Inlägg från: KramKolan |Visa alla inlägg
  • KramKolan

Bf juli 2015

Hej!!

Hoppar in i den här tråden. Är i v.8+5 och är beräknad till 20-21 juli. Har vart på ett vul och hon trodde att jag är drygt en vecka kortare gången. Men det var ett litet hjärta där inne.

Mår riktigt illa både när jag är hungrig och äter lite för mycket. Längtar tills det går över...

Det är vårt tredje barn. Våra första är 7 och 5,5 år. På julaftonsmorgon ska de få ett paket som berättar att de ska få ett småsyskon i slutet på sommaren! Ska bli så himla mysigt attberätta för dem och ha dem delaktiga i det här!!

• KramKolan
    Liten till skrev 2014-12-15 21:15:45 följande:

Jag var på vul idag, helt fantastiskt!! Fick jättefina bilder, och fick se massor av häftigt! Hur blodet pulserade i navelsträngen, hjärtat som slog, en bebis som vinkade smile1.gif här är bilden där man ser hela bäst smile1.gifphpKfqt8D16622.jpg

Men åh vilken fin bild ni fick!! Läckert!!!

Efter att ha legat sjuk hela helgen så slog det mig precis att jag ska på inskrivning imorgon! Weeiiii!!!
  • KramKolan
    Maddss skrev 2014-12-16 21:23:18 följande:
    Va händer på inskrivningen? Ska dit imorgon, så är lite pirrig :)
    I v.6 var jag på hälsosamtal. Då fick man papper, bok och massa info.

Idag på inskrivningen var det mer info. Sen tog hon vikt, längd, stick i armen (tre rör blod tog hon), stick i fingret och ett urinprov.

Jag hade bra järnvärde och socker. Det kändes bra. De andra provsvaren dröjer.

Nästa "träff" är ultraljudet och efter det är det inget förrän i typ början på april.

Kul att allt är igång!
  • KramKolan
    Maddss skrev 2014-12-16 22:30:45 följande:
    Va tur jag har alla er som går på kontroller före mig så jag kan fråga er :)

Jag går in i 11+0 på torsdag (om nu inte bm vill ändra på det imorgon)

dessa veckor och datum för bf fick jag efter tidigt vul. Någon kanske vet om bm föredrar att räkna på sitt sätt eller efter tidigt vul?
    Enligt min bm så räknar de efter mensen fram till rul. Därefter går man efter det.
  • KramKolan
    Maddss skrev 2014-12-18 05:19:37 följande:
    Jag var på ett tidigt rul så det är efter det dem går. Men de va ju lite svårt att mäta eftersom korven va så liten. Så då uppskattades jag vara 7+1 eller 7+5 och så skrev han in 7+2 i journalen men sa 7+4 till oss...

Eftersom jag hade oregelbunden mens så valde de att gå på detta ist. Men ska på ul 2/1 igen så då blir det nog lättare att mäta när korven blivit större.

Det är allt en virrig värld :)
    Men rutinultraljudet är ju runt v.17-18 för att de flesta bebisar är typ lika stora då. Så det borde inte vara det du varit på så tidigt.

Du får berätta vad ni gick på sen. Kommer gå fint!!
  • KramKolan
    hallonlakrits1 skrev 2014-12-18 16:06:31 följande:
    Där jag bor är rul runt vecka 12-13 där någonstans upp till v. 14. Vet inte exakt varför men det är väl för att "den magiska gränsen" (som det verkar kallas) just har passerat de veckorna? De erbjuder dessutom KUB till alla som önskar och det ska tydligen helst tas kring v. 13, enligt bm.
    Jaha, va konstigt! Haha, eller ju ovanligt mot vad jag är van vid att höra. Har ni inget runt v.18 då?

Skönt att ha ett tidigt också!
  • KramKolan
    Kakalfen skrev 2014-12-19 04:25:04 följande:

Ni som ska berätta för familjen på julafton, hur ska ni gå till väga? Jag har några alternativ:

-Rama in ul-bild + bild på treåringen, ge till far- och morföräldrar och skriva att det är från barnbarnen

-Slå in Ul-bild och skriva ett rim om att det ska komma en liten till

-Har köpt en bok "Jag ska få ett syskon" till treåringen, fattar de hinten?

-Lägga till ett rim till boken om att det ska komma ett syskon. Risken är ju att folk inte lyssnar så noga också måste vi berätta i alla fall, hehe!kanske är säkrare att rikta rimmet till de som ska fatta?

Vi berättar för barnen på julaftonsmorgon. Sista paketet de får är stort, glittrigt och rött. I det kommer det finnas ett rim (stora tjejen läser) som blir nåt sånt här:

När sommaren börjar ta slut,

En liten bebis tittar ut.

En lillasyster eller lillebror,

Nu i mammas mage bor!

Och så vul bilder som vi kan visa. Tror ni de kan funka?

Jag brukar bli flyttad en vecka bakåt på rul och sen har jag gått över 14 dagar med båda. I sånt fall kommer bebis i mitten av augusti. I sommarens slut...
  • KramKolan
    Liten till skrev 2014-12-19 19:49:21 följande:

Blir man nå sur eller?! Först får vi erbjudande att göra kubtestet, och funderar och funderar. Så bestämmer vi oss. Nu hade min barnmorska fått svar från akademiska i Uppsala. "Vi tar inte emot kvinnor under 35 under den här perioden, för det är jul"!

Jag förstår att de tider som finns går till de över 35, MEN varför skulle vi då ens erbjudas en tid?! Så jävla klantigt! Nu hade vi ju bestämt oss... Vet inte om vi ska skita i det nu eller ringa till någon klinik i Sthlm som barnmorskan hänvisade till. Åhhhh så frustrerad och arg, har dessutom mått illa HELA dagen och kräkts 2 ggr eftersom jag inte vill äta för allt verkar så äckligt!

Va irriterande att de ens bad er överväga... Har ni bestämt hur ni ska göra nu..?
  • KramKolan

Efter att ha haft jättejobbigt illamående och mycket molvärk så har det plötsligt slutat. Jag fick Legrigan comp utskrivet. Samma sekund som jag hämtade ut den så slutade jag må illa. Tredje dagen utan illamående och molvärk nu. Är i v.9+4...

Tror ni att jag kan vara lugn ändå, jag kanske oroar mig i onödan...?

• KramKolan
    Liten till skrev 2014-12-20 08:59:29 följande:
    Vi vet inte riktigt. Tror jag ringer till stället i Sthlm, har de tid så tar vi den, annars får vi ju låta bli.
    KramKolan skrev 2014-12-20 08:41:41 följande:

Efter att ha haft jättejobbigt illamående och mycket molvärk så har det plötsligt slutat. Jag fick Legrigan comp utskrivet. Samma sekund som jag hämtade ut den så slutade jag må illa. Tredje dagen utan illamående och molvärk nu. Är i v.9+4...

Tror ni att jag kan vara lugn ändå, jag kanske oroar mig i onödan...?

Jag tror du kan vara lugn, jag tror man vet om det är nåt fel, men jag hade själv inte kunnat sluta oroa mig, så jag hade försökt få att ul. Jag fick ma i våras, alla symptom försvann över en natt, men då visste jag att det var fel, kändes i hela kroppen på nåt sätt.

Men är inte v 10 en av spökveckorna?
    Åh, spökvecka lät bra! Fick lätt illamående för en stund sen och det kändes himla bra...

Tack för alla lugnande ord! Tänka tokig man är som analyserar allt hela tiden....
Svar på tråden Bf juli 2015