Emmask skrev 2015-02-04 09:36:30 följande:
Förlåt om jag frågat om något ni redan behandlat, säg till i så fall.
Hur många gånger om dygnet ammar ni era barn, ni som helammar? Enligt min app, där jag skriver in allt, äter hon i snitt 7 gånger per dygn och sover i snitt 13 h och 40 minuter per dygn.
Pratade med BVC för några veckor sedan. Jag hade då försökt minska amningen eftersom jag upptäckt att hon behöver äta mer sällan än jag fått för vana. Men just när jag drog ner på amningen började hon sova sämre, så BVC tyckte att jag skulle öka den igen och se om nätterna blev bättre. Det blev de inte.
Överväger nu att dra ner på nåt mål om dagen igen. Kanske har jag gett henne mat oftare än hon behöver, vilket kanske är onödigt. Kanske missar jag något annat behov? Hennes vikt tyder också på att hon på inget vis är undernärd, 7,8 kg vid 4,5 månades ålder. (Obs att jag inte är orolig för hennes hull, hon är ju ett spädbarn.)
Eh oj... Sonen ammar kanske ca 20ggr/dygn.. Men då äter han max 5 minuter i taget, har ingen ro till längre stunder för allt annat är så spännande.. Sen vill han ha lite till 10-15minuter senare så därför blir det många gånger.. Rekordet han har ätit är 31 minuter enligt min app
Om nätterna vaknar han jätteofta just nu och vill snutta.. Började använda sidokudde för två dygn sedan, han sover inte bra i den alls.. Vrider och vänder på sig, har fått lägga honom tillrätta flera gånger då han glider ner/vrider sig till ryggläge/vänder på huvudet med näsan uppåt (just det vi vill undvika!).. Så vill ha tröst/snutta ca varje till varannan timma nattetid..
Sover mellan 11-15h/dygn och då oftast runt 9h under natten..