Inlägg från: Anonym (logik) |Visa alla inlägg
  • Anonym (logik)

Kk kräver abort

Anonym (hu!) skrev 2014-10-20 11:16:58 följande:
    Men,människa vad du måste haka upp dig på hur andra i tråden än dig väljer att formulera sig...
    och ändå så gjorde du precis detsamma med ditt inlägg, självinsikt är inte din grej va
  • Anonym (logik)
    Anonym (J) skrev 2014-10-20 11:19:01 följande:
    Eh nej det hon gör är att föra bakom ljuset ..
    Hur för hon bakom ljuset tycker du? Läs inte in egna eventuella personliga erfarenheter.
  • Anonym (logik)
    Anonym (undrar) skrev 2014-10-20 11:21:35 följande:
    Ok. Så du vet att det finns mängder av föräldrar som går på sina knän och där båda inte kan arbeta pga sjukt barn? Som får klara sig med en förälders inkomst? Det är bra att du är verklighetsförankrad för det kan bli tuffa år framöver.

Vad då ansvar? Han ber dig göra abort. Han har skyddat sig. Han har tagit ansvar.
    Ts har också skyddat sig och tagit sitt ansvar men väljer att fortsätta göra det när graviditeten är ett faktum

och vad menar du egentligen med det första, att de barnen som har sjuka eller ensamstående föräldrar skulle ha aborterats bort?
  • Anonym (logik)
    Donum skrev 2014-10-20 12:02:03 följande:
    Om du inte förstår att det kan bli barn av att ha vaginalt sex så råder jag dig å det starkaste att avhålla dig från vaginalt sex.

ja så enkelt är det
  • Anonym (logik)
    Anonym (undrar) skrev 2014-10-20 12:49:25 följande:
    Du tycker nog att Ts hade tagit ansvar om hon hade valt att göra abort också.

Man borde inte planera eller skaffa barn om man saknar förutsättningar för att ta hand om barnet.
    Återigen Ts tar ansvar för sin kropp och sina beslut, mannen tar ansvar för sin kropp, svårare än så är det inte.

Båda skyddade sig och sen blev det som det blev och ts har rätten till sin kropp, eller fråntar du henne rätten till hennes kropp?
    Tycker du att kvinnan ska underkasta sig mannens vilja oavsett om det är att föda barnet eller ta abort?

• Anonym (logik)
    Egentligen så är det ju helt absurt att en massa okända människor anser sig ha rätten att bestämma över ts val angående hennes kropp, ett val som inte ens mannen har enligt lag.

Tyck vad ni vill det är ju ett diskussionsforum men ni måste också inse era åsikter förändrar faktiskt inte ett dugg.

Jag är glad att vi har de abortlagar vi har i Sverige men dt ska inte missbrukas eller användas om barnet är önskat av den som ska bära och föda fram det och ta hand om det efter födseln

Jag har faktiskt lika svårt för fanatiska abortförespråkare som jag har för fanatiska abortmotståndare.
    Kvinnans kropp, kvinnans val
  • Anonym (logik)
    nevermind skrev 2014-10-20 21:29:37 följande:
    Då behöver du ju inte begära underhåll, eller hur?
    Anonym (Tänk) skrev 2014-10-20 21:33:24 följande:
    Precis TS. En perfekt lösning. Din kk behöver varken ha med dig eller barnet att göra på något sätt och du kan behålla barnet.

Ni kanske borde ta reda på hur saker ligger till, det handlar inte om ts rättigheter när det gäller underhåll det handlar om barnets rättigheter.

Era åsikter i det hela ändrar inte på de regler och lagar som finns, era åsikter kan ni tillämpa på era egna beslut angående behålla eller ta abort, om ni är kvinnor vill säga, kvinnan har rätt till sin kropp, det är inget som män eller okända kvinnor kan ändra på hur mycket man än gnäller anonymt på internetforum

• Anonym (logik)
    nevermind skrev 2014-10-21 11:58:06 följande:
    Om ekonomin står och faller med en ynka tusing så har TS inte "alla förutsättningar" för att ta hand om barnet.
    det handlar inte om ekonomin faller inte mannen ska ändå betala underhåll för att det är BARNETS rättighet

Jag tycker du ska ta och läsa på lite innan du yttrar dig, fast åsikter får du ju gärna komma med, men som sagt dina eller mannens åsikter förändrar inte på något för barnets rättigheter är det som avgör
  • Anonym (logik)
    Anonym (J) skrev 2014-10-21 20:21:03 följande:

Nää du sjutton vilken tjej .....

nää fy sjutton vilket dåligt försök till att provocera
  • Anonym (logik)
    Anonym (J) skrev 2014-10-21 20:51:40 följande:
    Kan glädja dig med att jag är kvinna om du syftade på mig hoppas du inte känner dig förolämpad .(-:
    jaha så du är en flickvän till en man som så oförskyllt och oooondeskefullt har blivit lurad..

skäms du inte över att ha sex med en sinnesvag man som inte förstår hur barn blir till?
  • Anonym (logik)
    Anonym (J) skrev 2014-10-21 21:47:43 följande:
    Nej jag skäms inte att ha haft en och samma kille ...
    Något du bör skämmas över dock är din bristande förmåga att provocera, som inläggstroll har du inte lyckats förverkliga dig själv särskillt bra

Det finns bättre sätt att bli sedd och och få uppmärksamhet,
  • Anonym (logik)
    Anonym (Ledsen) skrev 2014-10-23 10:47:33 följande:

Nu väntar jag på min tur! Nervöst!

Väntar på din tur?
  • Anonym (logik)
    Anonym (J) skrev 2014-10-24 09:26:07 följande:
    Det låter konstigt han tvär vänder så är han tvingad till detta av någon tro ?
    snarare är det uppenbart att han ljuger och försöker manipulera ts och sen när barnet är borta är hans sk seriösa intentioner borta

men det spelar ju ingen roll för ts är ju inte intresserad av en relation så han måste lära sig att förstå att han inte kabnn påverka ts till at tvare sig bli ihop med honom eller göra avort

tror han övervärderar sig själv lite väl mycket, han trodde väl att ts skulle bli överlycklig över chansen att få vara ihop med honom att hon då skulle göra abort, men nu är inte verkligheten så och han borde faktiskt göra en realitycheck och skärpa till sig för han beter sig inte som en 3 barnspappa utan mer som en omogen tonåring

Svar på tråden Kk kräver abort