Inlägg från: Jennie1 |Visa alla inlägg
  • Jennie1

Bf juli 2015

Anehhs skrev 2015-07-02 19:13:03 följande:

Golvet lagt och tapeterna uppe, nu är de bara taket och listerna kvar sen kan jag äntligen börja inreda i barnrummet.. På tiden kanske med tanke på att man är nere på ensiffrigt idag om tösen inte vill gå över förstås;)

Vädret är ingenting för mig idag, svullnar upp som en ja jag vet inte vad och kan inte ens ha foppatofflor på mig... Vill inte veta hur de blir i helgen då när det tydligen ska vara 30 grader här... Längtar inte!

Börjar ni bli nervösa inför förlossningen?
    Jag känner mig helt lugn än, har bara inget tålamod till att vänta längre...:)

Inte heller nervös ännu. Man fattar ju inte riktigt vad som ska hända mer än att den ska ut på nått vänster. Skrattande Så känns onödigt att stressa upp sig för nånting man inte kan påverka dess mer, är väl bara att försöka hänga på så gott det går. Och förhoppningsvis finns det bra personal som man känner sig trygg med som har koll på läget.

Hur har ni tänkt med smärtlindring osv?? 

• Jennie1

Det verkar som det flesta tänker ungefär likadant på smärtlindring. Jag ska också se hur långt jag tar mig med tens, massage, bad och lustgas. Men känns det övermäktigt så vill jag kunna få eda. Sen vill jag även att dom säger till när sista chansen att få det är så att det inte blir att det glöms bort även om det för stunden skulle kännas hanterbart.

Har eran mage sjunkit? Jag tycker min står rätt högt ännu.. Behöver den sjunka innan fl? Eller kan den vara högt även innan det sätter igång..
    Någon som har några erfarenheter? Känns som att detta kan gå över tiden, jag har inte alls så mkt tryck neråt som vissa av er verkar ha. En del förvärkar har jag men inte mycket och väldigt "snälla".

Tänk om man visste ett exakt datum när den lille vill komma ut, skulle underlätta mkt för ett kontrollfreak som mig ;)

• Jennie1
    Moritzia skrev 2015-07-04 11:01:52 följande:

Förlossning på gång här! Började med en liten blödning kl 1 inatt, sedan har jag haft oregelbundna värkar hela natten plus blodiga flytningar. Nu kommer de med ca 6 min mellanrum och är definitivt starkare. Ringde in till förlossningen för att få lite råd, hon jag pratade med tyckte jag skulle ta två alvedon och försöka sova.. Lättare sagt än gjort kan jag meddela! Börjar lite smått fundera på vad jag har gett mig in på, haha :)

Gud vad spännande! Lycka till, och håll oss uppdaterade :) :)
  • Jennie1

Jobbigt Kramkolan med den extra vätskan.
    Jag har klarat mig bra, men bor uppe i norr, så här har vi inte haft fullt lika varmt som i södern..

Jahapp, 3 dagar kvar. Har varit på promenader i backig terräng, nyss ätit en halv annanas och sitter nu och smuttar på hallonbladste. Men magen ligger ännu högt och mest troligt ingen fixerad bebis. Ingen slempropp och ja, känns som vanligt.. 

• Jennie1

Jobbigt Kramkolan med den extra vätskan.
    Jag har klarat mig bra, men bor uppe i norr, så här har vi inte haft fullt lika varmt som i södern..

Jahapp, 3 dagar kvar. Har varit på promenader i backig terräng, nyss ätit en halv annanas och sitter nu och smuttar på hallonbladste. Men magen ligger ännu högt och mest troligt ingen fixerad bebis. Ingen slempropp och ja, känns som vanligt.. 

• Jennie1
    Moritzia skrev 2015-07-07 12:17:01 följande:

5/7, kl 02:35 föddes vår lilla prins. Idag har vi kommit hem från BB och ska försöka landa i allt nya. Allt har gått bra och vi har fått en otroligt lugn och snäll pojke <3

Stort grattis!!! :)
    Ellonbellon skrev 2015-07-07 12:21:39 följande:

Imorse kom han ut, rekordfart. Fyra-fem värkar från 00,15-01,15 som knappt gjorde ont och efter det kom dom med en minuts mellanrum, en minut långa. Hade svårt att tro att det var riktiga värkar... Fast dom gjorde ont!! Men vi ringde och hade tur som fick plats! Kom in vid tre, öppen 8 cm! Sen var det fyra jobbiga timmar, värkarna stannade upp när han var halvvägs ute, fick ingen smärtlindring eftersom allt gick så fort till krystvärkarna. Men så kom han äntligen ut klockan 06:56, 50 cm lång och 3440 gram tror jag. Tyvärr måste dom ta honom då han hade svårt med andningen. Fick ha honom hos oss till elva, men nu vill dom ha lite extra koll på andningen så han är på nyföddintensiven.

Det ska inte vara någon fara, men allt är så himla surrealistiskt så jag vet inte. Glad att han är ute och nu är det bara att vänta ...

Grattis grattis! Skönt med en snabb förlossning! Hoppas det går till sig med andningen snabbt så ni får börja njuta av varandra. :)
  • Jennie1

Här också en som just ätit upp en sen frukost. :) Skönt med lite sovmorgon.

BF idag, inga känningar. Får hoppas att jag är en av dom som det bara smäller till på, annars känns de som att det blir en seeeg historia det här..

• Jennie1

Här händer ingenting....!

Gah, ge mig lite smärta nu. (Vet att jag lär ångra det när det väl sätter igång) 

• Jennie1
    Liten till skrev 2015-07-10 12:57:30 följande:

Jaha. Då är man i v41 (40+1). Och ingen bebis, inga tecken, ingenting. Kommer nog vara gravid resten av livet här.

Samma lika, 40+2 här. Kommer också vara gravid resten av mitt liv.
  • Jennie1
    Liten till skrev 2015-07-10 15:55:23 följande:

Fint då kan vi hänga kvar här i denna tråd med våra magar när alla andra fått och vi är kvar :-P

Börjar bli liite less på alla som frågar -Är du hemma än, dka inte du vara på bb?

Haha, ja precis. Funderar om man ska stänga av telefonen och dra igen alla gardiner. Idag är det tre stycken som har ringt och hört "formen": känner du nått? Händer det nått? Osv. Suck!
Svar på tråden Bf juli 2015