Inlägg från: bullenochgrisen |Visa alla inlägg
  • bullenochgrisen

Bf juli 2015

Hej allesammans! Plussade i torsdags kväll efter vårat första försök med äggdonation, den 27/10 befruktades vårat guld ägg och den 29/10 gjorde vi vårat första Embryo transfer.

Kvällen innan testdag testade vi positivt och igår på ruvardag 16, vår testdag så var det ju såklart positivt då också :) har gjort både digitalt test och vanligt, det digitala visar gravid 2 - 3 dvs graviditetsvecka 4 - 5, men då jag inte har egen mens så kan jag inte beräkna vilken vecka jag är i, någon kanske kan hjälpa mig? Är jag i graviditetsvecka fem och går in i vecka 6 på måndag? På måndag är det 21 dagar efter befruktning.

Har haft molande värk i nedre magen, lite som mensvärk. Men läste att det kallas för växtvärk, livmodern förbereder sig.

Håller tummarna att det lilla Grynet stannar kvar i åtta månader till!!

• bullenochgrisen

Då är vi i nästan samma vecka! Satte du in ett tvådagars? Vilket datum? Jag är också 25 år och bor precis utanför tullarna. Vårat guldägg befruktades den 27/10 och sattes in i med den 29/10 ( ett tvådagars embryo alltså) på måndag tror jag att jag går in i vecka 6 eller har jag fel? Då är det 20 dagar efter befruktning. Mitt clear blue digitaltest visade också gravid 2 - 3 dvs 4e eller 5e graviditetsveckan.

lucylight skrev 2014-11-15 19:39:46 följande:

Tack! :) 

Japp, första barnet. Har inte läst igenom hela tråden, första för dig också? :) 

Bor strax utanför Stockholm ska jag kanske tillägga, och är 25 år. 

• bullenochgrisen

Jag är 25 år, första barnet och graviditet. Är i vecka 5 + 2 dvs vecka 6. BF den 20 juli. Har bara ömma bröst och molande värk i livmodern lite då och då :)

• bullenochgrisen

Växtvärken kommer och går, i söndags morse vaknade jag upp utan symtom förutom ömma bröst, fast de var inte lika ömma som dagen innan. Blev skit nojjig men igår kom symtomen tillbaka haha så det kommer och går verkligen. Kan känna lite när jag vilar samt om jag böjer mig mycket.

Jag är gravid via äggdonation så då brukar man få göra fler ul och speciellt ett tidigare än vanligt. Därför får jag göra ett ul i vecka 9, väntan är ändå lång! 21 dagar kvar!!

• bullenochgrisen

Hunger och denna trötthet! Är tacksam om jag slipper illamående :) jag känner mig nog gravid när jag sett hjärtat ticka om tre veckor, men visst känner man att man är lite förändrad.

Magnolia10 skrev 2014-11-20 15:19:52 följande:

Skönt att fler har symtom som kommer och går! Då är nog allt i sin ordning tänker jag! :) Fick mitt vul flyttat till tisdag nästa vecka så inte långt kvar tills man vet om det bor nåt litet gryn i magen.

Känner ni er gravida än? Jag går liksom och väntar på att nån speciell känsla i kroppen om att jag är gravid ska kicka in, men än så länge ingenting! Det enda jag känner är hunger ;)

• bullenochgrisen

Grattis!!!! Gud så kul! Jag längtar tills vi ska på första ul också! Tre veckor kvar! Vilken vecka är du i?

AnLiOt skrev 2014-11-20 19:08:05 följande:

Jag är såå lycklig!!

Idag var vi på vul och skulle se om det fanns något liv i min mage. Jag var sjukt nervös hela dagen och med tre missfall tätt i bagaget så hade jag inte stora förväntningar, trotts kraftiga gravidsymptom som illamående/kräkningar, ryggont och super ömma bröst.

Men på skärmen visade ett litet hjärta som slog och vi är till och med någon dag plus i utvecklingen. Ikväll somnar jag med ett stort leende på läpparna!!

Kram!!!

• bullenochgrisen

Åh spännande! Då är du precis en vecka före mig. Jag är i vecka 6 nu. Eller ja 5+ 4 :) går in i ny vecka på måndagar :) jag ska på ultraljud om 20 dagar :) längtar sååå mycket! Jag får gå på tidigt ultraljud då jag är gravid genom äggdonation och då brukar man få gå på fler kontroller bla. En lite tidigare.

Ska bli riktigt spännande att se om det är någon där inne! Skulle bli så ledsen annars.

Brösten har svullnat, inte bara ömmar utan är hårda och svullna, molande växtvärk som kommer och går. Och denna tröttheten! Något nytt är även att jag ofta är hungrig. Vaknar hungrig vilket är helt annorlunda från innan. Jag brukar vanligtvis inte kunna äta alls på morgonen. Och när jag är hungrig så mår jag illa. Fy dålig kombo. Detta är så spännande!

AnLiOt skrev 2014-11-21 03:39:30 följande:

Jag är i vecka 6+4.

Deltar även i en studie om upprepade missfall så har hamnat i den ena av de två slumpvis utvalda grupperna som får tätare kontroller genom graviditeten och diverse provtagningar. Den andra gruppen får blodförtunnande sprutor.

Spännande!

Nästa vul är om 2 veckor igen!

• bullenochgrisen

Ånej :'( hoppas att blödningen var helt normal och inte missfall! Fy vilken mardröm. Jag lider verkligen med dig! :'( fortsätt kämpa!

Feather skrev 2014-11-24 00:15:16 följande:

Var på vul den 18 nov i 7+0, en liten böna fanns där.. Dock började jag blöda tor 20 nov i v 7+2. Och jag kan med största sannolikhet säga att jag fått genomleva mitt 4 missfall. Jag tackar för mig i denna tråd och önskar er all lycka?.

• bullenochgrisen

Jag gick in i vecka 7 idag, ang. Symtom så kommer det och går för mig.

Ömma bröst, svullna emellanåt, humöret svajar från irriterad och krokodiltårar, lite hulkningar på tom mage annars har jag än så länge klarat mig ifrån illamående, behöver inte springa på toa så ofta då jag har ganska stor blåsa, men ökad hunger och svullen mage!

Har haft växtvärk lite då och då.

Än så länge har denna graviditet varit otroligt snäll mot mig så jag hoppas på att det fortsätter :) vul om 17 dagar tjoho!

• bullenochgrisen

Har haft sån svullen mage nu de senaste dagarna så idag fick jag åka och shoppa lite nya kläder. Stora pösiga tröjor ;)

Svar på tråden Bf juli 2015