Inlägg från: Jennie1 |Visa alla inlägg
  • Jennie1

Bf juli 2015

Hej jag hoppar också in här. Är i vecka 20, beräknad bf är 8 juli. 

Jag har redan slutat jobba förra veckan, Jag jobbar som markarbetare i byggbranschen och utsätts dagligen för buller och vibrationer. Så jag väntar på besked från FK ang min graviditetspenning, Men företaget har gjort ett "förbjud mot fortsatt arbete" då det inte fanns några andra lämpliga arbuppgifter, så det borde nog beviljas.
    Känns helt ok att vara hemma, jag har häst och hund så dagarna flyter på rätt bra ändå. 

• Jennie1

Idag har vi varit hos barnmorskan för kontroll.
    Första gången vi fick lyssna på hjärtljuden, och oj vad det dundrar på... ;P
    Barnets puls var 148. Vet inte vad det är för kön... Är det tjejer som brukar ha hög puls eller är det bara myt?

Jag har gått upp 5 kg hittills, är i v 21. Startade på 55 kg (163 cm) nu väger jag 60.
    Blodvärde var 135 och sockret var strax under 4.

• Jennie1
    Linnean 83 skrev 2015-02-25 11:09:22 följande:

Hej hej!

RUL igår och allt såg bra ut, klackarna i taket bokstavligt talat på bilderna

Jag har funderat mycket kring det här med träningen. Tränade inte jättehårt men 3-4 gånger i veckan innan och framförallt step. Har nu fått totalförbud på step av BM och har svårt att gå på gymmet och bara styrketräna.

Hur har ni gjort med träningen? Vad tränar ni ochom ni gör det och vad finns det för bra pass? Går på Friskis så är van vid deras utbud.

Jag tränar efter dagsform, har häst så jag försöker upprätthålla ridningen i den mån det går (korta enkla pass i  mestadel lätt sits). Min BM är inte överförtjust att jag rider, men eftersom jag rider bättre än jag cyklar osv så anser jag att risken för fall är så pass liten att det känns som en större risk att jag trillar på promenaden. Har dock känt av lite strålningar längs insidan av låret ett par gånger då jag har ridit, så då har jag fått ta det lugnt ett par dagar.