Bf juli 2015
Ja så kände jag också, men kände att det var värt ett försök. Vi hittade den efter lite letande men den vände på sig helatiden så vi fick jaga den lite :)
Ja så kände jag också, men kände att det var värt ett försök. Vi hittade den efter lite letande men den vände på sig helatiden så vi fick jaga den lite :)
Var på kub idag, allting såg jätte fint ut och mycket låg risk för kromosomfel. Bebis låg där inne och sprattlade för fullt och vinkade till oss, så hypnotiserande att bara ligga och titta på vår lilla. Skulle kunna ligga där hela dagen och bara titta :)
Invigde vårt fina resultat med att köpas ebis första filt och klädesplagg, såå mysigt! Passade även på att köpa två nya mammaleggngs till mig själv och en amningsbh då jag vuxit ur alla mina bh-ar. Nu lämnar jag alla orotankar och kan bara njuta av den lilla bebisen i magen.
Ja vår caremaxx var toppen när jag var så otroligt rädd där innan ul, rädd att på ul se en död bebis så vår dobbler var lugnande för oss. Någon som gar problem med hormoner och hemska tankar?
Drömde inatt om en svag kattmamma med sina ungar som låg ute och frös och behövde hjälp för att överleva. Jag fick hjälp av en man och vi la kattmamman i en låda och ungarna i en annan och jag fick mamman och hoppade på bussen och den där mannen skulle komma efter med ungarna, men han kom aldrig och jag började stortjuta för att han tagit ifrån mamman sina ungar...
Såg på tv ikväll och då var det en pingvin unge som blev utan mamma och han gick och letade och letade och dog tillslut för att han inte fick någon mat. Härer min Gud jag har nog aldrig gråtit så mycket i hela mitt liv! Jag blev helt förstörd!
Snacka om mamma känslor och hormoner.
Vi gjorde vanligt ultraljud. Inte vul.
När man gör kub, är det vanligt ul då eller vaginalt? Jag kommer göra det i v 13+6.
Har känt bebisen sparka många gånger idag! Kände av det små snabba stunder både i tisdags och i onsdags och även igår. Men idag har den lilla sparkats så fort jag har satt mig ner, såååå mysigt att äntligen kunna känna den lilla och få lite mer verklighet på att den är där inne.
Sparkarna känns som fladder som kittlas ;)
Går in i vecka 15 imorgon måndag så det är tidigt mN kan känna rörelserna, var lika så för min kompis.
Jag har haft problem med illamående så jag får inte i mig så mycket. Hade varit överlycklig om jag Jag kunnat gå in i en mataffär och handla mat :) ja det är mysigt att äntligen känna bebis, även fast det kittlas ;) längtar till sambon kan känna också.
Åh vad mysigt! Jag började känna sent i förra veckan, är nu i vecka 17 och bebis verkar ha hemskt mycket att göra därinne på nätterna :)
Nu kommer en fråga till er alla! Vad och hur mycket äter ni till frukost när ni har tid till det? Känns som om jag äter hur mycket som helst, vore kul att se om det stämmer :)
Är oftast ledig på förmiddagar och då äter jag två grova smörgåsar, ett ägg, en liten yoghurt med müsli (en sån liten portionsburk som barnen äter) och ett glas egenpressad juice.
Glömde skriva vad jag äter till frukost. En skål med flingor och mjölk. Och en kopp te
Hihi ja fast lite obehagligt då det kittlas ;) lite som en fisk ;) det är första barnet så därför jag inte riktigt trodde på det de första gångerna jag kände det, men det var ändå så tydligt på något sätt för sådana kittlande rörelser hade jag ju aldrig känt förut. Men det blev mer uppenbart när bebisen sparkade oftare. Så fort jag har satt mig ner har den i princip börjat sparka. Det var en väldigt livlig krabat där inne på ul så det förvånar inte mig :) när man går mycket om dagarna så vaggas den ju omkring där inne och så fort man sätter sig ner så blir den väl lite rastlös ;) coolt är det iallafall att redan kunna känna bebis :) blir verkligare nu.
Vad härligt och mysigt! Det var tidigt ja! Är du förstagångs-föderska eller har du barn sedan tidigare? Har läst att det är vanligare för omföderskor att känna sparkar tidigt. Känner du det när du sätter dig ner utan att röra magen eller är det just när du rör magen?
Vad kul! Lycka till! :)
Hej!
Väntar mitt tredje barn, beräknad till den 6 juli än så länge. Ska på ultraljud imorgon! :)
Välkommen! Vi har samma bf :) vad kul hihi :)
Hur har du haft det hittills i graviditeten?
Hej! Får man hoppa in här? :) väntar 1:a barnet och har bf 19 juli så är i mitten av vecka 15 :) finns det någon Facebook grupp för oss med bf i juli? :)