Inlägg från: Anonym (logik) |Visa alla inlägg
  • Anonym (logik)

Kk kräver abort

Gathenhielm skrev 2014-10-18 14:39:28 följande:
    Enig. Vi vet alla hur barn blir till. Lyckas man inte acceptera att samlag kan leda till befruktning så gör man bättre i att hålla ihop låren.
    perfekta ord att rikta mot mannen
  • Anonym (logik)
    Anonym (Instämmer) skrev 2014-10-18 18:37:32 följande:
    Anonym (logik) skrev 2014-10-18 13:28:39 följande:

du inser att du samtidigt förklarar din mamma som värdelös? Det finns flera som växer upp med en föärlder som växer upp lyckliga och framgångsrika

den person som älskade dig och valde att föda dig  är anledningen att du nu kan sitta här och uttrycka din åsikt, eller hade du föredragit att inte leva alls?

Min mamma fanns inte där och tror näppeligen att hon någonsin älskat mig. Det enda jag vidhåller är att jag tycker skrämmande många skaffar sig barn för lättvindigt, som de sedan inte förmår ta hand om. Måste man det till varje pris?
    hade du föredragit om du inte kunnat sitta här och dela med din åsikt då?

jag tycker själv folk klämmer ut barn lite lättvindligt men jag tycker inte abort ska användas som ett preventivmedel utan det är ett stort beslut enbart kvinnan har rätt till då det gäller rätten till hennes egen kropp, varken mannen har rätt attb estämma det har bara hon

Vill man absolut inte ha barn till något pris så kan man sterilsera sig och använda skydd, men inte ens då är det 100% säkert utan helt säker blir man bara av att avstå
    att barn kan bli till är en risk hetrosexuella människor får ta om dom ska ha sex - är man inte medveten om det så kanske man inte ska ha sex för då är man inte mogen nog för det
    och att ha 3 barn och ändå inte inse att barn kan bli till av misstag.. ja herregud det hade ju i och för sig varit skäl till abort då mannen verkar mer än lovligt svagsint
    men det är kvinnans rätt enbart att ta det beslutet inte vårt eller hans

• Anonym (logik)

Jag är för abort, men emot tvångsabort grundat på själviska skäl av jättebebisar som inte vill ta ansvar för vad som kan hända när man har sex

• Anonym (logik)
    Centurione skrev 2014-10-19 17:00:49 följande:
    Jag känner till all den här komplexiteten, och jag är därför en av de största motståndarna emot att homosexuella ska få skaffa barn, samt att ensamstående män eller kvinnor ska få göra det via insemination/surrogatmamma.

Det FINNS dock en stor skillnad mellan att skapa ett liv och att ta bort någonting som redan är ett liv. När det kommer till det sistnämnda - ett foster, eller barn, som redan FINNS - så måste man nog ibland våga göra det du säger. Hålla tummarna att det ska gå bra. Ta ett steg ut i luften. Och göra sitt bästa.
    själv är jag emot att olämpliga människor ska bli föräldrar

rasister, djurplågare, empatilösa är bara några av de exempel som finns som inte är bra för barn
  • Anonym (logik)
    Centurione skrev 2014-10-19 17:07:46 följande:
    Det är jag med. Men nu var det just avsaknaden av en far (eller en mor!) som var på tapeten. Och när det gäller homosexuella och ensamstående som skaffar barn, så blir det ju oundvikligen så att barnet kommer att sakna antingen mamman eller pappan.
    men det vitkigaste är väl att et barn har en förälder som älskar barnet och tar väl han dom barnet?

sen om det är mamma och pappa, bara mamma eller pappa elelr två mammor osv spelar väl ingen roll, det viktigaste är att barnet mår bra och växer upp i en kärleksfull miljö och då spelar antalet eller kön ingen roll däremot är vissa åsikter och beteenden som fördomar eller misshandel skadligt för barnet
  • Anonym (logik)
    Centurione skrev 2014-10-19 19:46:04 följande:
    Du läste inte inlägget om de unga männen, som levde med en tomhet för att de aldrig haft någon pappa, eller..?
    Och vad om alla de män och kvinnor som växit upp till starka och lyckliga individer räknas inte dom? Skulle dom ha aborterats bort?

