• Mee

Vi med BIM 13-19 oktober

Ja, det är verkligen riktigt tråkigt att bli bemött så. Som min mormor brukar säga "Man måste vara frisk för att orka söka vård idag". Och det är så sant!

Vad bra att du fick någorlunda hjälp, iaf någon att prata av sig med när det gäller sådant som man själv inte förstår. :)

efg skrev 2014-10-22 21:12:23 följande:

Jag jobbar själv inom vården, snart färdig sjuksköterska och tycker att de är så sorgligt att många blir bemötta så illa. Förstår inte alls ... Hon var trevlig och även barnmorskan på ungdomsmottagningen som jag pratade lite med och det va ett skönt stöd även om hon inte kunde hjälpa

• Mee

Jag är självklart med! :)

Mee, 26 år, BIM 11/11 :)

• Mee
    efg skrev 2014-10-26 09:10:51 följande:

Hahaha, efter att ha fått lh stegring tre dagar i rad tänkte jag... "Vissa har ju visat sig va gravida då.." Så jag tog ett test, Toknegativt! Haha! Fortsätter kolla lh stegringen då :p

Lh stegring? :)

Själv har jag äl nu. Kände det inatt efter mys med sambon när jag gav sonen lite nattmjölk. Hoppas på mer mys ikväll! :)

Fick precis som lätt kramp känsla i tjejmagen på höger sida. Ägg som släppte måntro? :)
  • Mee
    efg skrev 2014-10-26 10:01:33 följande:

Nä lh stegring är egentligen fel.. Jag menar att jag fått två streck på äl stickorna men de har inte varit positiva stickor. :) väntar på att den ska bli positiv.

efg skrev 2014-10-26 10:03:17 följande:

Hur känner du när du får äl?

Vad bra att ni har haft sex precis då! Hoppas själv på det idag ;)

Jaha okej, du menar så :) Nog bättre att vänta till BIM med att testa. ^^

Det blir som molvärk kring livmodern som strålar ner ut i benen. Oftast höger sida som det känns mest i. Förut innan man började försöka bli gravid så trodde jag jämt att det var mensvärk, men har lärt mig att det sker alltid vid äl :)

Känner du av äl? :)
  • Mee
    efg skrev 2014-10-26 10:58:36 följande:

Svårt att säga, jag tycker att de molar lite i nedre delen av magen. Och de liksom ökar fram till bim, men jag har definitivt blivit riktigt öm om bröstvårtorna! Blev helt chockad första månaden efter jag slutat med p piller haha

Ja som mig då :) Haha ja det blir lite chockartat för kroppen när man slutar med P-medel ^^

Åh jag hoppas verkligen på plus denna månad! Det skriker i hela kroppen efter en graviditet! :D :P
  • Mee
    efg skrev 2014-10-26 11:18:26 följande:

Samma här!! Ser verkligen framför mig hur jag är höggravid i sommar... Varför kan man inte göra mer än att hoppas? (Och ha sex hela tiden?)

Funderar på att inte börja med preventivmedel alls efter ja fått barn.. Men de är ju ett tag dit så kan ju ändra sig..

Haha jag med :D dock känns liite jobbigt att vara höggravid under sommaren, tyckte det räckte med halva juni när jag fick sonen :P men det får man ta ;)

Ja jag ångrar mig att jag började med preventivmedel efter mitt mf i december. Tar ju så lång tid innan kroppen har återställt sig till det normala! :O
  • Mee
    efg skrev 2014-10-26 11:37:26 följande:

Alla säger att de är så jobbigt att va gravid när de är sommar men ja har inge förstått varför? (Har ju aldrig varit gravid) jag tänker att de vore superskönt att kunna ha bara en klänning på sig när magen ändå är så stor och slippa extra tyngd med värsta vinterjackan. Plus att jag är en som som alltid fryser så skulle säkert inte lida av att vara varm pga graviditet. Berätta gärna vad de är som är så jobbigt just med sommarn haha

Är det en riktigt varm sommar (som det var när jag väntade sonen) så blir allt nästan jobbigt. Du samlar vatten och sväller, har andra hormoner än vad man är van vid, stor och tung, en älskade mage som är i vägen, högre kroppstemperatur. Det som är värst är nog det första, vatten och sväller :P Men sedan finns det ju alltid för och nackdelar med att vara höggravid oavsett vilken tid på året man är det :) :P
  • Mee
    efg skrev 2014-10-26 12:00:47 följande:

En sak är iaf säker, jag kommer bli lika glad oavsett vad det är för tid på året! Men.. Ju snarare ju bättre ;)

Ja, samma här :) längtar efter att vara gravid och känna alla sparkar och runtrumlande ^^
  • Mee
    efg skrev 2014-10-26 13:15:48 följande:

Så skönt att höra (inte bara veta) att man inte är ensam i att längta så mycket!

Tog äl-sticka för en stund sen och de var svagt idag med, så fyra dagar i rad, antar att de blir starkt på tisdag eller onsdag som ja beräknat.. (Passar dessutom perfekt schemamässigt! )

Haha nejdå det tror jag ingen av oss är i den här tråden ;)

Okej, håller tummarna! :)

Tog också äl sticka och det var också svagt för mig. Har väl känt fel... Hoppas det visar sig starkare kommande dagar :) Så svårt att veta när det är då den hoppar och har sig olika dagar :O
  • Mee
    efg skrev 2014-10-26 17:17:21 följande:

De är därför jag börjar testa så tidigt. Börjar testa på 13-14 e dagen. Men har fått äl normalt på 19 dagen så för att va säker på att inte missa så börjar ja tidigare.

Om de va svagt kanske de kan vara så att du precis haft också? Jag vet iofs inte.. När jag haft positivt äl test så har de varit helt blankt dagen efter..

Okej, Näe så sent brukar jag inte ha. Ja, tänkte att man får testa här idagarna igen. Kan ju vara så att allt har återgått till det normala och man har äl kring den 28 som alla appar säger :)

Nej har inte haft iaf det vet jag. Då blir jag extra sugen hehe :P får väl vänta på det riktiga suget ;P
Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober