Magnolia10 skrev 2014-12-11 08:40:54 följande:
Ska inte gnälla massa i den här tråden för jag vet att det skapar oro och dålig stämning, men måste ändå få skriva av mig! Hoppas det är ok?
Är bara så orolig över att min graviditet har avstannat! Är i v 9+1 och ALLA mina symtom är borta. Mår precis som vanligt igen! Pratade med gyn idag men får inte komma för att de, precis som min bm, hävdar att det är helt normalt att inte känna någonting alls. Blir inte så lugnad av det då man förstår att det för dem är en kostnadsfråga att göra vul på alla som oroar sig. Jag känner mig tyvärr inte särskilt lugnad av att vi bara har ca 5% missfallsrisk då vi sett hjärtat i v 7 för någon ska ju ändå vara de där stackars 5%...
Vi har verkligen fått kämpa för att bli gravida och vi står fortfarande i kö för IVF så den här graviditeten är ett mirakel enligt mina läkare och tanken på att det skulle gå åt skogen är därför så otroligt jobbig :(
Tyvärr läser man alldeles för mycket på FL och här verkar alla ha massa symtom och känna av graviditeten, men är det NÅGON mer än mig som inte gör det?
Jadu, jag är ju i samma situation. Är i 8+6 idag och känner inte av så värst mycket. Brösten är som helt normala. Molvärken är mer eller mindre helt borta. De väldigt tydliga och kraftiga drömmarna jag hade de första veckorna är också som bortblåsta. Illamående får jag ibland, nuförtiden i samband med att jag äter. Har inte mått illa idag dock. Jag tror inte du ska vara orolig, jag googlade lite och det verkar som om spökveckorna kan börja redan vecka 7 för vissa. Alla är ju olika och hormonnivåerna ser ju olika ut för varje kvinna och varje graviditet.
Själv har jag bokat in mig på tidigt (och dyrt!) ul på en privatklinik den 21 dec, mest för att vi vill vara säkra på att ett hjärta pickar innan vi berättar för familjen på julafton. Det ska bli skönt att få bekräftat det ena eller det andra. Tills dess försöker jag ta det coolt och tänka positivt. Jag är i mitt huvud gravid tills jag får bekräftat motsatsen! :)
Förstår din oro, men som sagt, försök att tänka positivt och minns att det verkligen kan se olika ut för alla! :) Puss och kram!