Inlägg från: GrönTröja |Visa alla inlägg
  • GrönTröja

Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!

fkh skrev 2014-11-21 12:18:43 följande:

Snart är det dags för oss att försöka på riktigt också! Sååå spännande vill bara att tiden ska gå.

Slutade med piller i mitten/slutet på oktober och är nu fem dagar försenad med mensen, iaf enligt pillercykeln som jag tidigare haft. Hade väl förutspått att man skulle bli oregelbunden, men nu när jag är det så känner jag mig orolig att det kommer ta lång tid för oss...

Någon här som blivit gravid trots oregelbunden cykel, eller försöker bli med knodd nu trots oregelbundenheten? :)

Jag har väldigt oregelbunden mens pga pco. Så jag har haft mens 2-6ggr per år ungefär. Och jag lyckades direkt månaden efter jag slutade med p-piller :) Dock var det inte planerat men vi är glad ändå :)

Lycka till! :)
  • GrönTröja

Blir lite orolig nu. Gravtesten jag tog idag, det som är nederst var det första jag tog visade svagare än vad det gjort senast. Så var tvungen att ta två till. Är så himla rädd att något är fel. Känner det på mig :( Nu känns det väldigt långt till den 3:e december...

• GrönTröja
    fkh skrev 2014-11-21 14:58:04 följande:
    Jag skulle inte oroa mig i onödan, kanske du testade morgonurinet på de tidigare testen men inte på andra? Jag är inte helt insatt i hur det funkar men du kanske drack mer vatten och hade mer utspätt urin eller något? Håller tummarna för dig!
    Jag har ju haft lite problem med blödningar tidigare i min graviditeter. Går snart in i vecka 11. Och då ska det inte spela någon roll när på dagen man testar! :/
  • GrönTröja
    jvissing skrev 2014-11-22 07:39:32 följande:

tror ni dom här ljusa sträcken är nått att lita på? eller ser jag i syne? (a) phpzgLfOC64632.jpg

Helt klart ett plus! :) Så där visade det för mig när jag plussade. Så svagt att man knappt såg det. Men nu är jag i vecka 11 :)

Så, grattis! :D
  • GrönTröja
    tjugofemton skrev 2014-11-22 14:40:13 följande:

Det råder inga tvivel! Jag är gravid :D Nu fick jag det svart på vitt (och positivt på 4 andra, nu kan ja inte förneka det längre!) ;)

grattis! :D
  • GrönTröja
    tjugofemton skrev 2014-11-22 20:55:22 följande:
    Tack! Vad var du i för vecka när du plussade så svaga sträck? :)
    Kan inte säga riktigt när faktiskt. Då jag inte har regelbunden mens alls. Men om man ska räkna att man har regelbunden så var det runt när mensen skulle komma iaf +- några dagar :) Plussade den 14:e oktober. Senaste mensen var den 13:e september :)
  • GrönTröja

Tror nästan jag kände rörelser i magen igår ikväll när jag låg still i soffan. Nedanför naveln. Som pulsrörelser typ, sprattlande små fiskar.. Blev så glad och rörd :D

Men.. Nu har jag börjat få färgade flytningar igen. Så där kom oron tillbaka :(

• GrönTröja
    Frallanz skrev 2014-11-25 21:40:46 följande:
    Jag brukar också känna så, och är o v 11 (10+5) men vet inte om jag tror det är pyret :)

Är nöjd när sparkarna kommer igång :D men att det "pirrar" till ibland är ju lite roligt :)

Du ska nog inte vara så orolig, prata med BM såfort du blir orolig, så du kan bolla dina tanlar med en som verkligen kan och vet.
    Det kan faktiskt vara så. Läste någonstans att man kan känna tidigt med. Men någon enstaka gång.

Min BM är sjukskriven så kan tyvärr inte ringa och prata med henne. Och hon jag ska träffa istället nästa vecka är ledig i morgon. Så kan inte ringa då heller. Men det är väl bara att avvakta och se :p
  • GrönTröja

Idag är ingen rolig dag.

Vaknade med "mensvärk" som sedan blivit värre under dagen. Strålar och ilar. Nu ligger jag nedbäddad och kan knappt röra mig för det gör så ont. Gör ont i hela buken, Stockar o livmoder. Mest på min vänstra sida. Är extremt orolig för att jag ska börja blöda snart och att det är kört! :(

Men jag hoppas verkligen att det bara är växtvärk.

Någon som varit med om ungefär samma sak?

Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!