efg skrev 2014-10-20 19:06:28 följande:
Förstår att de är frustrerande även fast du redan har barn. Jag har velat ha barn så länge jag kan minnas men jag är ju inte så gammal (22år) och förstår väl och tycker det är bra att jag ändå väntat. Vi fara varit tillsammans i 8 år, pratat så mycket om detta under åren och nu äntligen känner båda sig redo och längtar. Tar även snart examen vilket känns så skönt att ha det avklarat!
Jag har äl först 28-29 (beräknar jag) men då jag har kort lutealfas så kommer (förhoppningsvis inte) mensen tidigare än för dig. Ska ringa gyn på onsdag och diskutera problematik kring att ha en kort lutealfas... Så de gör mig nervös..
Vad kul att ni äntligen känner er redo båda 2 :)
Okej, ja det är inte lätt det där med äl! Använder du äl test för att veta när du har det? :)
Det gör jag, gjorde jag inte det så hade jag inte vetat att jag har äl väldigt nära förra mensen.
Vad händer om man har kort lutealfas? Har aldrig riktigt förstått det.
Själv har jag (vad det känns som) en lång lutealfas om jag har förstått rätt. Men allt har blivit så konstigt med mensens cykel och så. Nu sist hade jag bara 25 dagar mellan mensens första dagar, vad jag vet så har jag aldrig haft det så. Funderar också på att kontakta mvc...