Inlägg från: Anonym (logik) |Visa alla inlägg
  • Anonym (logik)

Kk kräver abort

Anonym (Ditt val) skrev 2014-10-17 20:47:54 följande:
    Spännande regler du satt upp.

Själv klarar jag av kravlöst sex på lika villkor. För mig så är en kk-relation och dubbla skydd en tydlig överrenskommelse om att vi INTE ska ha barn ihop.

Klarar du som kvinna inte av att hålla den överenskommelsen så får du vara ärlig från början och låta bli att ha sex med män som inte vill ha barn med dig.

Undvik män om du inte kan ta konsekvenserna vid en olycka.

Själv så anser jag att bar ALLTID ska vara ett gemensamt beslut. Att försöka tvinga på någon ett barn är att förstöra den personens liv ( och barnets).Och nej man kan aldrig tvinga en kvinna till abort i Sverige. Hon tar beslutet själv. Att säga " jag vill inte prata med dig mer om du behåller" är INTE att tvinga henne till abort. En man har rätt att aldrig mer se kvinnan om han vill. Hon kan inte tvinga honom till en papparoll.

Men jag förstår att många kvinnor här på FL gärna skaffar ungar med olika män, skit samma om relationen är trygg eller om det ens finns en relation. Knullar han så får han minsan stå ut med att bidra till er kull av sär/styv och bonus ungar.

För mig så är ett barn ett stort beslut. Något som kommer ur en lång kärleksrelation.

ursäkta men det är ju logik som en höna om man inte samtidigt inser att det man säger även gäller mannen

• Anonym (logik)
    Anonym (jadu) skrev 2014-10-17 21:12:23 följande:
    Läste du TS? Dubbla skydd hjälper inte alltid...
    då får man sterilisera sig (vilket inte heller är 100% säkert) eller låta bli att ha sex, annars får man inse att det kan bli barn vare sig man vill eller inte och har man redan 3 barn så har man väl lite hum om hur barn blir till

Ts skriver även "Vi har använt kondom och ibland pessar kombinerat, men blivit lite si och så med det." - lägg märke till det sista, låter lite oansvarigt faktiskt
  • Anonym (logik)
    Anonym (avtal ska hållas) skrev 2014-10-18 10:30:47 följande:

Jag tycker faktiskt inte att man bör ha KK-relationer om man inte klarar att göra en abort om det skulle bli så.

Krasst och hårt, men jag tycker det är avtalsbrott att lura andra att få barn och betala en halv miljon i underhåll när man bara vill knulla och det har varit tydligt överenskommet från dag 1.

Men det finns klart många, både män och kvinnor, som vill äta kakan och ha den kvar, och det är barnen det blir synd om i slutänden.

kanske du ska ta reda på vad 'avtal' är och vad 'avtalsbrott' innebär för om du tror det är tillämpligt i ett sådant här fall är du helt ute och cyklar

ts det är din kropp och det beslut som du tar är det riktiga, endast du vet hur du känner angående det här, det finns ingen fel eller rätt beslut bara ditt beslut
  • Anonym (logik)
    Anonym (meeh) skrev 2014-10-18 11:01:44 följande:
    TS, jag och flera andra har kommit med peppande svar. Försök fokusera på de svaren istället, sedan skulle jag vilja råda dig att sluta läsa i tråden. Här på FL är det jäkligt lätt för folk att vara anonyma och trycka ner andra så långt det går. Om de redan ligger ner är det ännu bättre, då är det bara att fortsätta sparka.
    Håller med dig
  • Anonym (logik)
    Sanning11 skrev 2014-10-18 12:10:22 följande:
    Det där måste vara det absolut bästa jag har läst på länge!

Man har en KK-relation just för man bara vill en sak och inte vill ha familj med den personen. Sen en dag vips vaknar man mitt i verkligheten., yrvaken, att man e gravid.
    Pessar är långt ifrån säkert och faktiskt ett ganska dåligt skydd mot spermier, kondom är mycket bättre. Varför tar trådskaparen inget ansvar? Om ni valt att använda pessar endast ja då kan graviditet uppstå.

Det är faktiskt viktigast att det blir bra för barnet, och om barnet har en förälder och noll stöd från andra föräldern då tycker jag det är oansvarigt att låta ett barn växa upp i en sådan miljö.

