Inlägg från: GrönTröja |Visa alla inlägg
  • GrönTröja
    jvissing skrev 2014-10-14 17:17:58 följande:

är det grav eller äl test? :) Om gravtest så grattis :))

Det är gravtest :) Tror du det är ett svagt positivt? ????
  • GrönTröja

Jag är lite osäker då jag har pco, så jag ska egentligen inte kunna bli gravid utan behandling :p men enligt min "mensapp" så är jag på bim -2 eller hur man skriver :p

Frallanz skrev 2014-10-14 17:48:10 följande:

Grattis, där är ett extra streck så nog är det positivt allt :) vilken bimdag är du på?

• GrönTröja
    Frallanz skrev 2014-10-16 10:04:30 följande:

Till er som plussat: är det bara jag som mår psykiskt dåligt? Nedstämdhet, lite ångest och oro. Vet att detta är fullt normalt, men kan ändå inte låta bli att tänka "tänk om det aldrig släpper för mig" och får dåligt samvete över hur jag känner.

Det är inte så att jag inte vill detta, tvärtom!

Jag längtar efter vårat lilla pyre där inne och vill inget annat än ha h*n här hos oss NU!

Så därför tycker jag det är viktigt att man pratar om det, minsta lilla tanke ska delas utan att man ska skämmas.

Vill ju inte känna såhär som blivande mamma, och det är jobbigt för pappan att se mig såhär med såklart. Jag är jätteglad när vi pratar kläder, saker och massa bebisnamn.

Men kan inte låta bli att känna mig nedstämd.

Men jag älskar som sagt vårat pyre <3

Jag förstår precis vad du menar. Jag har inte kunnat sova på två nätter nu för att jag har haft en orolig känsla. Jättejobbigt. Men vi hade inte planerat att det skulle bli något barn än heller så det är väldigt blandade känslor för oss. Mest för sambon.

Sen är det verkligent helt otroligt att jag blev gravid så jag har pco/pcos och mina läkare har sagt att jag inte kan bli gravid utan behandling.

Så ska man se detta som ett litet mirakel? Just nu är jag livrädd för ett missfall. Det är nog det värsta som  kan hända just nu. ar ett nytt gravtest varje morgon för att försöka inse att jag verkligen är gravid

Testade positivt den 14/10, så jag är nog fortfarande i chock. Analyserar mina symtom hela tiden med och tänker: "Är det så här det ska kännas" "Är något fel".

Du får gärna skriva ettt personligt meddelande till mig så kan vi prata mer där :) 

• GrönTröja

Känner att jag vill göra en liten uppdatering här då jag har varit lite "orolig/nojjig"

Så här såg mitt första test ut:

Idag såg det ut så här:

Vill att sträcket ska bli starkare så man kan känna sig mer "säker"

• GrönTröja
    Frallanz skrev 2014-10-16 10:23:23 följande:
    Visst är du gravid! Hade du BiM i dagarna?

Jag testade på BiM dagen, 12/10 o det var rätt så starkt. Beror kanske på när man testar?

Gjorde bara ett test, och har inte gjort ett nytt.
    Då jag har pco/pcos så vet jag inte när mensen skulle ha kommit faktiskt. Då jag har kunnat haft mens 1-4ggr per år. Men enligt min mensapp, vilket är baserat på om man fungerar normalt så är jag på bim -4 idag. Men då borde det inte visa så svagt? Hade min senaste mens den 13 september iaf. Men min cykel kan vara längre med, så jag kan lika gärna vara på bim 4 bara. 
  • GrönTröja

Till er som plussat!

Äter ni annorlunda än vanligt? Något ni undviker att äta? Motionerar/Tränar ni? Anstränger ni er att göra saker fast ni är trött? Idag är en sån dag då jag är så fruktansvärt trött. Vill bara sova hela dagen. 

• GrönTröja
    LovelyD skrev 2014-10-18 09:17:53 följande:

BIM idag, har inte det minsta lilla symptom för mens... Håller mig till imorgon bitti innan jag testar :) Lääängtar. Första gången gilt kanske ;)

Trevlig helg!

Håller tummarna för dig! :)
  • GrönTröja
    tjugofemton skrev 2014-10-18 13:27:41 följande:

Jag blir tokig!!
    Hade ÄL runt helgen 3-5/10 och fick en brun flytning den 10:e som jag tänkte kunde vara en nidblödning. Igår eller idag hade jag BIM men ingen mens, eller ja. Igår kom det små små ljusbruna/rosa spottings eller vad man skulle kalla det. Mensen brukar vara punktlig i min 28-dagars cykel. Antar att fröken röd kommer ändå snart? Testade mig i onsdags och då blev det såklart minus på stickan (BIM-3/-4). Testar mig nog imorgon kväll igen om inte mensen har kommit... Så frustrerande att inte veta!!

Jag testade mig också på bim -3/-4, och det visade knappt något alls på stickan. Men nu är det ett riktigt sträck där. Så ge det någon dag till :) Håller tummarna för dig!
  • GrönTröja

[quote=74196564][quote-nick]tjugofemton skrev 2014-10-19 11:47:19 följande:[/quote-nick]Än är mensen inte kommen och jag går idag på BIM+2, ska jag behöva åka och köpa nya tester idag? Hade varit kul att testa innan sambon åker bort må-torsdag. Känner inga tecken på att mensen skulle vara påväg, men brösten blir ömmare och ömmare. ... jag som hade räknat bort graviditet?? Testade negativt på BIM-3...ska jag våga testa igen?[

Tycker absolut att du ska testa igen! ????

Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!