman (225 IE Gonal-F)
    1 nov - Libra1 (300 IE Menopur)
    4 nov - Så vit
    5 nov - EmyJ

8 nov - Pommac
    12 Nov - HeyStella (150 Gonal-F)
    Ca 13 nov- Belissa
    v.48 - Cegesi 

{#emotions_dlg.flower} VUL
    20 okt - Sthlmsthlm 
    31 okt - Maka011
    4 nov - Tgj
    5 nov - Sjöblomman
    7 nov - Libra1
    7 nov - LadyMaria
    10 nov - Så vit
    12 nov - EmyJ
    17 nov - HeyStella

{#emotions_dlg.flower} ÄP
    25 okt - Sthlmsthlm (20 ägg)
    31 okt - MadArp
    12 nov - LadyMaria
    12 nov - Sjöblomman
    13 nov - Libra1
    14 nov - Så vit

Vecka 46 - EmyJ
    Vecka 48 - HeyStella

{#emotions_dlg.flower} ET/FET
    3 nov - trina
    15 nov - Libra1

Plus Testdag
    18 nov- trina

Gravid VUL

Baby Gravida & BF

{#emotions_dlg.flower} Antal försök
    Libra1 - Nr 6 (IUFD v 22, MA v 10)
    dumdummast - Nr 1
    Sjöblomman - Nr 1 
    EmyJ - Nr 1
    HeyStella - Nr 1
    Sthlmsthlm - Nr 2 (juli/aug 2014)
    Belissa - Nr 6 (2 X på tidigare ivf:er)
    Så vit - Nr 1
    Cegesi - Nr 1
  • Så vit
    Libra1 skrev 2014-11-13 18:20:48 följande:

Äggplocket gick superbra!!! 9 ägg blev det. Känns ok. Hoppas på bra kvalitet nu bara. Vi kör ICSI på hälften i alla fall, ev på alla. Jag ska få tillbaka ett embryo på lördag och eventuellt en blastocyst på tisdag. Det beror lite på hur de ser ut. Våra brukar inte klara långtidsodling. De verkar helst vilja långtidsodla, men det gick jag inte med på. Vill inte stå utan på tisdag. Idag har jag börjat med Ovitrelle i små doser. Först varannan dag och sen var tredje. De dagar jag inte tar det så blir det Lutinus. Detta för att undvika tidiga spottings och mens. Spännande!!! :)

Hur kommer det sig att du tar ovitrelle fortfarande efter äggplocket? Jag trodde att det var den som gjorde att äggen mognar och lossnar, men det kanske inte är det den gör?
  • Så vit
    Libra1 skrev 2014-11-13 19:52:32 följande:
    Jo den gör det också. Ovitrellen innehåller graviditetshormonet Hcg. Det ska hålla borta tidiga spottings och mens. Jag har kort lutealfas.
    Aha! Så då får du ta den så att inte mensen kommer för tidigt alltså?
  • Så vit

Nu har vi haft äggplock också idag! Gick jättebra, mycket bättre än jag trodde. Ja, det gjorde liiite ont, men inte så farligt. Och nu på eftermiddagen känns det nästan ingenting. Jag känner mig väldigt nöjd med detta! 10 st ägg fick vi ut, så får vi se hur många som är mogna och som befruktas. Preliminär insättning måndag, men troligtvis onsdag om det blir tillräckligt många för blastocyster. Får troligtvis veta imorgon hur många som har befruktats!

Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa