Inlägg från: ohhello |Visa alla inlägg
  • ohhello

Bf juli 2015

Ja, jag förväntar mig inte att det ser tiptop ut sen, men kanske det håller sig rent en liten stund. :D
    Läste någonstans att man ska försöka ha färdig mat hemma i frysen som man bara behöver micra upp de första veckorna, kanske jag ska fixa med det nu då. Behöver köpa en micro också. :)

• ohhello

10 dagar kvar till BF.
    Bebisen är helt galet livlig inne i magen nu ikväll & små fötter sticker ut här och där.
    Har haft mycket sammandragningar/(förvärkar?), och galet mycket spring på toan för att göra både nr.1 & nr.2 de senaste nätterna.

Något som jag tycker är lite konstigt är att vid vissa sammandragningar svider det till på ett obehagligt sätt i slidöppningen och det känns som att jag ska kissa på mig. Är det bebis som börjar fixera sig eller? Eftersom det svidit till där nere så har jag tänkt: "urinvägsinfektion!" men går ju till BM en gång i veckan och lämnar kissprov varje gång utan att de hittat något så det är det ju inte.

Har noll ångest inför själva förlossningen, men det här med att den ska starta och jag inte ska fatta det är liiiite ångestframkallande. Lite läskigt, det är ju snart på riktigt?! Jag som egentligen inte ens riktigt fattat att jag ska bli mamma. Är denna känsla normal? :D

• ohhello
    faerie skrev 2015-07-18 11:19:36 följande:
    Känner igen känslan om att inte vara särskilt orolig för förlossningen, men nervös inför starten. Hur ska det kännas? Hur kommer jag reagera? Hoppas jag fattar! Haha, men alla säger att "det märker du!" så man får väl lita på det smile5.gif Jag har på sätt och vid nog inte heller fattat att jag ska bli mamma. BB-väskan har jag bara precis börjat packa (BF+2 idag) och jag har så svårt att se framför mig att det ska finnas en bebis i huset snart! Men får väl hoppas att det faller sig naturligt när han väl är ute :)
    Haha! Ja! Får också höra att "det märker du!" & kanske det är så. Får ju ringa till fl så fort jag tycker det känns "annorlunda" även om det är på G eller ej. :)
    BB-väskan är väl sådär halvklart packad, det viktigaste är där i just nu men lär nog få den klart packad under nästa vecka när det närmar sig mer och sen slänga ner det sista när man är på väg in. :)
    Och jo, tror nog jag fattar sen när bebisen kommit ut men just nu är det väldigt knepigt att tänka på det.

GRATTIS till bebisarna Anehhs & Faer!
    Vilken fin bild på din söta tös Faer! Och på din pojke Trassla!
  • ohhello

7 dagar till BF. Vattnet har gått & jag ligger på BB i ctg. Bebis får max vara kvar två dagar till nu så här blev det inte ens väntan på BF-dagen längre.
    Spännande! :)

• ohhello

Fick åka hem och sova lite, ska tillbaka till BB om några timmar och se hur detta fortskrider. :) Förhoppningsvis är bebis väl på väg ut så småningom, är iallafall väldigt fint fixerad och ej ruckbar sa barnmorskorna inatt.
    Har haft en hel del värkar, vissa har jag knappt märkt av och andra tar ont som fasiken ända ner till knäna.
    Är nu helt slut, var ju på en dagstur till Åbo och promenerade hela dagen igår, satt på färjan hem när det började sippra vatten.. telefonen helt död utan ström och värkar tillochfrån på det, haha! Kom hem vid 1, ringde BB och frågade om det var nödvändigt att komma in på koll DÅ eller om jag kunde vänta. Nå nu, ska vila lite till och fara tillbaka. :)

• ohhello

Jaha. Ingen bebis på gång. Barnmorskan jag var till imorse sa att det nog inte var vattnet som gått utan bara lite flytningar.
    Låg med ctg i 45min och hade kanske 10 sammandragningar under den tiden, men nu har det stannat av något.
    Fick träffa en läkare för att han skulle undersöka mig, det enda han gjorde var att kolla ctg-kurvan och fråga om jag kände något tryck neråt... eh ja, sa jag och dessutom har jag haft "mensvärk" hela morgonen och svårt att bajsa. "Helt normalt, hejdå" sa han och så fick jag gå. Har ingen aning om vattnet faktiskt gått, hur det är med livmodertappen etc. Tycker det droppar ut med jämna mellanrum, men vad vet jag? De fick positivt på sitt test när de testade för fostervatten i natt, men nu fick jag ny tid till barnmorskan på måndag nästa vecka och tips om att ringa om jag kände något annat. Suck. Så verkar inte bli något just nu ändå. Nå bebis kommer när bebis kommer.

