Kk kräver abort
Själv klarar jag av kravlöst sex på lika villkor. För mig så är en kk-relation och dubbla skydd en tydlig överrenskommelse om att vi INTE ska ha barn ihop.
Klarar du som kvinna inte av att hålla den överenskommelsen så får du vara ärlig från början och låta bli att ha sex med män som inte vill ha barn med dig.
Undvik män om du inte kan ta konsekvenserna vid en olycka.
Själv så anser jag att bar ALLTID ska vara ett gemensamt beslut. Att försöka tvinga på någon ett barn är att förstöra den personens liv ( och barnets).Och nej man kan aldrig tvinga en kvinna till abort i Sverige. Hon tar beslutet själv. Att säga " jag vill inte prata med dig mer om du behåller" är INTE att tvinga henne till abort. En man har rätt att aldrig mer se kvinnan om han vill. Hon kan inte tvinga honom till en papparoll.
Men jag förstår att många kvinnor här på FL gärna skaffar ungar med olika män, skit samma om relationen är trygg eller om det ens finns en relation. Knullar han så får han minsan stå ut med att bidra till er kull av sär/styv och bonus ungar.
För mig så är ett barn ett stort beslut. Något som kommer ur en lång kärleksrelation.
ursäkta men det är ju logik som en höna om man inte samtidigt inser att det man säger även gäller mannen