septemberbarn 2014
Jag går också ut med vagnen såklart men han sover alltid bara en halvtimme åt gången och ungefär 1,5-2 timmar sammanlagt på dagen så det är ju rätt mycket tid han måste sysselsättas. :)
Jag går också ut med vagnen såklart men han sover alltid bara en halvtimme åt gången och ungefär 1,5-2 timmar sammanlagt på dagen så det är ju rätt mycket tid han måste sysselsättas. :)
Möjligtvis ammar jag någon fler gång på natten, jag registrerar dem inte alltid eftersom jag inte minns. Så 7-9 gånger per dygn är nog mer rättvisande.
vågar ni köpa vinteroverall inför nästa vinter nu? såg att reima har jätterabatter, det är ju skönt att betala 500 istället för 1100. men tänk om jag köper 74 och den blir för liten eller för stor? nej, vågar nog inte....
bra idé! vilken storlek?
hur gör ni i stockholm?
i gbg får man inte ens ansöka till förskolan förran barnet ät 1 år.
jag började kolla runt ett par månader innan vi skulle ansöka, och det räckte.
Har hört att bebisar inte ska äta majskrokar, någon som vet vad det beror på? Är det för att de inte ska fylla ut magen med sånt som inte ger så mycket näring kanske?
Min bebis fick smaka idag när vi var bortbjudna och älskade det, plus höll sig sysselsatt medan jag drack kaffe hehe. Så vill ju gärna fortsätta ge :D
Min bebis vänder sig bara från rygg till mage och håller sen på och stånkar och vrålar tills man vänder tillbaka honom och vips så ligger han på mage igen. Han vill väl helst börja ta sig framåt och har börjat dra in benen under sig men än kommer han tack och lov ingenstans. Han kan inte heller sitta, sitter dåligt med stöd också tycker jag, men han är ju bara fem månader och vi har inte bråttom :)
Vi ger honom ganska mycket mat. Både köper och gör själv. Eftersom han har kräkits så mycket och inte gått upp riktigt i vikt som han skulle fick vi rådet att skynda på introduktionen av mat om möjligt. Och han älskar mat och får oftast behålla den så vi kör på och så får han ersättning när han ska sova och om han vaknar på natten.
En grej han har börjat med nu är att ibland skrika ungefär efter att ha sovit en timme på kvällen. Ibland hinner jag inte ens fram innan han har slutat och ibland snyftar han och är ledsen så man får plocka upp honom. Känns som mardrömmar eller så :(
En annan sak som har börjat med är att tokgråta om han inte ser mig. Jag tror bestämt att vår första fas med separationsångest har börjat.
Roligt att se hur de har blivit så människor med små egenheter tycker jag :)
"Skönt" att höra att det finns andra bebisar som inte är så snabba på allting...! Lillfisen ligger lååångt efter de andra i föräldragruppen.. Där de både sitter själva, ålar, rullar runt osv. så man blir lite nojig
Hans mage verkar vara på bättringsvägen nu.. Har "bara" bytt 5 bajsblöjor idag och de är inte lika vattniga och gröna längre.. Tänkte börja introducera lite gluten när magen är OK igen via lite rån och vitt bröd I annat fall så avvaktar vi med maten.. Är väldigt nyfiken på att prova på BLW och då bör de ändå vara över 6 månader så vi har ingen brådska
Angående majskrokar så finns risken att de samlas och blir som klister i gommen vilket gör att bebisen kan kvävas.. Vår BVC sköterska berättade om en bebis som hade råkat ut för det..Läskigt!
Här är ett kort på lillfisen från idag, orkar sitta lite längre stunder i stolen nu