Är så jäkla sugen på pizza nu.

• ohhello

Ja, det var lite tråkigt. Nu vet jag ju inte om det faktiskt är vattnet eller inte. Tycker det droppar samt svider till tillochfrån och har binda på mig nu ifall att.
    Jaja, lär väl märka om det händer något mer.
    Har mensvärk, huvudvärk och känner mig sjuk, ingen feber dock. Kan vara pga för lite sömn eller bara denna knäppa dag.
    Bebis är iallafall helt redo på att ta sig ut, ligger så långt nere med huvudet att de hade svårt att se det på ultraljudet. Frågan är bara hur länge hen tänker ligga så?, några dagar, veckor? Har ju iofs sagt att bebisen inte får komma ut förrän tidigast torsdag pga byte av stjärntecken från kräfta till lejon, haha! Ja, så töntig är jag!

Åt en gooood pizza med mozzarella och pesto. Har nu önskat hem ostbågar när sambon kommer hem från jobbet, får se om han kommer ihåg. :) Vill bara trycka i mig onyttigheter.

• ohhello
    KramKolan skrev 2015-07-22 07:16:41 följande:
    Har natten vart lugn?
    Tråkigt när man tror att nåt händer så är det nån som tråkar ner en... smile4.gif Hoppas de har fel och att det visst är på g! <3
    Hade fruktansvärt ont i magen hela kvällen sen, fick sammandragningar och allt kändes skit. Men sen avtog det under natten. Har haft ont i ryggen hela natten dock och varit upp på toa ofta, men det är ju som vanligt. :)
    Ska promenera ner till Apoteket och fråga om det finns något jag kan testa med om det är fostervatten eller inte, tycker det rinner till&från men är ju osäker nu när barnmorskan sa att det var flytningar.
    Vet ju att värkarna brukar sätta igång efter?, men t.ex med min mamma så kom det aldrig värkar trots vattenavgång när hon väntade mig så man kan ju aldrig vara helt säker.

V.39+1 idag här också idag. Magen ser enorm ut! :)
  • ohhello

Suck. Apoteket tittade på mig som om jag var helt knäpp och sa åt mig att fara till sjukhuset istället. Men JAG vet ju att t.ex Clearblue har sådana där 'bindor' som reagerar på fostervatten, men de finns tydligen inte på apoteken här.
    Läste också att det inte borde gå att förväxla flytningar och fostervatten pga olika pH-värden? Alltså. Jag blir bara mer förvirrad av det här. :D
    Har dessutom fortfarande ont i huvudet, högre temp än vanligt och har knappt känt fosterrörelser idag. Frågan är om det är vettigt att ringa och känna sig tjatig till BB idag igen. Usch, avskyr att känna mig till besvär och komma in utan att det är något. :(

• ohhello

Tog ert råd om att vara besvärlig och fick komma in på en ordentlig kontroll. CTG, ultraljud och gynundersökning! SKÖNT!
    Ingen fostervattenavgång, men bebis är beräknad att bli stoooor. Vägde 3918 nu, så doktorn tyckte att den borde få komma ut så snart som möjligt. Kommer den inte före på måndag så blir det hinnsvepning då och igångsättning dagen efter BF om det inte hjälper. Så skönt att veta. Och de tyckte inte alls att jag var besvärlig, fast jag kände mig lite onödig.

Oooooch~! Doktorn råkade se könet, och frågade om jag visste eller ville veta. 'Du får gärna säga om du är säker' sa jag... DET BLIR EN LITEN FLICKA! Eller det är RÄTT säkert att det blir en iallafall. :D

Svar på tråden Bf juli 2015