• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • GrukanGrace

Nä det är lugnt, den är lite trubbigare men spänn huden så går det bra. Kör hårt!

Heystella skrev 2014-11-16 11:23:46 följande:

Idag är jag på sprutdag 5 och dags att lägga till Orgalutran. Tycker ni att den sprutan gör mer ont än ex. Gonal-F som är en 'penna'?

• EmyJ
    Heystella skrev 2014-11-16 11:23:46 följande:

Idag är jag på sprutdag 5 och dags att lägga till Orgalutran. Tycker ni att den sprutan gör mer ont än ex. Gonal-F som är en 'penna'?

Den gör inte ont om du spänner huden och kör in sprutan hårt och snabbt :)
  • EmyJ

Sprutdag 11 idag, höjde dosen i onsdags och ska på VUL nr 2 imorgon :) Var nyss på toaletten och hade världens ägglossningsflytning. Det ser jag som ett bra tecken, att den höjda dosen har fått lite fart på dom här PCO äggstockarna, skynda långsamt var det ja..så det inte blir pannkaka av det hela med överstimulering och annat skoj.

• LadyMaria

Ni som gjort äggplock nångång,
    Har ni haft fruktansvärd smärta när man ska kissa? Får rent ut sagt så jävla ont precis när man slappnar av o ska kissa som två stora knivar i äggstockarna.

Gjorde äggplocket i onsdags, smärtan o svullnaden borde lägga sig snart?! :( Blir tokig snart

• Libra1
    LadyMaria skrev 2014-11-16 18:12:16 följande:

Har ni haft fruktansvärd smärta när man ska kissa? Får rent ut sagt så jävla ont precis när man slappnar av o ska kissa som två stora knivar i äggstockarna.

Gjorde äggplocket i onsdags, smärtan o svullnaden borde lägga sig snart?! :( Blir tokig snart

Jag har så ibland de första dagarna. Denna gången kändes det bara äggplocksdagen. Har mer problem med nr2. Är väldigt svullen och funderar på om jag är lätt överstimulerad.
  • Linda8110

Det är säkert ingen fara men ring din läkare imorgon och fråga för säkerhets skull. Jag hade ju sjukt ont överallt (dock inte vid kissning) i 1,5v så man kan säkert ha ont vid kiss också.
  • 1983an
    EmyJ skrev 2014-11-16 15:29:01 följande:

Sprutdag 11 idag, höjde dosen i onsdags och ska på VUL nr 2 imorgon :) Var nyss på toaletten och hade världens ägglossningsflytning. Det ser jag som ett bra tecken, att den höjda dosen har fått lite fart på dom här PCO äggstockarna, skynda långsamt var det ja..så det inte blir pannkaka av det hela med överstimulering och annat skoj.

Ja, precis på akkis imorgon :) ska bli intressant vad dom säger, är på Sprutdag 6 idag. Första gången fick jag köra Menopur i 21 dagar för kroppen reagerade inte på hormonerna. Andra gången gick det bättre. Hur såg det ut för dig som också har pco, många på gång? Jag uppdatera imorgon!
  • 1983an

Jag hade väldigt ont de första dagarna, var nästan helt sängliggande. Själva plocket var inte så farligt. Men det tog nog en vecka innan det kändes bättre. Men ring och kolla om du är orolig.
  • Pommac1
    EmyJ skrev 2014-11-16 15:29:01 följande:

Jag ska också på VUL nr 2 i morgon fast jag är på dag 8 idag. Jag fick höja min dos också och har ägglossningsflytningar nu. Rätt rikliga då det känns blött i trosan. Får nog använda trosskydd nu. Lite mer flytningar än vanligt. Men det börjar väl närma sig. Har ganska ont nu i både äggstockar och bröst. Blir klädsel tajts och klänning tills det är dags. Skönt!
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa