Inlägg från: GrönTröja |Visa alla inlägg
  • GrönTröja

Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!

Frallanz skrev 2014-10-27 20:41:01 följande:
    Fanfanfaaan för det! :(

Beklagar starkt, fy vad jobbigt!

Förstår att det måste kännas tungt, ledsen för din skull :( så orättvist!!

Jag sänder många styrkekramar till dig och hoppas att du snart blir gravid igen!!!
    Ja jag säger då det. Vill ju komma in på en undersökning ju. Så man kan få det bekräftat. Nu har jag slutat blöda färskt, men det kan ju komma igen. Det är jätte jobbigt! Har varit väldigt nere och ledsen idag. Är väldigt orolig att detta är/var min enda chans eftersom jag har så svårt. Så detta var verkligen ett mirakel! Tack!! Det hoppas jag med. Ska ringa gyn i morgon och be om att få komma in på en undersökning!
  • GrönTröja
    Kiki10 skrev 2014-10-27 22:41:01 följande:

Mitt skedde runt v 5. Och ja visste knappt att jag var gravid utan jag började blöda några dagar innan bim och det kom ut en blod/slem klump. Blödde sen i 3 dagar sen slutade det. Kollade upp det första dagen och de sa att det var ett missfall. Hade inte det minsta ont inte ens lite som mensvärk, ingenting. Men blev gravid direkt efter nu, så även om det är super jobbigt så kan det gå fort igen. Men man får trösta sig med att kroppen vet vad den gör hur jobbigt och orättvist det än är:( tack så mkt gumman!

Blödde du konstant i 3 dagar? Färskt blod? Mycket? Skönt att höra iaf att du blev gravid direkt. Jag läre nog inte ha den turen då jag har en "sjukdom" som gör att det är svårt för mig att bli gravid. Pco heter det. Men man kan ju alltid hoppas att vi plussar snart igen!
  • GrönTröja
    Frallanz skrev 2014-10-27 22:33:50 följande:
    Jag hoppas att det inte är ett missfall! Men det låter ju som det :( men håller tummarna för dig att miraklet fortsätter vara ett mirakel!

Finns här om du behöver skriva av dig, uppdatera mig om hur det går för dig oavsett!
    Pratade precis med gyn och fick en tid i Huddik på fredag. Fanns tyvärr inga tider i Bollnäs. Så det blir en bilresa på ca 1,5 timme. Lite drygt. Men jag får iaf komma dit och får ett säkert svar på hur allt är än att jag ska gå runt och fundera. Även fast mina graviditetssymtom börjar försvinna. Tog ett test idag och det visade positivt efter typ 3 sekunder. Men vet att det inte behöver stämma. Men villa kolla utifall det var negativt, för då hade jag inte behövt tiden. Så vi får se vad dom säger på Fredag.
  • GrönTröja

Åh vad jag är nervös inför i morgon. Funderar på om jag ska ta ett gravtest idag eller i morgon bara för att. Vet att även om det visar positivt så behöver det inte vara så. Men är det negativt så stämmer det. Usch. Vill inte få ett negativt svar :'(

• GrönTröja
    Frallanz skrev 2014-10-30 11:02:04 följande:
    Förstår att du är nervös! Och att det är jobbigt just nu, men jag håller tummarna att det inte är ett missfall.

Om det nu är det så beklagar jag och hoppas det tar sig snabbt igen för dig!

Jag ska också till Huddik imorgon för inskrivning :) 10:15 har jag tid där (tror jag det var).
    Ja det börjar bli extremt nervöst och jobbigt. Svårt att sova på nätterna. Jag som känt mig så lugn de senaste dagarna. Men det är väl säkert bara för att jag kommer få ett riktigt svar. Vet inte alls hur jag kommer att reagera :/

Tack!!

Där ser man. Bor du också i närheten av Huddik alltså? Vad härligt med inskrivning :)
  • GrönTröja
    Frallanz skrev 2014-10-30 16:27:04 följande:
    Jag bor där :)

Är väl mest ett informationsmöte kan man säga, haha. Men ska bli intressant att skriva in sig och sen kanske börja inse att man faltiskt är gravid.
    Där ser man. Då bor inte vi så långt ifrån varandra :)

Ja men skönt ändå. Jag skulle ju haft mitt i går. Men avbokade den eftersom dom tror jag fått missfall. Förstår vad du menar. Att det är lite svårt att förstå. Jag vågar inte ens tänka den tanken just nu :/ Tog ett test idag iaf bara för att, och det visade positivt. Jag har fortfarande graviditetssymptom kvar med. Hoppas att det är ett gott tecken. Annars kanske det är rester kvar som behövs skrapas bort :(
  • GrönTröja
    littlemissE skrev 2014-10-31 15:25:32 följande:
    Va roligt!!! Stort grattis!!
    Tack!! :) har lite svårt att få in det just nu. Var ju helt inställd på MF.
  • GrönTröja
    Reggi skrev 2014-10-31 15:29:40 följande:
    Härligt att höra, har tänkt på dig. Grattis :) <3
    Tack!! <3 Det känna jätteskönt. Svårt att smälta det än bara...
Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!