• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • samira84

Går man lätt upp i vikt av alla sprutor?!! Kände mig allmänt tjock å svullen så jag ställde mig på vågen 3 kg upp sen i måndags å jag har inte ändrat nå mat vanor tänker ju på vad jag äter då jag behöver gå ner egentligen. Varje kg skulle jag ju se som en ökad chans. Tråkigt att gå upp då istället ????. Kan man köra nutrillet när man gör sånt här tro eller minskar det chansen att lyckas +a då tro??!

• Linda8110
    samira84 skrev 2014-11-16 21:40:34 följande:

Går man lätt upp i vikt av alla sprutor?!! Kände mig allmänt tjock å svullen så jag ställde mig på vågen 3 kg upp sen i måndags å jag har inte ändrat nå mat vanor tänker ju på vad jag äter då jag behöver gå ner egentligen. Varje kg skulle jag ju se som en ökad chans. Tråkigt att gå upp då istället ????. Kan man köra nutrillet när man gör sånt här tro eller minskar det chansen att lyckas +a då tro??!

Oj 3kg! Har de koll så de inte överstimulerar dig? Jag gick inte upp något under själva spruttiden men däremot lite efteråt när jag inte kunde röra mig och Lutinus gjorde mig hungrig som en varg...
  • Pommac1

Min läkare sa att det var lätt att samla på sig vätska under behandlingen. Jag har dock inte gjort det ännu snarare tvärtom (väldigt kissnödig). Men han sa att de försvinner ju sedan och det är ju inte fett. För att gå upp tre kilo fett måste du äta 14 chipspåsar (300 grams) och det tvivlar jag på att du har? :) jag har ätit mycket bars nutrilett men slutat med det nu då jag inte tror att det är så lämpligt. Försök att undvika salt och socker så kanske det hjälper. Drick mycket vatten.
  • samira84

Jag ska in på första undersökning i morgon som tur är.. Tog ett blodprov i fredags och det såg bra ut fast nu vet ja ju inte om man ser sånt då iof?! Då fick ja höja dosen gonalf lite. Har ju inte känt av något annars med sprutorna inge illamående eller huvudvärk eller nått annat tråkigt om man blir överstimulerad så vi får avbryta nu.

• Pommac1
    Så vit skrev 2014-11-16 21:33:07 följande:

Tyvärr fick vi ut 10st ägg men bara 5 som befruktades alltså, dvs hälften. Tänker att det är väl egentligen inte så himla bra . Det var därför vi hade hoppats på lite fler befruktade, även om vi fattade att alla inte skulle bli det. Hade vi haft färre än 5 befruktade skulle vi ha satt in 1 st imorgon, för man vill väl inte chansa på att så få ska klara sig så länge i labbet antar jag. Men eftersom det blev 5 st vill de långtidsodla, så vi får se. Bara att vänta till onsdag!

Aha då förstår jag. Men samtidigt skulle jag tycka det var bra. Jag siktar på att förhoppningsvis få 2-3 st som blir befruktade. Tycker det ska bli grymt nervöst att vänta på det samtalet! Jag har på nåt vis fått för mig att inget av våra ska bli befruktade eftersom vi försökt skaffa barn så länge så borde inte nåt av våra senaste 30 ägg (månader) blivit befruktade. Fast det är klart att de kan ha blivit befruktade fast inte fäst.
  • Heystella

Har precis tagit första Orgalutran nu, usch vilken läskig spruta, haha. Det gick bättre än förväntar men nu efteråt svider det dock rejält!

• GrukanGrace

Om det på dag 3 är tydligt vilket embryo som är bäst så sätts det tillbaka. Om flera är lika bra så kan man odla vidare. Men på min klinik så går de inte vidare till dag 5 om man inte har minst 3 som är toppen. De anser att man får idkar för mycket. Embryot trivs bäst i livmodern. Men fet finns säkert olika skolor.

Och att ha ett embryo dom klarar sig till blastosyster är toppen de är starka och ökar chanserna avsevärt. Håller tummarna gör er

Så vit skrev 2014-11-16 21:12:24 följande:

Vi fick 5 st ägg som befruktades. Lite av en besvikelse, vi hade ändå hoppats på en 7-8 st iaf. Men jaja det räcker ju med 1 som är bra! Eftersom det blev detta antal kommer kliniken att långtidsodla dem så att vi får sätta in en blastocyst på onsdag. Jag är bara väldigt orolig att det inte är tillräckligt många och att de inte ska klara sig så länge! Men det får man väl inte tro eller!

• GrukanGrace

Första igen gick jag upp 4,4 kg men då var det somnar och jag var på en veckas semester med all inclusive.

Nu 4 ingen så kör jag LCHF eftersom det visst ge bra resultat och är bra för kropp och graviditet. (Kör inte strikt utan liberalt)

Tänk efter vad du äter men ät riktig mat inte nutrilett mm ta hand om dig det är det viktigaste.

Och det medta är vatten precis som någon sa. Använd Seltinersalt istället för vanligt så binder du inte lika mycket.

Kram

• Pommac1
    Heystella skrev 2014-11-16 22:22:52 följande:

Har precis tagit första Orgalutran nu, usch vilken läskig spruta, haha. Det gick bättre än förväntar men nu efteråt svider det dock rejält!

Phu vad skönt! Bra gjort! :) sved mest och blev mest svullen vid första sprutan. Tror kroppen vände sig.
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa