Inlägg från: KramKolan |Visa alla inlägg
  • KramKolan

Bf juli 2015

isaochbel skrev 2015-07-03 13:23:24 följande:
    Då var de ju inte så jätte stora ändå för att gått över så länge. Roligt att du också har en flicka först och sen pojke vet du vad nästa blir?
    Har faktiskt ingen aning hur de sätter igång här, vi har inte diskuterat det då risken för kejsarsnitt har ökat nu när han ligger i säte + att operationen av tappen kan göra så att den inte öppnar sig pga ärrbildningar. Har dessutom fått göra ett specialultraljud för att mer säkert få reda på när han kommer. Man mäter syre och massa andra saker i barnets hjärna, navelsträngen mm och hon som gör detta brukar tydligen inte ha fel. Enligt henne kommer han den 17:e +/- 3 dagar så det blir då senast på BF dagen. Ska bli spännande att se.
    Men oj va spännande med en sån mätmetod! Kul att se om det stämmer eller inte. Men nu ligger liten i säte alltså?
    Vet ni vad ni får?
    Nej vi har inte tagit reda på könet, sååå spännande nu på slutet. Jag är väldigt inställd på att det är en pojke. Men fler och fler tror flicka. Det är så kul att gissa!
  • KramKolan
    isaochbel skrev 2015-07-03 17:18:05 följande:
    Ja,det är väldigt spännande och se hur rätt det ultraljudet mäter. I tisdags när vi var hos läkaren så låg han i säte så vi får väl se bästa tisdag hur han ligger. Blir en kille till för oss, vi kunde inte hålla oss vilket vi planerat eftersom vi tagit reda på det med de andra två men nyfikenheten tog över. Blir nog roligt för sonen att få en bror att leka med, det kommer skilja 2år och 11 månader mellan dem. Dottern blir 7år och har inte så stort intresse av att leka med sin lillebror.
    Håller tummarna att han ligger som du önskar!
    Ja men det blir ju kanon! Va roligt!!!

Vi har en flicka på 7 och en pojke på 6 som är bästa kompisar och leker heeeeela tiden. Därför känns det extra mycket att det absolut inte spelar nån roll. De har totalt olika personligheter och har vart olika i sättet sen de kikade ut, så det gör att vi är extra nyfikna på vad för personlighet den här lilla krabaten har!
  • KramKolan
    Trassla skrev 2015-07-04 05:20:28 följande:

Nu börjar äntligen denna extrema graviditet se sitt slut. Jag har råkat ut för i stort sett allt man kan råka ut för. Vart sjukskriven hela graviditeten. Hunnit in o jobba några pass mellan alla hämskheter.
    Började med extremt illamående- sjukskriven
    När det gick över kom första blödningen.
    Fullständig placenta previa- sjukskriven
    Läkaren trodde aldrig den skulle flytta på sig. Men det gjorde den- lycka
    Samma vecka insjuknar en familjemedlem i cancer. Sitter vak 5 dygn. Sedan var hon borta. 6 dagar senare dör nästa familjemedlem.
    Nu kom foglossningen.
    Foglossningen blir snabbt illa.- sjukskriven Får TENS. Får brännblåsor av den.
    Kryckor och sedan rullstol.
    Nu kunde det väl inte bli värre!!!???
    V 35 får jag smärtlindring citodon.
    Vad ingen visste var att jag nu också hade gallsten!!!
    Vaknar i panik på natten efter andra tabletten. Ambulans till sjukhus.
    Konstaterar 20 stenar och pankreatit!!
    Ny ambulanstransport till annat sjukhus.
    Blir utskriven 4 dagar senare.
    Kan inte äta eller dricka. Sambon tvingar mig till sjukhuset 3 dagar efter vi kom hem.
    Fortfarande sviter av gallan och extremt uttorkad.
    Skickad till nästa sjukhus.
    Får genomgå kontraströntgen- svimmar av kontrasten.
    Hittar att 3 cm av tunntarmen har någon påverkan - ingen åtgärd
    Är nu på sjukhuset på hemmaplan.
    Blivit äntligen lovad en igångsättning 37+0
    Men får inte ta någon smärtlindring starkare än alvedon tills dess.
    6 dagar kvar!!!!!
    Nu kämpar jag för att kunna äta och få komma hem till min familj några dagar innan igångsättningen.
    JAG VILL INTE VARA GRAVID LÄNGRE!!!
    Psyket brast för många veckor sedan.
    Nu har jag 6 dagar på mig att inse att det kommer en bebis och inte ett monster som plågat mig i 8 månader.
    Behöver jag säga att nu blir det inte fler barn.

Men stackars dig, och er... Vilken tuff start.
    Hoppas igångsättningen går smidigt och förlossningen går som du önskar iaf. <3
    Kämpa på nu så är du snart i mål!
  • KramKolan
    Moritzia skrev 2015-07-04 11:01:52 följande:

Förlossning på gång här! Började med en liten blödning kl 1 inatt, sedan har jag haft oregelbundna värkar hela natten plus blodiga flytningar. Nu kommer de med ca 6 min mellanrum och är definitivt starkare. Ringde in till förlossningen för att få lite råd, hon jag pratade med tyckte jag skulle ta två alvedon och försöka sova.. Lättare sagt än gjort kan jag meddela! Börjar lite smått fundera på vad jag har gett mig in på, haha :)

Hejja hejja!! Stort lycka till nu!!!!
  • KramKolan

Nån mer än jag som svullnat upp i hettan?
    Vart såhär med mina andra barn också, men fy va drygt det är... Kommer endast i ett par flipflops. Kommer blir drygt om det tänker regna i veckan. :-/
    Jag brukar se ut såhär fram till förlossningen nu. Halvkul, men, men... Då längtar man ju ännu mer tills det är dags. 22 dagar kvar nu.

• KramKolan
    Liten till skrev 2015-07-11 14:40:06 följande:

Japp då ligger man här inne då smile1.gif

Nu känns det något bättre, fast lillan har bajsat i vattnet, men de försäkrar att det inte är någon fara, men vi får inte åka hem eftersom bebis kan bli stressad (är inte det nu dock, allt är bra!)

Så snart ska doktorn komma så jag får veta vad som händer nu, om de tänker sätta igång mig nu eller avvakta till i morgon eller hur de gör. Ganska långtråkigt, tur att de har bra wifi smile2.gif

Ligger i en förlossningsdag och bara väntar. Har ju inga värkar heller så det händer liksom ingenting.

Gud så spännande!! Älskar att ni uppdaterar oss så vi blir lite inspirerade!
    Stort lycka till nu!!! Snart bebis!
  • KramKolan
    Trassla skrev 2015-07-11 18:03:05 följande:

Aaaaaaaaaaaa galen!!!! Graviditeten från helvetet och nu tydligen detsamma med förlossning.
    33 timmar in i igångsättning. Vad har jag för det. Mensvärk och öppen 1cm. Ingenting händer. Kan inte göra någe mer heller innan jag öppnar mig.
    7 doser igår
    6 dubbel doser än så länge idag.
    Jag vill bara ha ut ungen!!!!!!

Nej men stackare... Fy va tufft. Just att det drar ut på tiden är så jäkla jobbigt... Tänker på er som är på förlossningen och hoppas det sätter fart nu. Håll ut och kämpa på!!!!!!
  • KramKolan

Idag fick barnen måla min mage! Det var jättemysigt!!!
    11 dagar till bf. Längtar såååå! Hatar att jag kommer gå över...

Svar på tråden Bf juli 2015