• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • Heystella
    Pommac1 skrev 2014-11-16 22:32:49 följande:

Phu vad skönt! Bra gjort! :) sved mest och blev mest svullen vid första sprutan. Tror kroppen vände sig.

Tack! :) Ja får hoppas att det känns mindre för varje gång.
  • Flygekorre

Duktiga ni e allihop!! Mycket som händer <3

Kom att tänka på... Ni som misslyckats innan, på vilken dag blödde ni? Och om det är nån som blivit gravid, blödde ni inte alls då?? :)

Ta hand om er!

Kram

• Linda8110
    Flygekorre skrev 2014-11-17 06:24:33 följande:

Kom att tänka på... Ni som misslyckats innan, på vilken dag blödde ni? Och om det är nån som blivit gravid, blödde ni inte alls då?? :)

Ta hand om er!

Kram

Jag började blöda på dag 11. Hoppas slippa det nästa gång :)
  • Libra1
    samira84 skrev 2014-11-16 21:40:34 följande:

Går man lätt upp i vikt av alla sprutor?!! Kände mig allmänt tjock å svullen så jag ställde mig på vågen 3 kg upp sen i måndags å jag har inte ändrat nå mat vanor tänker ju på vad jag äter då jag behöver gå ner egentligen. Varje kg skulle jag ju se som en ökad chans. Tråkigt att gå upp då istället ????. Kan man köra nutrillet när man gör sånt här tro eller minskar det chansen att lyckas +a då tro??!

Korta eller långa protokollet? Av långa går jag alltid upp några kilon men inte korta. Men det kan säkert vara olika. Man får försöka tänka att målet är att bli supertjock (gravid). :)
  • Flygekorre
    Linda8110 skrev 2014-11-17 06:43:30 följande:

Jag började blöda på dag 11. Hoppas slippa det nästa gång :)

Åh! :( Ganska länge du hann gå då ju... Ja, håller tummarna <3
  • Linda8110
    Flygekorre skrev 2014-11-17 07:21:14 följande:
    Åh! :( Ganska länge du hann gå då ju... Ja, håller tummarna <3
    Inte så länge. Började blöda 6 dagar innan testdag trots Lutinus. Ja nu tar vi nya tag :)
  • snorklan
    Pommac1 skrev 2014-11-16 20:51:26 följande:
    Jag ska också på VUL nr 2 i morgon fast jag är på dag 8 idag. Jag fick höja min dos också och har ägglossningsflytningar nu. Rätt rikliga då det känns blött i trosan. Får nog använda trosskydd nu. Lite mer flytningar än vanligt. Men det börjar väl närma sig. Har ganska ont nu i både äggstockar och bröst. Blir klädsel tajts och klänning tills det är dags. Skönt!
    Man får mycket flytningar av denna sort när man kommit en bit i stimuleringen, för kroppen bildar så mycket östrogen pga att det är så många blåsor, som gör att det blir så. Det har ingenting med ägglosssningen att göra, den bromsar man med annan spruta.
  • Linda8110

Precis pratat med Huddinge. Tid för VUL inför FET på fredag. Funderar på att börja ÄL testa på torsdag, dag 6, redan. Har alltid tidig ÄL och vill ju verkligen inte missa den. Svårt att veta hur kroppen fungerar efter en IVF.

• Lokattis
    Flygekorre skrev 2014-11-17 06:24:33 följande:

Ta hand om er!

Kram

På första ET (tog sig inte) började jag blöda på rd9. Tog ändå lutinus till testdag och slutade då vilket resulterade i att började blöda igen! Jag fick alltså mens 2 gånger. Snacka om "rub it in your face"...

På första FET fick jag bruna flytningar på rd10-11, men de slutade och jag plussade på rd 12! Sedan fick jag tyvärr MA i v12, men det är en annan historia.

På andra ET började jag blöda rd10, och blödde lite smått 2-3 dagar så jag trodde det var kört. Men så slutade det och jag plussade på rd14! Nu är jag i v12, och har fortfarande alla mina symtom kvar, så nu tror jag att det håller hela vägen!

Kram och lycka till!
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa