• Anonym (-_-)

Det är nått fel på mitt barn.

Allt har varit mycket bättre under sommaren. Kört på strikt kost osv.

Nu en vecka tillbaka på förskolan och ungen är tokdålig igen, kräkningar, skrik och sen blir han slö efteråt. I måndags så pass att personal+rektor åkte in med honom till akuten för att han var frånvarande, vinglig och allt. Läkarna hittade som vanligt ingenting och under eftermiddagen kvicknade lilleman till...

• Anonym (-_-)
    Anonym (åäö) skrev 2015-08-12 14:48:20 följande:
    Kan du be förskolan ge med samma strikta kost?
    Bra att någon utomtående sett hur dålig han blir. Förhoppingsvis anses förskolepersonalen mer objektiv än föräldrarna Tyvärr verkar en del ssk och läkare anse att alla mammor är hysteriska.

Tveksamt. Jag kör basisk mat hemma (googla alkaline food), och därtill i stort sätt bara kokt mat. Det är en stor djungel. Jag gissar att de inte skulle gå med på det utan läkarintyg...

• Anonym (-_-)
    Anonym (Kanske) skrev 2015-08-12 19:50:15 följande:

Har inte läst hela tråden, så detta kanske har frågats flera gånger. Har barnet testats för cystisk fibros? En "enkel" indikation är salttestet. Barnets hud smakar salt. Men som sagt, kanske inte alls är aktuellt.

Nej, inte testats för det. Barnet är 1,5 år gammal nu.

Vid det här laget är jag rätt övertygad om att det är svår reflux, med kombination av allergier.

• Anonym (-_-)
    Anonym (? 2) skrev 2015-08-13 09:26:04 följande:
    En 24-timmars pH-mätning är basic inom utredning av reflux. Antar att ni inte fått det heller.
    Nope inte det heller....
  • Anonym (-_-)

Saken är att jag pratat med förskolans kock och rektor om att ta bort t.ex råg, då jag misstänkte att det var en av de saker som skapar problem med magen. De ville inte, eftersom de ville invänta ett nytt allergitest. Problemet nu är ju att det inte är allergi, utan att det är för hårdsmält/syrabildande.

• Anonym (-_-)

Sitter just nu och kollar på matlista inför närmaste tiden, då jag måste sticka och storhandla i veckan. Kollar igenom tråden "barnfamiljer vad äter ni ikväll" och konstaterar att 9/10 maträtter är oätliga för min lille.

Skulle minst sagt behöva hitta nya alternativ, snabblagade alternativ eller saker där man enkelt kan byta ut någon enstaka råvara som gör att han kanske kan äta.

• Anonym (-_-)

Fått tid till US i Linköping om 2 veckor. Nu håller vi tummarna.

Lillen ligger och trycker fingrarna i halsen såhär varje kväll nu, både strax innan och strax efter han kräkts. Sen lugnar det sig någon timme innan han börjar igen. Tycker så synd om honom. Märks att det är så jobbigt för honom. Nästa invägning kommer förmodligen inte se lika bra ut som den förra så mycket som han har kräkts nu sista 2 veckorna. :(

• Anonym (-_-)

Förra vägningen såg riktigt bra ut. 9.6. Klättrat en hel kurva.

• Anonym (-_-)

Nu har nästan ett helt år gått sedan jag startade tråden.

Igår fick sonen äntligen diagnos och medicin mot reflux....

Tänk om vrinnevi hade lyssnat på mig från början. Vi hade kunnat slippa 10 månaders helvete. 1 besök på US räckte. Nu håller vi tummarna för att medicinen hjälper......

• Anonym (-_-)
    Anonym (allergi) skrev 2015-09-14 07:56:33 följande:

Hur är det ts? Allt bättre nu? Hjälper medicinen?

Kort sagt, vi har legat på barnakuten i helgen.

Sonen har gjort en matvägran i flera dygn och kräkts alla smulor vi fått i honom, även vatten och vätskeersättning. Men mest av allt kräks han jättemycket slem som han drar ner pga förkylningen.

Nu har jag fått i honom mat lördag-söndag och lite välling idag men kommer fortfarande upp mycket.

Han har på 1 vecka gått ner ca 1 kilo, och det är bara ben kvar på honom. Det går snabbt utför när det inte finns någonting att ta av.

Däremot - så är han inte besvärad på samma sätt som förut. Förut har kräkningarna och efteråt varit ett stort bekymmer då han rivit sig själv, skrikit och varit ledsen. Det har liksom märkts att kräkningarna gjort ont. Det har han inte varit den här veckan. Kräkset har kommit sen har han blivit pigg och som vanligt direkt.

Läkaren vi träffa i helgen ville att vi fortsätter med nexiumet och så skulle han meddela den behandlande läkaren, så skulle hon troligtvis höra av sig.....

Svar på tråden Det är nått fel på mitt barn.