Sen finns det många unga män som också varit önskadefrånbörjan  men där pappan dragit iväg vid senare tillfälle för att dom träffat någon ny och skaffar nya barn etc, ska dom barnen hellre då ha aborterats bort också?

Det finns så många som skyller på trasig uppväxt etc fast många i som varit i samma situation inte alls beter sig likadant. men i slutänden är det som så att dom flesta hellre lever än att inte ha funnits alls
  • Anonym (logik)
    Haskel skrev 2014-10-20 00:18:37 följande:

Av den här tråden har jag nu lärt mig att flertalet kvinnor på FL anser att män enbart bör ha 1-3 samlag under sin livstid. Med tanke på att det ungefär så många barn män generellt vill ha.

Anonym (hu!) skrev 2014-10-20 00:20:43 följande:
    Det är alltid männens fel....
    ALEML skrev 2014-10-20 02:29:55 följande:
    verkar inte bättre :(

enligt bittra jättebebisar så verkar det ju vara den allmäna uppfattningen
    MEN vuxna kvinnor OCH män är ju självklart inte av den uppfattningen, det förstår ju dom flesta
  • Anonym (logik)
    Anonym (J) skrev 2014-10-20 10:16:34 följande:
    Det du gör är farligt man kan inte konstruera verkligheten att blanda förflutet med nytt bestäm dig .
    Eh.. hur tänker du nu, när ts säger at thion inte tänker tvinga mannen till något men hoppas han frivilligt ska vilja vara en del av barnets liv så är det väl ett vuxet och moget beteende, att du får det till farligt säger mer om dig faktiskt, kanske lite bittra erfarentheter om spökar?
  • Anonym (logik)
    Anonym (undrar) skrev 2014-10-20 10:52:17 följande:
    OM du behåller barnet och OM han inte vill ha med barnet att göra så undrar jag OM du kommer att kräva att han SKA betala underhållsbidrag för barnet?

Kommer du i framtiden att beklaga dig över att DU aldrig är ledig. Att HAN inte tar något ansvar? Att du tvingas stå för alla aktiviteter och köpa cyklar och VABa?
    Ts har lika stor rätt att klaga över att det är jobbigt att vara mamma precis som mammor i förhållanden gör det, däremot har hon ingen rätt att lägga skulden på fadern till barnet

När det gäller underhållsbidrag så handlar det dock om barnets bästa och är inget som har med ts att göra utan mer om den lagstiftning vi har och som ska följas där man ser till BARNETS bästa och dess rättigheter
    Ingen kan tvinga fadern att umgås med eller älska barnet däremot kan han tvingas till att göra rätt för sig, oavsett vad man må tycka om det så är det så det ligger till och det är inget som varken mamman eller barnet ska skuldbeläggas för, det här är även kunskaper fadern borde veta om då han redan har 3 barn så det finns liksom inga ursäkter.

Man kan skydda sig men ibland händer det att barn ändå blir till, långt ifrån alla barn i världen är planerade

Förhppningsvis kanske han tänker sig för lite nu när han kanske snart har 4 barn han ska betala för så att det inte blir ett 5:e och 6.e barn i framtiden

• Anonym (logik)
    Anonym (Ledsen) skrev 2014-10-20 11:01:48 följande:
    Jag vet vad det innebär att ha ett sjukt barn tack så mycket. Du behöver inte ifrågasätta mitt föräldraskap.

Straff? Det är väl för tusan det minsta man kan begära i form av ansvar?
    Ignorera personen, det är uppenbart att det antingen är en man som tivngas betala för ett barn han har avlat frm och är sur för det eller en flickvän/fru till den förstnämnda

Slösa inte tid och energi på såna människor

Förresten, då jag glömt att säga det - om du bestämt dig för att behålla barnet och det gör dig lyckligt - Grattis! Glad
Svar på tråden Kk kräver abort