Anonym (-_-) skrev 2015-06-29 12:54:32 följande:
Lillen är 15 månader gammal nu, och mår faktiskt rätt bra.
Vi blev anmälda till soc av barnkliniken där för nån månad sedan. Det var ju inte bra att jag var så hjälpsökande, åkte mycket till akuten och så vidare.Det påstods att jag inte tog emot hjälpen som erbjöds - bland annat inläggning vid ett tillfälle då vi åkte in akut, var fullt på avd och det enda de kunde ha gjort var att hjälpa till att få i honom vätska. Jag avböjde utifrån att jag vid det tillfället hade bättre hjälp hemma med någon till vuxen närvarande hela tiden vilket vi inte fått på sjukan.
Vi slutade gå på barnkliniken helt enkelt och något alternativ har inte varit aktuellt just nu.
Därefter har jag på eget bevåg behandlat sonen utifrån att han skulle ha svår reflux, samt utifrån alla allergier som jag själv uteslutit/provocerat för att konstatera, och nu mår han faktiskt relativt bra. Men det har krävts att jag läst in mig på reflux ordentligt och har otroligt strikt mathållning. Bitar faller på plats bättre när man läser mer på utländska sidor, där det pratas mer om kosten än vad det generellt gör på de svenska infosidorna. Det här förklarar varför han inte ens klarat att äta vanlig stekt köttfärs utan att må fruktansvärt dåligt t.ex.
Den 8 månader långa förkylningen pågår fortfarande, vilket är frustrerande med hostiga nätter och snor som kräks upp på morgonen. Förutom det så funkar allt bra.
Han får Theralen max 1 gång i veckan nu, och Gaviscon kanske 2 tillfällen i veckan. (Sover bättre efter gaviscon, hostar och snarkar mindre med). Sover 10-11 timmar per natt och vaknar då ca 2 tillfällen så det känns mer normalt nu än tidigare.
Språkutvecklingen börjar äntligen ta fart och för allra första gången för en vecka sedan sa han "titta". Nu börjar han också ytterst smått att förstå det vi säger på ett helt annat plan än tidigare. Förut har det varit totalt noll. Han tittar ibland mot lampan på uppmaning och vinkar när man ber honom. Han lystrar till sitt namn nu.
Med andra ord. Stor skillnad, till det bättre. (Men knappast tack vare vården).
Tragiskt att det ska vara så svårt att få rätt hjälp och en anmälan uppe på det? Fast det kanske är bra, om nu inte det sköts lika dåligt. Jag hade faktiskt gjort en motanmälan mot sjukhuset, du har ju det mesta dokumenterat här.
En åttamånaders lång förkylning med hosta och kräkningar låter tyvärr som astma.
Har läkarna sagt nåt om det? Förstår att du inte är sugen att kontakta dem igen, men som jag skrivit innan så tycker jag att du ska söka vård nån annanstans. Att få bra vård idag är ett lotteri, man måste dra många nitar innan man får en vinst.
Vilka kämpar du och din son är!