septemberbarn 2014
Bebislängt skrev 2015-03-24 21:10:39 följande:
Min bebis sover typ en halvtimme åt gången hur jag än gör. Eller det finns bara ett sätt att få honom att sova nu. Har jag honom i famnen håller han bara på och ålar sig och ska klättra och ha sig så han kan absolut inte somna på mig. Det enda som funkar är att bära runt honom på axeln och buffa honom i baken i typ en halvtimme, fyrtiofem minuter och sen kan man lägga honom i hårdliften och mata honom till sömns. Ibland kan det ta två timmar för mig att få honom och sova och ibland funkar det inte alls. Jag är helt slut i både kropp och själ.
Har alltid haft problem med att få honom att somna på dagarna men vagnen har alltid varit ett säkert kort även om det har varit jobbigt att gå ut varje gång. Men nu funkar vagnen oftast inte alls och det är sådär kul att gå omkring timme efter timme ute med en gallskrikande bebis.
Någon som har några tips? Heh..
Vår gick bara att söva så som du beskriver, men sedan bestämde vi att börja söva henne när hon ligger i sin säng. Vi la ner henne, hon skrek första gångerna (vi låg nära, kramades och buffade) men tredje fjärde gången kom hon till ro. Nu somnar hon efter två-tjugo minuters buffande i egen säng. Det är en helt ny värld att slippa gå runt med henne i evigheter. Men tyvärr funkar ju olika saker på olika barn... ????
(Här har hon istället fått falsk krupp och sin femte förkylning på sex månader.)