Så sluta tänk med ditt könsorgan och börja tänk med din hjärna trådskaparen.
    Vi förstår alla att du är ledsen och jag önskar att ingen är det, men verkligheten är hård och den har precis anlänt! Du är vuxen så lär dig ta ansvar!
    Hade du varit sambo med någon under lång tid, eller gift/förlovad då kunde jag haft förståelse för dig, men inte nu.

Du borde lyfta på telefonen stumpan och boka aborttid med en gång!
    du inser att det isåfall ts som har större rätt isåfall att lägga en stämmning mot mannen som brustit i avtalet och nu satt henne i en svår situation va?

väx upp och förslagsvis ta reda på mer hur barn blir till så slipper du hamna i en situation där dina gener sprids vidare, något både du och vi i samhället har nytta av då

och snälla sluta fjanta med ord som stumpan för det gör dig bara löjlig när du samtidigt påpekar at tandra är vuxna, herregud

du prpovocerar sämre än något som borde ha landat i en strumpa eller en näsduk
  • Anonym (logik)
    Anonym (lm) skrev 2014-10-18 12:36:19 följande:
    Bemöt argumenten istället för att böla om härskartekniker. Fast det är ju klart, om det blir för svårt att bemöta så funkar det ju alltid att skrika förtryyyyyck istället...
    och själv gör du ju inte samma sak som du precis gnäller om *suck*

sluta yla om elaka kvinnor och ta tag i era problem istället
    ts har rätt till sin kropp och det finns inte ett skit ni kan göra åt det, hört talas om svensk lagstiftning? inte ja inte förvånande då ni har missat hela biten om hur barn blir till
  • Anonym (logik)
    IsaStardust skrev 2014-10-18 12:41:34 följande:

Av alla "han kräver abort, jag vill inte"-trådar här på familjeliv är den här förmodligen den allra värsta jag sett, vad gäller svaren. blir äcklad när något som ska vara FÖR kvinnor används som ett vapen för kvinnoförtryck.

TS, ta ingenting personligt, de svar du får är standardsvar i sådana här trådar, från människor som inte har något annat nöje än att trycka ned folk, de är själva så långt nere att det är det enda som får dem att må lite lite bättre.
    ta inte åt dig och låt ingen tvinga dig eller påverka dig att göra något du inte vill.

jag blev oplanerat gravid för 1½ år sen, och fick också höra att jag skulle göra abort, men det gjorde jag inte, och jag ångrar det inte en sekund. om jag hade låtit någon tvinga mig till något hade jag aldrig förlåtit mig själv.

• Anonym (logik)
    Anonym (Instämmer) skrev 2014-10-18 13:01:24 följande:

Och tänker någon på barnets perspektiv här, att växa upp som oönskat av pappan?

Det finns barn som växer upp oönskade och oplanerade men som i slutänden blir väldigt älskade, precis som det finns planerade och önskade barn som överges av sina föräldrar

Det finns många barn som bor med en förälder förtjänas inte dom att finnas? Är alla dessa barn olyckliga?
    Och sen är det knappast barnet som pappan utgår ifrån i det här fallet utan snarare sig själv

• Anonym (logik)
    Anonym (Instämmer) skrev 2014-10-18 13:21:45 följande:
    Jag är inte en man men har däremot vuxit upp utan pappa, vilket satt sina spår.
    du inser att du samtidigt förklarar din mamma som värdelös? Det finns flera som växer upp med en föärlder som växer upp lyckliga och framgångsrika

den person som älskade dig och valde att föda dig  är anledningen att du nu kan sitta här och uttrycka din åsikt, eller hade du föredragit att inte leva alls?
  • Anonym (logik)
    molly50 skrev 2014-10-18 13:51:23 följande:
    Men det är väl ingen som har blivit lurad här.
    Båda är väl medvetna om att penetrerande sex kan leda till en graviditet. (Även om man använder skydd. Inga skydd är 100 % säkra. Och här har det dessutom slarvats med skyddet,om jag har förstått det rätt. Och då får man stå sitt kast.)
    Så ska man resonera så så kanske man inte ska inleda en KK-relation om man inte vill ha barn heller?
    så sant som det är sagt
Svar på tråden Kk kräver abort