Inlägg från: ohhello |Visa alla inlägg
  • ohhello

Bf juli 2015

Hej!

Får jag hoppa in här? :)

Jag är gravid i v.20+1, BF 27juli. Första barnet.

Var på RUL för några veckor sedan och allt såg hur bra som helst ut, fick dock inte veta kön då den lilla tydligen höll benen i kors och gömde det den har mellan benen. Men skönt att veta att allt är okej, särskilt när jag haft en så jobbig ångest de första månaderna med blödningar och mycket springande på sjukhuset.

Men nu är allt bra! Och jag mår bättre än någonsin.

Tycker inte jag fått så mycket mage än, även om flera säger att jag ser gravid ut (tycker jag bara det tjockare ut?)

Ligger iallafall i detta nu och lyssnar på musik och känner bebisen röra sig i magen, började förstå vad som var bebisens rörelser nu i helgen så myser lite extra nu på soffan efter jobbet.

• ohhello

Tack! Vad kul doccah!

Det är lite roligt för min bror fyller år den 27e juli, han säger att det kommer bli ett fantastiskt barn som kommer så nära hans födelsedag. :)

• ohhello

Åh! Idag kom spjälsängen jag köpt begagnat, kunde inte låta bli att skruva ihop den & bädda, så nu står den där i sovrummet, bäddad & väntande. :)

• ohhello

Agentkia: Haha! Ja, det är ju ett tag kvar.. Men tyckte den såg så ängslig ut med bara madrass där mot väggen så kunde inte låta bli. :)

• ohhello

Ellonbellon: Jodå, det måste jag nog absolut göra. :)

Annars har jag inte köpt så mycket, ett lass begagnade tygblöjor & några klädesplagg. Söker ett vettigt skötbord nu, helst med flera lådor/hyllor så man får rum med mycket. Någon med tips?

Har inte varit och kollat på barnvagnar än, bor på en liten ort med bara två återförsäljare och deras utval var inget vidare. Tror dock det blir en Brio Happy, vi får se när vi lyckas ta oss in till en större ort. Min pojkvän är mycket viktig med att provköra först. :)

• ohhello

Ang. det här med jobbandet så blev jag sjukskriven i två veckor pga lågt blodtryck idag.

Jobbar som hotellstäderska & har den senaste tiden känt mig sjukt yr & illamående varje gång jag böjer mig upp/ner i samband med bäddning & städning. Och mitt blodtryck är lågt normalt så det har blivit ännu värre nu under graviditeten..

Ska till barnmorskan om två veckor & få hjälp med att få förkortad arbetstid, får hoppas det blir bättre.

Kan ju dock säga att jag inte precis är den populäraste på jobbet just nu, chefen blev rätt sur & fräste åt mig, känner mig lite olycklig över det men måste väl samtidigt tänka lite på hur jag mår också?

• ohhello

Tack! Jag försöker verkligen tänka så, men jag har varit en arbetsnarkoman i princip hela mitt arbetsliv och varit sjukligt lojal till mitt jobb, så har extremt svårt att INTE få dåligt samvete över en sjukskrivning.

Samtidigt så mår jag ju piss när jag får yrsel & kan inte hålla samma tempo som förr, då tycker jag att någon som är mer arbetsför & är till mer hjälp kan få chansen att jobba.

Ska iallafall försöka ta det lugnt nu i två veckor, promenera med hundarna i det här fina vårvädret & njuta av livet. :) Hoppas på att få känna rörelser från utsidan snart så min pojkvän också kan få känna vilken livlig liten krabat som är där inne! På kvällarna speciellt tycker den om att dra sina fötter/händer längs livmoderväggen & det kittlas enormt. <3

• ohhello

Har inte bestämt vagn eller babyskydd än, men har fått erbjudande om att få köpa en 2 år gammal Emmaljunga City Cross från en vän för 1000kr, & funderar på den. Annars hade jag tänkt mig en Brio Happy.

Har inga större problem att köpa begagnat så länge det är i bra skick, men babyskyddet blir iallafall 100% nytt enligt min pojkväns begäran. :)

Vet inte heller kön, hoppas få veta när det är ultraljud i v.32 igen! Har dock fastnat på namn som börjar med B eller V, för båda könen.

• ohhello

5 dagar kvar på min långtidssjukskrivning. På måndag ska jag till min läkare och diskutera partiell sjukskrivning, så att jag kan jobba men med kortare dagar. Ser framemot det, är så himla tråkigt att bara gå hemma?

Har visserligen två hundar att sällskapa med men ändå, man kan inte städa hemma varje dag och jag börjar få så himla ont i ryggen av att mest ligga på soffan och läsa.

Imorgon ska jag på möte med min chef och gå igenom hur vi kan göra det lättare för mig på jobbet. Skönt! Vill ju helst försöka hålla mig kvar på jobbet tills jag går på mammaledigt (hade tänkt gå den 15:e juni).

• ohhello

Ja, jag vill testa att jobba iallafall så får vi se hur det går. Är ju arbetsledare så nu när det närmar sig högsäsong och vi måste lära upp nya arbetare så kanske mina sysslor blir lättare då jag slipper ta så stor del inom själva städningen. :) Vi får se vad jag & min chef kommer fram till imorgon! Allra mest saknar jag ju det sociala som arbetet tillför, mina kollegor & hotellgästerna.

Svar på tråden Bf juli 2015