• Linda8110

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Flygekorre skrev 2014-11-11 20:12:11 följande:
    Goda nyheter att man får veta direkt!! :) Om det nu blir nåt (överanalyserar allt nu sista timmarna haha... :( )
    Det blir ägg :)
  • Linda8110
    Pommac1 skrev 2014-11-11 21:48:02 följande:

Får ni också en äcklig smak/lukt i mun och näsa när ni tagit sprutan (gonal-f)? Det känns typ som att jag har rökt eller nåt (fast jag aldrig gjort det) men smaken/lukten påminner om en rökares andedräkt. Bläsch tycker jag!

Oj vad spännande! Aldrig känt :)
  • Linda8110
    Pommac1 skrev 2014-11-11 21:00:49 följande:
    Okej. Då förstår jag. Då hoppas jag att det går lite snabbare. Men samtidigt vill man ju att kvaliteten blir bra så då är det kanske bättre att det tar tid. Gud så sugen på choklad jag blivit. Jag håller mig till mörk. Får verkligen passa sig så man inte går upp i vikt nu när jag borde gå ner för att öka changsen!
    Jag har aldrig varit så mycket för choklad tidigare. Sedan IVF'en fullkomligt frossar jag i det. Kan inte sluta trots att den är över för länge sedan haha
  • Linda8110
    Pommac1 skrev 2014-11-12 06:35:32 följande:
    Mums! Mums! Farligt, farligt! :)
    Ja hormoner är farligt!
  • Linda8110
    Pommac1 skrev 2014-11-12 08:31:24 följande:

Hjälp! Ska börja med organultar idag enligt mitt schema. Men jag ska inte ta blodprov förrän i morgon på dag 6. Enligt mitt schema ska jag ta blodprov på dag 5. Ska jag börja med organultar ändå fast jag inte tagit något blodprov? Jag försökte ringa kliniken idag men de hade någon temadag idag. Vad tror ni? Har ni tagit blodprov innan ni börjat?

Klart du ska börja med Orgalutranen!
  • Linda8110
    Sjöblomman skrev 2014-11-12 17:03:40 följande:
    Men jag har inte vägt mig alls!

Varför har de inte sagt nåt? Är det normalt att ha så här ont? Kan knappt röra mig alls...
    Lider med dig! Jag hade så ont under och efter mitt äggplock så jag höll på att gå under. Jag sov inget natten efter. Hade så ont så jag låg och vred och vände mig och grät hela natten. Var hemma 2v efteråt och låg i sängen nästan konstant under den första veckan. Jag blev ju överstimulerad så mycket berodde på det. Dock så är det viktigt att du väger dig varje morgon och kväll. Jämför med vad du vägt under behandlingen.
  • Linda8110
    Sjöblomman skrev 2014-11-12 19:03:05 följande:

Jag har så vansinnigt ont nu! Funderar på akuten?

På vilket sätt har du ont vännen? För det är ok att ha OTROLIGT ont efteråt.
  • Linda8110
    Sjöblomman skrev 2014-11-12 19:41:27 följande:

Tack tjejer! Min man ringde vårdguiden som kopplade till gynakuten. De sa att det kan vara "normal" värk och att jag skulle ta två citodon var 6e timme. Om det inte blir bättre ska vi in. Det kan antingen vara vätska eller en blödning i så fall.

Jag hade verkligen panikont, skrek och grät, stod dubbelvikt, mådde illa och kändes som om jag skulle kräkas.

Nu är det lite bättre.

Ni som haft så här superont, när går det över? Känns inte så trevligt att hoppa upp i gungstolen för återföring när det gör så här ont... Samtidigt som jag inte vill missa chansen efter allt detta!

Låter som om du har det precis som jag hade det. Jag var tokig av smärta hela natten. Gjorde så ont så jag knappt kunde andas. Morgonen efter var det bättre. Jag gick dock dubbelvikt även dagen efter. Insättningsdagen kunde jag gå upprätt men otroligt långsamt. Jag tassade fram i en vecka ungefär och låg mest. Återföringen var inte kul, men gick så pass snabbt så man stod ut. Jag som blev överstimulerad var sedan tvungen att börja äta medicin och den blev man väldigt yr, trött och svag av så jag låg ner i nästan 2v med endast kortare "utflykter"
  • Linda8110
    Sjöblomman skrev 2014-11-12 20:10:46 följande:

Ni som blivit sjukskrivna, är det IVF läkaren som gjort det eller husläkaren?

Ja det var läkaren på Huddinge som sjukskrev mig den andra veckan. Första veckan behöver du ju ingen sjukskrivning. Hoppas du slipper det helt!
  • Linda8110
    Sjöblomman skrev 2014-11-12 20:45:59 följande:
    Ok, jag behöver nästa vecka i så fall. För jag har varit hemma sen i måndags på grund av molande värk i magen samt konstant huvudvärk. Passar inte så bra med läraryrket...
    Ok då förstår jag! Jag är också lärare.
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa