Inlägg från: faerie |Visa alla inlägg
  • faerie

Bf juli 2015

Har skrivit i den andra gruppen, men denna verkar lite mer positiv. Verkar som att många är nervösa och oroliga i den andra gruppen!

Jag plussade i måndags. Blev jätteglad verkligen! Har varit orolig att jag inte kan bli med barn då vi kört oskyddat i ca två år. Men har inte medvetet försökt ha sex vid äl förrän de senaste två, tre månaderna, så det gick ganska snabbt ändå ;)

Är i 4+6 nu så väldigt tidigt ännu. De starkaste symptomen jag har är "mensvärk" (ganska kraftiga värkar emellanåt), ömma bröst och lite yrselkänslor. Illamående har jag haft lite grann bara. Gråter till typ varenda kärlekslåt på radion. Känner lukter lite skarpare, men ingen lukt som känns motbjudande direkt.

Tycker det är spännande som attans! :D

• faerie

Tråkigt att läsa Feather :( Hoppas innerligt att det inte var något missfall, men om det nu var det så önskar jag dig all lycka till i framtida försök! (Känner en som fick 6 missfall innan första barnet kom, nu har hon två).

Själv fortsätter symtomen. Natten mellan fredag och lördag var inte kul. Hade så otroligt mycket växtvärk, blev faktiskt orolig. Det värkte hela tiden, oavsett hur jag försökte lägga mig. Under lördagen och söndagen hade jag väldigt få symptom, men imorse...väldigt ömma bröst och en del illamående. Så antar att allt är som det ska fortfarande :)

Inskrivning om två veckor.  

• faerie
    Faer skrev 2014-11-26 15:13:45 följande:

Hej! Hur mår alla? Själv fortsätter illamåendet som aldrig förr.. Är i vecka 7+6 idag och jag spyr om jag öppnar kylskåpet.. Spyr om jag äter riktigt middag.. Spyr direkt när jag kliver upp på morgonen och innan jag lägger mig.. Känns som jätte fel då jag får i mig enbart några mackor, massvis med äpplen och någon liten yoghurt om dagen.. Något tips till detta illamående???

Usch, vad jobbigt det låter, lider med dig! Är i 5+5 idag och har både idag och igår börjat känna av den där överväldigande tröttheten. Har även fortfarande en hel del molvärk. Mår illa ibland, men aldrig såpass att jag behöver spy tack o lov. 

Finns det inte någon medicin man kan ta om man mår så dåligt som du gör?
  • faerie

Illamåendet kommer och går i vågor, men det är inte så illa att jag spyr.

Just idag är det yrseln som är det jobbigaste. Känner mig vimmelkantig och ofokuserad. Hungern och aptiten är också helt screwed nuförtiden. Ena stunden vill jag inte äta något alls, några minuter senare är jag vrålhungrig. Haha!

Just i denna stund har jag en våg av illamående, kanske för att jag sitter och känner efter ;)

• faerie
    lillefröe skrev 2014-11-27 11:32:47 följande:

Jag har också yrsel, hör det ihop med graviditeten? Jag har senaste dagarna känt mig jättekonstig och helt plötsligt snurrar allt till. Speciellt när jag ligger ner eller när jag reser mig upp lite för snabbt. 

Ja, det tror jag för jag har inte haft det såhär innan jag blev gravid :) Har nog med blodtrycket att göra. Känner det allmänt som att jag har fått lägre blodtryck. Precis som du säger kan det snurra till när jag reser mig upp, men även när jag bara sitter rakt upp och ner Drömmer
  • faerie

Hej alla. Hur går det för er? Vecka 7 sedan i fredags. Illamåendet blir alltmer påtagligt, imorse var det väldigt svårt att få i mig frukosten (som fick reduceras till yoghurt med frukt+chiafrön - jag som normalt öser på hur mycket som helst, haha!). Men jag har inte behövt kräkas ännu i alla fall!

Har känt mig väldigt lugn med det mesta hittills, får lite vågor av oro ibland, men orkar inte stressa upp mig i onödan. 

• faerie

Tänk vad det går upp och ner. Igår mådde jag så illa, idag mår jag jättebra. Känner mig knappt gravid! Bara lite ömma bröst typ. Sov jättegott, åt en god frukost (som dock var liiite svåräten), och sitter nu på jobbet och känner mig hur pigg som helst!

Hoppas bara det är en liten paus i symptomen, och inget annat :)

• faerie
    Zombiie skrev 2014-12-02 08:30:26 följande:

Ja, här går humöret upp och ner. Tycker att jag har högre toppar och lägre dalar och det krävs inte så mycket för att humöret ska växla. Jag tar mig själv med en nypa salt när allt känns piss. Idag har jag vaknat med ett strålande humör, hoppas att det håller i sig!

Hur mår ni andra idag? :)

Jupp, känner igen mig! Förra veckan var jag verkligen på bristningsgränsen hela tiden. Nu mår jag bättre :)
  • faerie

Alltså under helgen som var mådde jag urkasst, men sedan i måndags eftermiddag har det varit helt okej! Har fortfarande ömma bröst, får molvärk/känner av livmodern mest på em och kväll, och lite svagt illamående. Men aptiten har blivit ganska mycket bättre, och illamåendet typ kommer som värst på förmiddagen och då är det knappt något att prata om.

Ganska skönt, men också lite förvånande då jag i helgas trodde att "oj nu blir det bara värre" :P 

Hoppas allt fortfarande står rätt till därinne med den lilla.

• faerie
    Magnolia10 skrev 2014-12-04 14:56:56 följande:
    Vilken vecka är du i? Upplever nämligen exakt samma! Fast eftersom vi båda gör det så bådar det ju ändå gott ;) Jag är i v 8+1.
    Jag är i 6+6 så typ 1 vecka och en dag efter dig blir det va? Jag hoppas det inte betyder något mer än att hormonerna svallar :) skönt att veta att man inte är ensam!
Svar på tråden Bf juli 2015